جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۲

آستان قدس موظف به پرداخت مالیات شد

يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب: 404986
نمایندگان مجلس برای تأمین نظر شورای نگهبان مقرر کردند که آستان قدس و آن دسته از مؤسسات و بنگاه‌های اقتصادی زیرمجموعه نیروهای مسلح «به استثنای مواردی که اذن ولی‌فقیه وجود دارد» موظف به پرداخت مالیات مستقیم هستند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه) پارلمان در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح احکام دائمی لوایح بودجه‌های سنواتی، موادی از این طرح را برای تأمین نظر آن شورا اصلاح یا حذف کردند.

به موجب مصوبه مجلس، به منظور برقراری عدالت آموزش و اجرای اصل سی‌ام قانون اساسی و تجهیز تمامی آموزشگاه‌های آموزش و پرورش با اولویت مناطق محروم و روستاها، آستان قدس رضوی و آن دسته از مؤسسات و بنگاه‌های اقتصادی زیرمجموعه نیروهای مسلح و ستاد اجرایی فرمان امام و سایر دستگاه‌های اجرایی که تا زمان تصویب این قانون مالیات پرداخت نکرده‌اند، «به استثنای مواردی که اذن ولی‌فقیه وجود دارد» موظف به پرداخت مالیات مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده هستند.

منابع حاصله صرفاً جهت توسعه عدالت آموزشی در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار می‌گیرد و بر اساس آیین نامه‌ای که به این منظور تهیه و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد، هزینه می‌شود.

وکلای ملت ضمن اصلاح عبارت برخی مواد این طرح برای تأمین نظر شورای نگهبان، برخی از مواد را جهت اصلاح مجدد به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع دادند که از جمله آن ماده مربوط به اختصاص حداقل ۲ درصد از اعتبارات بودجه عمومی کشور برای تقویت بنیه‌ دفاعی در لوایح بودجه سالانه است.

مجلس مصوب کرد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مکلف است بر اساس نظر ستادکل نیروهای مسلح نسبت به تهیه طرح جامع نحوه استقرار نیروهای مسلح در سطح کشور متناسب با اندازه و نوع تهدیدات و شرایط زیست‌محیطی به منظور رعایت پراکندگی در استقرار تأسیسات حساس و حیاتی و صنایع دفاعی و انتقال پادگان‌های مراکز نظامی و کارخانه‌های بزرگ صنعتی دفاعی از شهرهای بزرگ به ویژه تهران پس از تصویب فرماندهی کل نیروهای مسلح اقدام کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Kingdom
پس دانشگاه ازاد چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
غفاری
این هم مصوبه مجلس برای دریافت مالیات . آقای روحانی دیگر چه بهانه ایی دارد که چرا نیروهای مسلح مالیات نمی دهند.