جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

وحشت آل‌خلیفه از یک موزه+عکس

يکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۰۶
کد مطلب: 323283
انقلابیون بحرینی با بیان براینکه تصویر رساترین وسیله برای تبیین نقض‌ها و سرکوبگری‌های حکومت بحرین است، تاکید کردند، به همین دلیل برگزاری نمایشگاه «موزه انقلاب» اینگونه آل‌خلیفه را به وحشت انداخت و آن را از حالت تعادل خود خارج کرد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از پایگاه خبری لبنانی المنار نوشت: «هادی الموسوی»، مسئول دایره آزادی‌ها و حقوق بشر جمعیت «الوفاق»، بزرگ‌ترین گروه معارض بحرینی تاکید کرد که نیروهای وابسته به نظام بحرین حرمت یک موسسه و نهاد سیاسی را برای بیش از ۹ ساعت روز گذشته زیر پا گذاشتند و تجهیزات و اسباب و وسایل موجود در آن را بدون حضور نماینده این نهاد مصادره کردند.

الموسوی با اشاره به اینکه این اقدام نظام بحریم نقض آشکار به شمار می‌آید، تاکید کرد که طی گزارشی تمام وقایع روی داده را به اطلاع نماینده ویژه سازمان ملل در امور آزادی‌ها و آزادی بیان نماینده ویژه آزادی بیان و حق تجمع و اعتراض و جمعیت‌های جامعه مدنی می‌رسانیم.

مسئول دایره آزادی‌ها و حقوق بشر جمعیت «الوفاق» با حضور در کنفرانس مطبوعاتی سخن می‌گفت که در مقر این جمعیت که سه‌شنبه حمله گذشته مورد حمله نیروهای امنیتی نظام بحرین قرار گرفته بود، برگزار شده بود.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000323/nf00323283-1.jpg

وی افزود: مسائل و اموری در جریان است که ارتباطی به برگزاری این موزه و نمایشگاه مرتبط با آن که دادستانی بحرین آن را «ابراز جرم» توصیف کرده، مانند دستگاه‌های کامپیوتری، ندارد و جمعیت وسایل و اسباب مصادره شده را مسترد خواهد کرد، چون حق ما هستند.

الموسوی درباره برگزاری این موزه و نمایشگاه در خارج از کشور گفت: تا زمانی‌که سرکوب‌ها، تعرض‌ها و نقض‌ها ادامه داشته باشد، این حق هر شهروند بحرینی مقیم خارج یا هرکسی است که با قضیه بحرین احساس همبستگی می‌کند، چنین نمایشگاه‌ها و موزه‌هایی را در خارج دایر کند.

الموسوی افزود: ما هم اکنون در نمایشگاه و موزه انقلاب هستیم، اما در زمانی‌که تمام ابزارها و اسباب آن که از سوی دادستانی ابزار جرم و جنایت توصیف شده‌ بودند، مصادره وضبط شده‌اند.

مسئول دایره آزادی‌ها و حقوق بشر جمعیت «الوفاق» تاکید کرد که موزه انقلاب پا را از تعهدها و چارچوب‌ها فراتر ننهاده، بلکه رهاورد اعمالی هنری، ابداعی و حقوقی است که گزارشی را مورد خطاب قرار می‌دهد که حکومت بحرین متعهد شده بود، به آن عمل کند، اما به هیچ یک از توصیه‌های آن عمل نکرد.

الموسوی در این ارتباط توضیح داد: ‌گزارش کمیته حقیقت یاب معروف به گزارش «البسیونی» به این جهت صادر شد تا هشداری به حکومت بحرین درباره اقداماتش داده باشد، آن هم پس از ارتکاب جنایات وحشتناک و تجاوزاتی که به معنای واقعی کلمه خارج از چارچوب‌های انسانی است و فلسفه انتشار این گزارش که در ۲۳ نوامبر سال ۲۰۱۱ به پادشاه بحرین تقدیم شد، همین بود، اینکه این تجاوزها متوقف شود.

وی ادامه داد: من به دادستانی بحرین و وزارت کشور و تمام مسئولان بحرینی و هر کس که تصور می‌کند، این موزه درصدد فتنه‌انگیزی و تحریک است، می‌گویم، کدام بدتر است، نشان دادن جنایت یا ارتکاب آن؟ اگر نشان دادن واقعیت این جنایت‌ها تحریک و فتنه‌انگیزی علیه نظام خوانده می‌شود، پس چرا دیگران را به امری متهم می‌کنید و مسئولیت آن را بر دوش ما می‌اندازید که خود مرتکب آن شده‌اید.

الموسوی افزود: این برای ما جای تاسف بسیار دارد که سخنان هدفمند، خط‌مشی مسالمت‌آمیز، کارهای هنری، فعالیت‌های حقوقی و خواست و اراده مردمی، همه و همه تحت پیگرد و تعقیب است و از سوی نظام هدف گرفته شده و مورد بازخواست و محاکمه قرار می‌گیرد.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/000323/n00323283-t.jpg

مسئول دایره آزادی‌ها و حقوق بشر جمعیت «الوفاق» ادامه داد: روز گذشته این ساختمان بدون مجوز و اجازه مورد حمله و تصرف قرار گرفت و افسران نظام به این دستاویز متوسل شدند که این نحوه ورود به این دلیل بوده که به درخواست‌های آنها پاسخ داده نشده بود، در حالی‌که من روز گذشته به شخصه احضاریه دادستانی را تقریبا ساعت ۱۲:۳۰ دریافت کردم، اما آنها پیش از آنکه در موعد مقرر ما نزد آنها حاضر شویم، به این مقر حمله کردند و هنگامی‌که وکیل جمعیت در این محل حاضر شد، اجازه ورود وی به مقر و در کنار نیروهای امنیتی را ندادند.

به همین دلیل ما می‌گوییم که نقض و هتک حرمت صورت گرفته در روز گذشته را به فهرست نقض‌هایی اضافه می‌کنیم که حکومت مرتکب آن شده و بهای آن را وطن پرداخت خواهد کرد، چون وجهه بحرین در بسیاری از محافل و دوایر سیاسی و حقوقی بین المللی لطمه خورده است.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000323/nf00323283-2.jpg

مجید میلاد: آیا نظام بحرین توازن خود را به دلیل برگزاری این نمایشگاه از دست داده است

از سوی دیگر «مجید میلاد»، یکی از رهبران جمعیت الوفاق نیز در سخنانی گفت که ورود نیروهای نظامی و امنیتی رژیم با ممانعت از هرگونه تصویربرداری و عکسبرداری و جلوگیری از حضور هرگونه رسانه‌‌ یا وکیلی از جمعیت همراه بود.

میلاد این سوال را مطرح کرد که آیا واقعا نظام بحرین توازن و تعادل خود در تعامل با جمعیت الوفاق و فعالیت‌های مسالمت‌آمیز در بحرین را از دست داده است؟ آیا از آنچه در این موزه وجود داشت، شگفت زده شده است؟ در این نمایشگاه چه تحریک و فتنه‌انگیزی وجود داشت که موجب شد، نظام اینگونه به آن حمله‌ور شود و تمام اسباب و وسایل موجود در آن را مصادره کند؟

میلاد تاکید کرد که از زمان حمله به مقر جمیعت الوفاق و تصرف این نمایشگاه و مصادره اسباب و وسایل آن، «انقلاب تصویر» در بحرین آغاز شده است.

وی به نیابت از جمعیت الوفقاق مصادره اسباب و وسایل موزه انقلاب و مقر جمعیت الوفاق را محکوم و این سوال را مطرح کرد که دلیل ممانعت از ادامه این اقدام و فعالیت مسالمت‌آمیز چه بود.

وی گفت: از خانواده‌های شهدا نام و نشان و خاطره‌ای جز این تصاویر و این وسایل که در این موزه به نمایش گذاشته شده بود، چیزی باقی نمانده بود که آنها هم مصادره شدند، چرا لباس‌های شهدا مصادره می‌شوند؟ اینها اشیایی هستند که قیمتی برای آنها نمی‌توان متصور بود، چون از آن شهدایی بودند که خون خود را برای کشور ریختند.

میلاد ادامه داد: چرا تصاویر و سخنان با زور و سرکوب نظام بحرین مواجه می‌شود؟ این تصاویر نوآوری و هنر هستند، چرا با زور و قدرت نظام با آنها برخورد می‌شود؟ این موزه و نمایشگاه بخش کوچکی از حوادث و صحنه‌هایی بود که آقای البسیونی در گزارش خود به آنها گواهی داده بود و همچنان نیازمند رسیدگی و درمان است.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000323/nf00323283-3.jpg

وی تاکید کرد که حمله و تصرف مقر جمعیت الوفاق جرم است و نقض آشکار فعالیت سیاسی مسالمت‌آمیز در بحرین است و باید نوعی توازن، تعادل و عقلانیت در برخورد کسانی‌که به مقابله با انقلاب در بحرین می‌پردازند، وجود داشته باشند.

میلاد گفت: ما با توجه به این نقض صورت گرفته و درد و رنجی که مردم بحرین می‌کشند، تاکید می‌کنیم که انقلاب بحرین ادامه دارد و خواسته‌ها و مطالبات مشروع ما همچنان به قوت خود پابر جا باقی خواهد بود و آن را به شکل مسالمت‌آمیز درخواست خواهیم کرد و راه مبارزه را ادامه خواهیم داد.

این رهبر جمعیت معارض الوفاق سخن خود را با این گفته به پایان رساند که ما بر این باوریم، دلیل دیگری برای تجاوز و تعدی نظام به این موزه وجود دارد، و آن اینکه عکس و تصویر همواره در طول انقلاب مهمترین سلاح برای افشا و برملا کردن نقض‌های نظام بوده و به همین دلیل است که بسیاری از تصویربرداران در بحرین بازداشت و به زندان افکنده شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *