جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۲

آقای نصرالله معطل نکن!

چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۲۲
کد مطلب: 376186
شالوم کوهن سفیر رژیم صهیونیستی در قاهره، در اعتراض به نصب تصاویر سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله بر در و دیوار ساختمانی که سفارت اسرائیل در آن قرار دارد، با یکی از همسایگان خود به مشاجره پرداخت.
به گزارش جهان به نقل از فارس، در گوشه و کنار پاره‌ای از بنگاه‌های خبری، مواردی یافت می‌شدند که نمایانگر جلوه‌هایی از عظمتی بودند که آن روزها آفریده شدند. آنچه در پی می‌آید نمونه‌هایی از این معدود اخبارند که برای درج این ویژه‌نامه ترجمه شده‌اند.

در روزهای رزم‌آوری حماسه‌سازان حزب‌الله،‌ رسانه‌های وابسته به رژیم صهیونیستی، چاره‌ای جز واژگونه نمایی رویدادهای جنگ نداشتند، رویدادهایی که پژواک عظمت آنها تنها چند روز بعد، خود را بر آنان تحمیل کرد. رسانه‌های جهان عرب نیز در سکوتی زبونانه، دشمن را در دست یازیدن به تبهکاری مدد رساندند،‌ با این همه، در گوشه و کنار پاره‌ای از بنگاه‌های خبری، مواردی یافت می‌شدند که نمایانگر جلوه‌هایی از عظمتی بودند که آن روزها آفریده شدند. آنچه در پی می‌آید نمونه‌هایی از این معدود اخبارند که برای درج این ویژه‌نامه ترجمه شده‌اند.

*مشاجره سفیر اسرائیل با همسایگان به خاطر عکس سیدحسن ‌نصرالله

شالوم کوهن، سفیر رژیم صهیونیستی در قاهره، در اعتراض به نصب تصاویر سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله بر در و دیوار ساختمانی که سفارت اسرائیل در آن قرار دارد، با یکی از همسایگان خود به مشاجره پرداخت. در پی حمله گسترده رژیم صهیونیستی به لبنان و پایداری رزمندگان مقاومت اسلامی‌ در برابر این تجاوز، ساکنان ساختمان ده طبقه‌ای در خیابان انس بن مالک، فرعی بلوار دانشگاه الجیزه که سفارت رژیم صهیونیستی در آن قراردارد، تصاویر سید حسن نصرالله را بر در و دیوار و شیشه اتومبیل‌های شخصی خود چسباندند. این اقدام، سفیر اسرائیل در قاهره را خشمگین کرد و از افسران حفاظت سفارتخانه، خواست تصاویر سید حسن نصرالله را از روی شیشه خودروها و آپارتمان‌های این ساختمان بردارند.

سفیر رژیم صهیونیستی، نصب تصاویر سید حسن نصرالله بر در و دیوار ساختمان را اقدامی‌ تحریک‌آمیز عنوان کرده است. نیروهای امنیتی مصر درپی شکایت شالوم کوهین، از ساکنان این ساختمان خواستند تصاویر دبیر کل حزب‌الله را بردارند، اما اهالی ساختمان با مخالفت با این خواسته، اظهار داشتند که نصب تصاویر نصرالله بر اساس آزادی عقیده و بیان بوده و هیچ کسی آنها را وادار به این کار نکرده است و اکنون با اعتراض سفیر اسرائیل، تصاویر بیشتری در بالکنها و راهروهای ساختمان خواهند چسباند.

*تحلیلگر تلویزیون اسرائیل:

محبوبیت سیدحسن نصرالله بیش از محمود عباس و اسماعیل هنیه است

رونی شاکید، تحلیلگر تلویزیون رژیم صهیونیستی، در گزارشی از رام‌الله در کرانه باختری رود اردن، از افزایش محبوبیت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله، میان مردم فلسطین در مقایسه با محمود عباس رئیس دولت خودگردان و اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت خودگردان خبرداد. دراین گزارش آمده است، "تصویر بزرگ سید حسن نصرالله و پرچم‌های زرد رنگ حزب‌الله که روی تابلوی غول پیکری نصب شده‌اند، در برابر دیدگان دهها هزار نفری که روزانه از گلدسته تاریخی رام‌الله دیدن می‌کنند، خودنمائی می‌کنند. تا چندی پیش، تصویر بزرگ یاسر عرفات، رهبر فلسطین، روی آن قرار داشت.

در همین حال دستگاه‌های ضبط صوت قهوه خانه‌های اطراف گلدسته رام‌الله، انواع ترانه‌ها و سرودهای حماسی را در تجلیل از سید حسن نصرالله و شادباش پیروزی حزب‌الله پخش می‌کنند.

" شاکید در ادامه این گزارش می‌افزاید، "به رغم انتقادات گسترده برخی از محافل لبنانی از سید حسن نصرالله و در پی وارد آمدن خسارت‌های سنگین به ساختار حیاتی لبنان، از اکنون او به صورت سلطان بلامنازع مناطق خودگردان فلسطینی درآمده و عذرخواهی او از عرب تبارهای شمال اسرائیل به خاطر سقوط چند فروند موشک در مناطق مسکونی آنان، هیچ تأثیری در مردم فلسطین نداشته است. ساکنان مناطق اشغالی فلسطین، همچنان سید حسن نصرالله را تنها رهبر بی‌نظیر جهان عرب می‌دانند که آغازگر جنگ برضد اسرائیل بود و این رژیم را به مبارزه طلبید.

تحلیلگر تلویزیون رژیم صهیونیستی تأکید کرده است که خیابان‌های شهرها و روستاهای فلسطینی‌‌نشین، مملو از تصاویر خندان سید حسن نصرالله و پرچم برافراشته حزب‌الله است و این بخشی از نشانه‌های علاقمندی ملت فلسطین به نصرالله است. بازرگانان و مغازه‌داران فلسطینی نیز برای جذب هرچه بیشتر گردشگران بازارهای فلسطین، انواع تی‌شرت‌ها و جاکلیدی‌ها و پوسترهای منقوش به تصاویر سید حسن نصرالله را عرضه می‌کنند.

در همین حال، این روزها نوارهای کاست و ویدئویی حاوی سرود و موسیقی حماسی، مشتریان بسیاری دارد. اکنون مهم‌ترین کالایی که در بازارهای فلسطین رواج دارد، نوارهای کاست سرودهای انقلابی و ترانه‌های حماسی در تجلیل و ستایش سید حسن نصرالله است. نوار کاست سرود "آقای نصرالله معطل نکن! پس از حیفا، تل‌آویو را بزن" و سرود "پرچم زرد رنگ ما برفراز قله‌ها می‌درخشد" و "نصرالله رهبر جدید و نشانه راه است" و "خدا یار و یاورتان نصرالله" و"نصرالله عقاب لبنان" از پر فروش‌ترین نوارهای حماسی بازار موسیقی فلسطین هستند.

این نوارها در همه آرایشگاه‌ها، رادیو ضبط خودروها و فروشگاه‌های لباس و بسیاری از اماکن عمومی‌پخش می‌شوند. رادیوهای محلی بخش خصوصی نیز همگام با علاقمندی مردم به دبیر کل حزب‌الله، از پخش این سرودها دریغ نمی‌کنند.

رونی شاکید در ادامه تحلیل خود به موقعیت تازه دبیر کل حزب‌الله در سرزمین‌های اشغالی فلسطین اشاره می‌کند و خاطر نشان می‌سازد که سید حسن نصرالله توانسته است خلا رهبری موجود در صحنه فلسطین را که از اختلافات و کشمکش‌های سیاسی میان جنبش‌های حماس و فتح ناشی شده است، پر کند و مورد تائید و احترام و قدردانی مردم فلسطین قرار گیرد و از محمود عباس (ابومازن) و اسماعیل هنیه پیشی گیرد. براساس نظرسنجی‌های انجام شده توسط دانشگاه النجاح نابلس، ۶۶% مردم فلسطین اظهار تمایل کردند که به جای رهبران فلسطین، سید حسن نصرالله گفت وگوهای مربوط به مبادله سرباز اسرائیلی، "گلعاد شلیت" را که در اسارت حماس قرار دارد، اداره کند.

در همین حال، ایتامار مارکوس، مدیرکل مؤسسه "نگاهی به رسانه‌های اطلاع‌رسانی فلسطین"، نتایج این نظرسنجی‌ها را غافلگیر کننده دانست و خاطر نشان ساخت که دلیل اعتماد مردم فلسطین به سید حسن نصرالله، از بی‌اعتمادی آنان به رهبرانشان نشأت گرفته است. مارکوس ادامه می‌دهد، "رسانه‌های اطلاع‌رسانی و مردم فلسطین در جریان جنگ لبنان، اتحاد و همبستگی کامل خود را با سید حسن نصرالله و حزب‌الله به نمایش گذاشتند.

جامعه فلسطین به شدت معتقد است که حزب‌الله در جنگ ماه ژوئیه گذشته به پیروزی چشمگیر و ستایش برانگیزی دست یافت و اسرائیل را با شکست سنگین و ذلت‌بار و مفتضحانه‌ای مواجه کرد. این رسانه‌ها جنگ اخیر اسرائیل در لبنان و جنگ شش روزه سه کشور عربی با اسرائیل را مقایسه و تأکید کردند که ارتش اسرائیل در عرض شش روز، سه کشور عربی را شکست داد، اما در لبنان در برابر چند هزار رزمنده حزب‌الله شکست خورد.

رزمندگان حزب‌الله نه فقط یک ماه مقاومت کردند، بلکه به پیروزی قاطعی بر ارتش اسرائیل دست یافتند، بنابراین سید حسن نصرالله، امروز به قهرمان و نماد مبارزه امت عربی بر ضد اسرائیل تبدیل شده است.

*نورالشریف، شخصیت نصرالله را شگفت‌آور خواند

نورالشریف هنرمند سابقه‌دار سینمای مصر، ابعاد شخصیت آقای سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله، را شگفت‌‌آور خواند و ابراز امیدواری کرد که شخصیت برجسته ایشان را در یک فیلم سینمایی به تصویر بکشد. وی در سخنانی در جشنواره بین‌المللی سینمای مقاومت که در ماه اوت گذشته در شهر اسکندریه مصر برگزار گردید، تأکید نمود، عملی کردن این طرح در شرایط کنونی ناممکن و دشوار است. هنرمند سینمای مصر تاکنون در ده‌ها سریال و فیلم تاریخی، نقش شخصیت‌های تاریخی جهان اسلام را بازی کرده است و با توجه به تجربه و شناختی که از سینمای مصر دارد، معتقد است که در صورت تولید این فیلم، همچون فیلم ناجی العلی: کاریکاتوریست مشهور فلسطینی، با مخالفت‌ها و تحریم‌های گسترده روبه رو می‌شود.

پانزده سال پیش فیلم ناجی العلی در جشنواره اسکندریه نمایش داده شد، اما علیه آن جار و جنجال گسترده‌ای را به راه انداختند. فیلم ناجی العلی قضیه فلسطین و جنگ داخلی لبنان و فقدان آزادی عقیده و بیان در جهان عرب را بررسی می‌کند. متأسفانه عوامل موساد، ۳۰ سال پیش، ناجی العلی را در لندن ترور کردند. نورالشریف در ادامه سخنان خود همچنین به ساخت سریالی در باره شخصیت سید حسن نصرالله خوشبین نیست و معتقد است بسیاری از محافل سینمایی مصر از دبیر کل حزب‌الله و مقاومت لبنان فاصله دارند و کارشکنی می‌کنند و ممکن است چنین سریالی دچار سرنوشت سریال "راهی به سوی کابل" شود.

سریال راهی به سوی کابل پس از پخش سه قسمت از آن با تهدید جدی محافل مسلمان افراطی روبرو و پخش آن متوقف شد. هنرمند بزرگ سینمای مصر با تشریح دلایل عدم سرمایه‌گذاری محافل سینمایی در پروژه سریال نصرالله می‌گوید چنانچه مراحل ساخت فیلم سید حسن نصرالله به پایان برسد، همه کشورهای عربی با پخش آن مخالفت خواهند کرد. سینمای جهان عرب در حال حاضر به نویسندگانی چون نجیب محفوظ و الگوهای سینمای ایران برای رساندن پیام آزادی نیاز دارد. سینماگران نیز باید ابزارهای لازم را برای بیان مفاهیم و مضامین خود به گونه‌ای اختیار کنند که در چنگال دولت اسیر نشوند.

تحریم و سانسور بزرگ‌ترین خطری است که ابتکار و خلاقیت را در سینما و تلویزیون از بین می‌برد. در دهه گذشته آنچه را که دوست داشتم تولید می‌کردم، اما امروز تنها آنچه را که می‌توانم نمایش دهم، تولید می‌کنم، زیرا انحصار ساخت و تولید در دست شرکتهای بزرگ تولیدی، سینما‌داران و حاکمیت سرمایه است. به طور مثال در حال حاضر چهار سناریوی سینمائی آماده دارم. یکی به مرحوم شیخ احمد یاسین بنیان‌گذار جنبش مقاومت اسلامی‌حماس و سناریوی دیگر به کشتار اسرای مصری در جنگ سال ۶۷ توسط نظامیان صهیونیست ارتباط دارند.

تهاجم اخیر اسرائیل به لبنان، مرا شیفته شخصیت برجسته سید حسن نصرالله کرده است. آرزو داشتم این نبرد ادامه یابد، زیرا تداوم نبرد، نشان دهنده قدرت مقاومت مردمی‌حزب‌الله است: مقاومتی که آسیب جدی به آمریکا و اسرائیل وارد می‌آورد و به همین دلیل همه تلاش کردند آن را متوقف سازند. محافل گوناگون، به ویژه رسانه‌ها با روشهای گوناگون سعی دارند روزهای افتخار آفرین جهاد و مقاومت را از خاطره‌ها محو کنند.

*نوزادان فلسطینی "حسن نصرالله" نامیده می‌شوند

اگر چه این روزها خیابان‌های نوار غزه به علت جنگی که اشغالگران صهیونیست بر مردم فلسطین تحمیل کرده‌اند، وضعیت تلخ و اسفباری دارد، اما همه فلسطینی‌ها به لبنان و سید حسن نصرالله رهبر حزب‌الله چشم دوخته‌اند و عشق آنان به او هر روز افزایش می‌یابد. اما به رغم تلخی‌های جنگ، نکته جالب توجهی به چشم می‌خورد که این روزها قابل تأمل است و آن اقدام فلسطینی‌ها به نامگذاری نوزادان خود با نام سید حسن نصرالله است.

آنها با این کار میزان عشق و علاقه و وفاداریشان را به دبیرکل حزب‌الله به نمایش می‌گذارند. اسامه حسین، از شهروندان محله الشجاعیه در شرق نوار غزه است که همسرش در بیمارستان الشفاء غزه وضع حمل کرده و خدا پسری به او داده است. اسامه تصمیم گرفته است فرزند جدید خود را "حسن نصرالله" بنامد. انتخاب این نام گویای میزان عشق و علاقه و سپاس عمیق ملت فلسطین به نبرد شجاعانه رزمندگان مقاومت اسلامی‌لبنان با اسرائیل است: نبردی که حزب‌الله توانسته است با آن تلفات انسانی و خسارتهای مادی فراوانی را به اسرائیل وارد کند. اسامه حسین، این جوان ۲۹ ساله، آرزو می‌کند که همه رهبران عرب، سید حسن نصرالله را در شجاعت و پایمردی که همه را شگفت‌‌زده کرده است، الگوی خود قرار دهند.

او با تشویق همسر خود، فرزندش را حسن نصرالله نامیده و اظهار می‌دارد که به هیچ عنوان از پیامدهای این نامگذاری نمی‌هراسد. در همین حال، مسئول پذیرش بخش زایمان بیمارستان الشفاء غزه چنین می‌گوید، "روزی نیست که دو یا سه خانواده فلسطینی، نام نوزادان خود را حسن نصرالله نگذارند و تاکنون صدها خانواده این کار را کرده‌اند. با نگاهی به خیابان‌های غزه ملاحظه می‌کنیم که به رغم کشتارها و جنایات پی‌در‌پی صهیونیست‌ها محله‌ها و خانه‌های نوار غزه با پرچم‌های زرد رنگ حزب‌الله که آرم مقاومت لبنان روی آن جای دارد، تزئین شده‌اند. همچنین در این روزها بازار عکاسان و فروشندگان قاب عکس رونق گرفته است، زیرا در نتیجه تمایل مردم، به ویژه خانواده اسیران فلسطینی به سید حسن نصرالله، تصاویر او را به صورت گسترده در خانه‌های خود نصب کرده‌اند.

محمد زعیم شهروند ۳۹ ساله می‌گوید که از نخستین روز اعلام عملیات "وعده صادق" توسط سید حسن نصرالله، احساس غرور و افتخار کردم که هنوز رهبرانی میان امت وجود دارند و پیروزی می‌آفرینند و به وعده شان جامه عمل می‌پوشانند و ملت فلسطین را به رهایی اسیران دربند رژیم صهیونیستی امیدوار می‌سازند. او به عکس سید حسن نصرالله که بر دیوار اتاق آویخته شده است،‌ اشاره می‌کند و می‌گوید، "ما با روح و جسم خود در کنار او هستیم و از خداوند می‌خواهیم او را در جنگ سرنوشت ساز با قوی‌ترین ارتش‌های منطقه یاری فرماید".

خالد ابودیه، مغازه‌‌دار معروف فروش پرچم و عکس در شهر غزه، مجموعه بزرگی از پرچم حزب‌الله و عکس سید حسن نصرالله را جلوی مغازه خود به نمایش گذاشته است و می‌گوید که پرچم حزب‌الله و عکس نصرالله در چند هفته اخیر با استقبال بی‌نظیر مردم مواجه شده است، به گونه‌ای که روزانه صدها پرچم و عکس می‌فروشد. از نظر فلسطینی‌ها، سید حسن نصرالله به پیشوای معنوی و اسطوره‌ای تبدیل شده است. روزی نیست که فلسطینی‌ها در تجلیل از دبیر کل حزب‌الله و با شرکت همه اقشار جامعه راهپیمایی بزرگی در خیابان‌های غزه ترتیب ندهند و پرچم حزب‌الله و عکس سید حسن نصرالله را با خود حمل نکنند و شعار "یا نصرالله... یا حبیب! شهرهای حیفا و تل آویو را بزن" و نیز شعار "یا نصرالله... شیوه ربودن سربازان اسرائیلی را به ما بیاموز" را سر ندهند.

در میدان فلسطین، واقع در مرکز شهر غزه، گروهی از جوانان و شهروندان، دور رادیویی که مقابل مغازه‌ای آویزان شده است، حلقه زده‌اند و به سخنرانی اخیر سید حسن نصرالله که شهر حیفا را به حملات شدیدتری تهدید کرده و از ساکنان عرب آن خواسته بود آن را تخلیه کنند، گوش می‌دهند. رادیوهای محلی و بخش خصوصی غزه نیز در طول شبانه روز به پخش فرازهایی از سخنرانیهای حماسی و مؤثر سید حسن نصرالله، به ویژه این جمله، "اسرائیلیها نمی‌دانند با چه کسانی می‌جنگند! آنان با صحابه رسول‌الله‌(ص) و یاران صحابه رسول‌الله می‌جنگند!" اقدام می‌کنند. خانواده اسیران فلسطینی در زندانهای اسرائیل و خانواده شهدا که رژیم صهیونیستی از تحویل پیکر آنها خودداری می‌کند، بیش از سایر فلسطینی‌ها با حزب‌الله ابراز همبستگی می‌کنند و از این بیم دارند که آرزوی آنان برای آزادی فرزندانشان تحقق نیابد.

در جریان تحصن خانواده‌های اسیران فلسطینی که به صورت هفتگی، جلوی دفتر کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در شهر غزه برگزار می‌شود، پرچم‌های زرد رنگ حزب‌الله بر افراشته می‌شوند و عکس سید حسن نصرالله نیز درکنار عکس اسیرانی به چشم می‌خورد که کودکان و مادران فلسطینی در آغوش دارند.

مادر اسیر، ایمن الشوا که پسرش حدود ۱۴ سال است در زندان صهیونیست‌ها به سر می‌برد، می‌گوید، "اسیران بی‌صبرانه در انتظار پیروزی سید حسن الله هستند، به این امید که در نتیجه تلاش‌های او، همه اسیران فلسطینی از زندانهای رژیم صهیونیستی آزاد شوند."

مادر اسیر، عبدالله توفیق الکرد که پسرش به ۷ سال زندان محکوم شده، معتقد است که در این نبرد سنگین پیروزی نهایی از آن حزب‌الله است، "خدای نکرده، در صورت شکست حزب‌الله، حال و روزمان و وضعیت اسیرانمان بدتر خواهد شد." این مادر برای موفقیت حزب‌الله و شکست اسرائیل از صمیم قلب دعا می‌کند. در حقیقت، مردم فلسطین این روزها به سید حسن نصرالله و مقاومت اسلامی‌ لبنان به دیده عشق و احترام می‌نگرند و عشق و علاقه آنان به دبیرکل حزب‌الله روز به روز گسترش می‌یابد. این مردم امید برای رهایی و نجات از کشتارها و جنایات روزانه رژیم صهیونیستی را در وجود سید حسن نصرالله جستجو می‌کنند.

*یوسف شاهین: نصرالله، نماد ارجمندی مسلمانان و غرور اعراب است

یوسف شاهین، کارگردان سرشناس قبطی مصری، سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله را نماد شرافت و ارجمندی مسلمانان و مقاومت اسلامی‌ لبنان را در رویارویی با تهاجم اسرائیل، آخرین سنگر دفاع از عزت و کرامت اعراب توصیف کرد. یوسف شاهین در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز، به تشریح دیدگاه خود درباره حمله ناجوانمردانه ماه ژوئیه گذشته رژیم صهیونیستی به لبنان پرداخت و اظهار داشت که بمباران ۳۳ روزه ساختار حیاتی و اقتصادی لبنان، واکنشی به شکست مفتضحانه آمریکائی‌ها در عراق و افغانستان است.

شاهین گفت که پس از جنایات وحشیانه اسرائیلی‌ها در روستای قانا در جنوب لبنان که در جریان آن بیش از ۶۰ تن از مردم بی‌دفاع، از جمله ۳۷ کودک قتل عام شدند، بیانیه‌ای با عنوان "هرج و مرج درخانه ما" منتشر و در آن، جناح راست افراطی در هیئت حاکمه آمریکا را مسئول این جنایات اعلام کرد. کارگردان قبطی مصری تأکید کرد، "دولتمردان آمریکا که از اسلام کینه دارند، حمله به مناطق مسکونی و غیر نظامی‌ را با حمله به مناطق نظامی ‌یکسان می‌دانند. مبارزه با تروریسم به معنای آن است که شما اجازه دارید آتش خشمتان را بر سر کودکان و مادران باردار و ایتام خالی کنید! از نظر آمریکایی‌ها، مبارزه با تروریسم به معنی آن است که ملت بی‌دفاعی را با نسل‌کشی از بین ببرید و به ارزش‌های انسانی ملت‌ها تجاوز کنید!"

یوسف شاهین با اشاره به مخالفت کاندا لیزا رایس، وزیرخارجه آمریکا، با برقراری آتش‌بس در لبنان، به این بهانه که آنچه که روی می‌دهد "درد زایمان تولد خاورمیانه جدید" است، اظهار داشت، "لازم می‌دانم به شما این نکته را گوشزد کنم، هرج و مرج و آشوبی که امروز در خانه من بر پا کرده‌اید، بی‌تردید فردا دامنگیر شما خواهد شد." کارگردان مسیحی کاتولیک مصری افزود که سال گذشته در جریان سفر به بیروت با سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله دیدار داشته و ایشان از او در خانه‌اش به گرمی ‌استقبال کرده است. او به این دیدار افتخار می‌کند، زیرا سید حسن نصرالله مایه شرف و ارجمندی اسلام است.

یوسف شاهین تأکید کرد که از زمان اعلام راه‌اندازی جنگ صلیبی توسط جرج بوش، رئیس جمهور آمریکا و در پی حوادث یازدهم سپتامبر سال ۲۰۰۱، وقوع چنین فاجعه‌هایی را پیش بینی می‌کرده است. کارگردان مصری که سینماگران در ماه فوریه گذشته هشتادمین سالگرد تولدش را جشن گرفتند، اظهار داشت که از بوش متنفر است، زیرا وی بی‌‌نهایت نادان است و به شکل مفتضحانه‌ای سخن می‌گوید و نفرت خود را از اسلام پنهان نمی‌کند. یوسف شاهین تأکید کرد که جنگ‌افروزی و اقدامات خشونت آمیز آمریکا در جهان و به‌ خصوص در جهان عرب، بخشی از میراث تاریخی آمریکا را تشکیل می‌دهد.

این جنگ‌افروزی در دهه چهارم قرن بیستم و در جریان جنگ جهانی دوم به اوج رسید. آمریکا در سال ۱۹۴۵ با بمباران اتمی‌ شهرهای هیروشیما و ناکازاکی ژاپن، سرنوشت جنگ جهانی دوم را به نفع خود دگرگون کرد. اکنون آمریکا با کمک زمامداران و رژیم‌های سرکوبگر عرب که مطیع بی چون و چرای واشنگتن هستند، موقعیت خود را در جهان عرب تقویت کرده است و این چنین بر جهان عرب فرمانروایی می‌کند. زمامداران عرب هم با کمک دستگاه‌های سرکوبگر امنیتی، سیاست اعمال محاصره و اختناق ملتها را خوب شناخته‌اند.

پاسداشت هشتمین سالگرد پیروزی حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه/۱۸
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
درود بر نصرالله
United States
نواده روح الله سید حسن نصر الله