چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۰
حسین توکلی:

سلیمی به آمریکا اعزام می شود

يکشنبه ۷ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۱۰
کد مطلب: 430482
حسین توکلی سرمربی تیم ملی وزنه برداری گفت بهداد سلیمی در رقابتهای قهرمانی جهان که در هیوستون آمریکا برگزار می‎شود شرکت خواهد کرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، توکلی گفت: اردوی همدان درروزهای ابتدایی آنچنان خوب دنبال نمی‌شد، ولی رفته رفته کارها بر روی غلطک افتاد تا وضیعت ایده آل و مناسبی برای اعضای ملی پوش ایجاد شود.

پس از آن ملی پوشان تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتند و در پایان اردو نیز از تمام ملی پوشان رکوردگیری به عمل آوردیم اما تا حدودی رکوردهای نفرات ذخیره راضی کننده نبود. آنها از رکوردهایی که برایشان در نظر گرفته شده بود رکوردهایی پایین‌تر ثبت کردند و شرایط ایده آلی نداشتند. ولی وزنه‎برداران المپیکی رکوردهای خود را دراین اردوی ۲۱ روزه جابجا کردند.

سرمربی تیم ملی وزنه‎برداری در مورد نتایج اردوی آماده‎سازی گفت: شرایط اردوها برای هر چه بهتر شدن آمادگی نفرات حاضر در تیم ملی باید به سرعت بالا برود و منظم برگزار شدن این اردوها باعث پیشرفت ملی پوشان می‌شود تا جایی که می‌تواند سکوی پرتاب مناسبی برای آنها در جابجایی رکوردهای مدنظر کادر فنی باشد. امیدوار هستیم نفرات دوم تیم نیز رکوردهای مدنظر را در اردوهای بعدی به ثبت برسانند و خودشان را هرچه سریع‎تر به شرایط ایده آل نزدیک کنند زیرا در غیر این صورت از اردو کنار می روند.

قهرمان المپیک سیدنی در خصوص اضافه شدن وزنه‎برداران باتجربه به اردوی تیم ملی وزنه‎برداری، تاکید کرد: نفراتی همچون سعید محمدپور، سهراب مرادی و نواب نصیرشلال که در مسابقات جهانی سال قبل در ترکیب تیم ملی حضور نداشتند و رسول تقیان نیز که درمسابقات جهانی ۲۰۱۴ خوب کار نکرد به اردوی تیم ملی در شهرکرد دعوت شده تا در آوردگاه بین المللی قهرمانی آسیا محک جدی خورده و شانس خود را برای جهانی شدن محک بزنند.

توکلی درخصوص دو تورنمنت مهم آسیایی و جهانی با اختلاف زمانی سه ماه تاکیددارد: مسابقات قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان از نظر زمانی دو ماه و نیم با هم فاصله دارند و زمان برای استراحت وزنه‎برداران وجود دارد. تنها مشکل فقط رفت و آمد بین کشورها است که مسابقات قهرمانی آسیا درتایلند و مسابقات جهانی در امریکا برگزار می شود بنابراین ما باید طوری تمرینات را برنامه‎ریزی کنیم تا ملی پوشان به نحو احسن خود را آماده این دو رویداد مهم کنند و فشار تمرینات هرگز بهانه توجیه پذیری برای وزنه‎برداران نخواهد بود.

سرمربی تیم ملی وزنه‎برداری در خصوص سهراب مرادی که به یک وزن بالاتر ارتقا پیدا کرده می‎گوید: سهراب مرادی بیرون از اردوهای تیم ملی رکوردهای خوبی را جابجا کرده است ولی باید شرایط مرادی را در اردوی تیم ملی زیر نظر داشته باشم تا عملکرد او را ارزیابی کنم.سهراب وزنه‌بردار خوبی است و برای شرکت در مسابقات باید با اعتمادبه نفس کار خود را دنبال کند.

حسین توکلی درباره انتخاب وزنه برداران سنگین وزن برای مسابقات جهانی و آسیایی معتقد است: بهدادسلیمی با توجه به تجربه و رکورد های خیلی خوب به مسابقات جهانی آمریکا اعزام می شود و سه وزنه برداری که در اردو هستند اگر هر کدام رکورد بهتری داشته باشند به مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند می روند.

قهرمان المپیک در خصوص بحث پیشگیری و مقابله با دوپینگ ادامه داد: مباحث خیلی خوبی را با دکتر باقری رئیس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه‎برداری و علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری مطرح کردیم که به طور جدی دنبال مبارزه با پدیده شوم دوپینگ هستیم. فکر می‎کنم موفقیت‎هایی را در این زمینه نیز به دست آورده‎ایم که حتما در مسابقات آتی آن را مشاهده می‎کنید.

توکلی در مورد عملکرد علی مرادی گفت: مرادی در گذشته و دوران قهرمانی خودم در المپیک سیدنی به عنوان رئیس فدراسیون وزنه برداری موفقیت‎های چشمگیری داشت وهم اکنون نیز با کوله باری از تجربه داخلی و بین المللی قطعا می‎تواند پشتوانه و حامی ایده‎آلی برای تیم ملی و وزنه‎برداری در عرصه مختلف داخلی و بین المللی باشد. تردید ندارم که با علی مرادی و تیم توانمندی که او برای همراهی خود و پیشبرد اهداف ملی وزنه برداری گزینش کرده می‎توانیم چشم انتظار روزهای روشن برای وزنه‎برداری ایران باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *