جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴۰
۱۳۹
درباره افسانه‌‌سازی از یکی از سربازان جمهوری اسلامی؛

"حاج قاسم سلیمانی" یک استثنا نیست/ در دام داستان‌سرایی‌های هدف‌دار دشمن نیفتیم

چهارشنبه ۵ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۰
کد مطلب: 414183
حاج قاسم سلیمانی اگرچه یک اسطوره است، اما او هم یک انسان معمولی است؛ مثل همه بسیجیان.... همانند عبدالله اسکندری، حمید تقوی‌فرد، سردار الله دادی و ... . بوی شهید همت، شهید زین‌الدین، شهید چمران و ... را می‌دهد؛ اما مبادا با افسانه‌سازی‌های و داستان سرایی های متعدد و منتهی کردن همه تحولات به یک نفر، رشادت های سربازان گمنامی که در جبهه و پشت جبهه مقاومت سوریه و عراق، مشغول به مجاهدت هستند را نادیده بگیریم.
"حاج قاسم سلیمانی" یک استثنا نیست/ در دام داستان‌سرایی‌های هدف‌دار دشمن نیفتیم
گروه سیاسی جهان‌نیوز - علی رجبی:

۱. فرمانده جدید ارتش آمریکا در افغانستان، روز ورود خود به پایگاه نظامی کشورش در کابل با اتفاق خارق العاده‌ای مواجه شد. به محض آنکه هواپیمایی که حامل او بود در فرودگاه به زمین نشست، یک پیامک از فردی ناشناس به تلفن همراهش رسید. در این پیامک نوشته بود: "به قلمرو من خوش آمدی... قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران".

۲. ابوبکر البغدادی در یکی از خطبه‌های نماز جمعه گفته بود که اگر سردار قاسم سلیمانی را دستگیر کنیم مانند خلبان اردنی خواهیم سوزاند! سردار سلیمانی هم در جواب این ادعای البغدای گفته است: اقای بغدادی زمانی که شما این حرف را در «خطبه‌های نماز جمعه» می‌زدی، بنده روبه‌روی شما در صف سوم بین جمعیت نشسته بودم.

۳. سازمان ادارای پنتاگون از ۷ لایه حفاظتی تشکیل شده که از این میان ۴ لایه به طور خاص مربوط به کنترل ارتباطات با شخص وزیر دفاع یا رییس پنتاگون می‌باشد. کمی بعد از نامه اوباما نامه ای از تمام این لایه های امنیتی، اطلاعاتی و حفاظتی عبور کرده و مستقیم، روی میز کار وزیر دفاع یعنی لئون پانتا قرار می‌گیرد. ظاهر ساده نامه که هیچ آرمی از سازمان های مرتبط با پنتاگون در آن به چشم نمی‌خورد توجه وزیر را جلب کرده و وی آن را از روی میز برمی‌دارد… با باز کردن نامه و خواندن آن عرق سردی بر چهره پانتا می‌نشیند؛ یک نامه با سربرگ رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران... نامه حاوی عبارتی بود که قطعا برای رییس پنتاگون با آن عظمت حفاظتی باورکردنی نبود: "اگر لازم باشد از این هم نزدیک تر خواهیم شد... امضا: قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران"

***

اگر شما هم یکی از همین گوشی‌های پیشرفته دارید و مشتری ثابت شبکه‌های اجتماعی هم باشید؛ نمونه این پیام‌های عجیب و خارق‌العاده را ‌خوانده‌اید؛ داستانک‌هایی که بیشتر به افسانه می‌ماند تا واقعیت! البته افسانه‌سرایی و اسطوره‌سازی ما تنها محدود به حاج قاسم نیست و شخصیت های فرهنگی و تاریخی بسیاری همچون کوروش کبیر، نادرشاه افشار، پروفسور حسابی و ... را در برگرفته و حتی منجر به خلق آثاری چون شاهنامه فردوسی و افسانه رستم نیز شده است.

شهید مطهری در ذیل کتاب گرانسگ حماسه حسینی و در باب تحریفات عاشورا –که نوعا از همین افسانه‌سرایی‌هاست- با اشاره به افسانه‌هایی که درباره ابن‌سینا و شیخ بهایی ساخته می‌شود، می‌گوید: "[در مردم ایران] و در همه بشری، یک حس قهرمان پرستی هست، یک حسی هست که درباره قهرمان‌های ملی و قهرمان‌های دینی افسانه می سازد... مثلا [گفته‌اند ابوعلی‌سینا] در مدتی که در اصفهان تحصیل می‌کرد، گفت نیمه‌های شب که برای مطالعه حرکت می‌کنم، صدای چکش مسگرهای کاشان نمی‌گذارد که مطالعه کنم. رفتند تجربه کردند، یک شب دستور دادند که مسگرهای کاشان چکش نزنند، آن شب را گفت من آرام مطالعه کردم. معلوم است که اینها افسانه است..."

اعراب نیز در همین خصلت افسانه‌سازی با ما اشتراک دارند و در بحبوحه مصیبت عظیمی که از سوی داعش بر پیکره اسلام وارد شده، نیاز عاطفی به یک اسطوره را احساس کردند. حتما تمامی کسانی که در راهپیمایی عظیم اربعین حضور داشته اند و با اعرابی که دست و پا شکسته فارسی بلد بودند، همکلام شدند، به محبوبیت زایدالوصف سردار سلیمانی در میان ملت عراق پی برده اند و با بنرهای بزرگی که تصویری از این فرمانده رشید سپاه اسلام بر آن نقش بسته بود را دیده اند.

اما شواهد و قرائن نشان از یک بازی از پیش طراحی شده و پیچیده با محوریت بوق‌های رسانه‌ای غربی دارد. اگر چه محبوبیت فراوان یک ایرانی در کشورهای دیگر می‌تواند مایه فخر و مباهات باشد، اما قطعا آسیب‌هایی هم دارد که می‌توان آنها را ذیل عملیات رسانه‌ای غرب برای ادامه پروژه شیعه هراسی و ایران هراسی تعریف کرد. با گسترش موج اسلام‌گرایی و افول جایگاه غرب و متحدانش در منطقه، غرب هجمه خود علیه جمهوری اسلامی ایران را که وزن استراتژیک‌اش با تحولات اخیر بیشتر شده، روز به روز افزایش داد که از جمله مهمترین آنها، پروپاگانداهای واشنگتن و همقطارانش درباره علت ایجاد جنگ داخلی در عراق و سوریه و متهم کردن ایران به دخالت در امور داخلی این کشورهاست.

بر اساس این برنامه‌ریزی رسانه‌ای، قاسم سلیمانی نیز به طور مرتب هدف تبلیغات منفی غرب قرار گرفته و می‌گیرد. غرب در تلاش است از طرفی چهره ایران و متحدانش در منطقه را تخریب کرده و از طرفی دیگر مخالفان آن را از لحاظ رسانه‌ای و سیاسی تقویت کند.

جالب است بدانید، در شرایطی که بیانات رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های بیگانه با سانسور سنگینی مواجه است، اما به یک باره و از میانه سال ۲۰۱۱، که طوفان بیداری اسلامی به سرعت فراگیر شده و بر روی موج رسانه‌ای، دریای خبر را فرا گرفت، همواره نام قاسم سلیمانی به عنوان نماینده سپاه جمهوری اسلامی ایران در همه تحولات مطرح می‌شد.

داستان‌سرایی‌ و افسانه سازی ها در این باره حتی بدان جا رسید که روزنامه گاردین در گزارشی از تماس "حاج قاسم با ژنرال پترائوس آمریکایی و انتقال پیغام به وسیله یکی از اعضای پارلمان عراق" نوشت و مدعی شد که فرمانده سپاه قدس ایران در این پیغام به فرمانده آمریکایی نوشته است: "ژنرال پترائوس! شما بايد مرا بشناسي، من قاسم سليماني هستم، كسي كه سياست هاي ايران را در عراق، لبنان، غزه و افغانستان تدوين مي كند و صد البته سفير ايران در بغداد نيز عضو سپاه قدس است و كسي كه جايگزين او مي شود نيز عضو سپاه قدس است..."

همین روزنامه در مقاله‌ای در سال ۲۰۱۴ با اشاره به فعالیت های عمرانی و خدماتی ایران در عتبات عالیات، با انتشار عکسی از حاج قاسم سلیمانی و محمدباقر قالیباف مدعی شد که نیروهای نظامی دولت "شیعه" ایران در حال مدیریت کردن جنگ علیه "اهل سنت" در عراق و سوریه هستند.

وال استریت ژورنال نیز در یادداشتی مشابه با تشبیه سردار سلیمانی به "شخصیتی افسانه‌ای"؛ وی را بعنوان دشمن آشکار شماره یک آمریکا در بهار عربی (بیداری اسلامی) مطرح کرد و نوشت: " با پایان جنگ غرب با صدام، نزاع آمریکا با سلیمانی و سپاه قدس به قلمرو جدیدی گسترش یافته، به طوریکه آمریکا به طور آشکار اعلام کرد که ایران تلاش می‌کند تا همپیمانان آمریکا در یمن، لبنان و بحرین را سرنگون کند".

در تایید وجود همین توطئه ضدایرانی و ضدشیعی، سخنان نسنجیده و بی‌اساس یونسی، دستیار ویژه رئیس جمهور، درباره الحاق سرزمین عراق به ایران، با استقبال ویژه رسانه های مغرض عربی و غربی قرار برجسته سازی شد و خوراک مناسبی برای چندین هفته ایران‌هراسی آنان فراهم کرد. محافل عربی و غربی اظهارات یونسی را چنان گسترده پوشش دادند که موجب موضع گیری متعددی علیه ایران شد.

اینها تنها یکی از هزاران تحلیل و اخبار متعددی است که توسط رسانه‌ها منتشر می‌شود و به طور ناخودآگاه اینگونه القا می کند که ایران به عنوان لیدر جریان تشیع، در حال مقابله با "دولت اسلامی عراق و شام (داعش)" به عنوان یک گروه انقلابی سنی‌مسلک است یا دست کم تلاش دارد به نقش رهبری کشورهای عربی را بازی کند و آنان را زیر سلطه خود درآورد.

اتاق فکرهای رسانه ای غرب بر این باورند که جا انداختن موضوع دخالت نظامیان ایران در سوریه و عراق و البته در سرتاسر منطقه می تواند، در اذهان عمومی به افتراق بیشتر اهل سنت از شیعیان و نزدیکی آنها به گروه‌های افراطی داعش کمک کند که همین نزدیکی دوباره به صورت کاملا هم‌افزا در تسریع تحولات به سود غرب اثر بگذارد. البته حاج قاسم نشان داده که درباره خدعه‌ها هم باهوش است و عکس‌هایی که با لباس اهل سنت از او منتشر شده نیز موید همین مطلب است.

https://www.jahannews.com/images/docs/files/000414/nf00414183-2.jpg

هر چه در پیگیری این خط خبری به جلوتر بیاییم، پرداخت به شخصیت سردار سلیمانی در رسانه‌های غربی تحلیل بیشتری می کند و از شخصیتی افسانه‌ای و کمی هم الهی به رهبری کاریزماتیک که متهم اول هر توطئه‌ای علیه آمریکا و هم‌قطارانش تبدیل شد به گونه‌ای که اتهامات زیادی همچون تلاش برای ترور سفیر عربستان در آمریکا را به او نسبت دادند.

این روند به جایی ختم شده که رسانه‌های خارجی، ایران را به اصطلاح خود "هم‌خوابه‌ای عجیب" برای آمریکایی‌ها در منطقه غرب آسیا و به خصوص در جنگ [ظاهری آنها] علیه داعش خطاب کرده‌اند. به طور مثال، مجله the week در تصویر جلد این هفته خود، کاریکاتوری از سردار سلیمانی را در کنار نماد آمریکایی‌ها کشید که در کنار هم خوابیده‌اند!

ضمن عذرخواهی از مخاطبان،‌ برای تنویر افکار عمومی این کاریکاتور منتشر شده است.

https://www.jahannews.com/images/docs/files/000414/nf00414183-1.jpg

رویترز نیز در همین چند روز گذشته با ارائه تحلیلی، سردار سلیمانی را دشمن آمریکا خواند و نوشت: مقامات آمریکا نیز همانند چرچیل بر این عقیده اند که برای براندازی هیتلر (داعش) حتی با شیطان هم باید شام خورد!

در سوی دیگر، انتشار اخبار افسانه‌وار از حاج قاسم نشاندن آن در زمره افسانه‌هایی همچون رستم و تهمتن، می‌تواند نوعی انفعال را نیز در طرفداران وی ایجاد کند؛ چنانکه گویا سردار سلیمانی فردی فرازمینی است و نمی‌توان مانند او شد.

حاج قاسم سلیمانی اگرچه یک اسطوره است، اما او هم یک انسان معمولی است؛ مثل همه بسیجیان.... همانند عبدالله اسکندری، حمید تقوی‌فرد، سردار الله دادی و ... ؛ بوی شهید همت، شهید زین‌الدین، شهید چمران و ... را می‌دهد؛ اما مبادا با افسانه‌سازی‌های و داستان سرایی های متعدد و منتهی کردن همه تحولات به یک نفر، رشادت های سربازان گمنامی که در جبهه و پشت جبهه مقاومت سوریه و عراق، مشغول به مجاهدت هستند را نادیده بگیریم.

یادمان باشد که امنیت امروز ما و سقوط نکردن محور مقاومت، مدیون قاسم سلیمانی‌های متعددی است که فارغ از ملیت ایرانی، افغانی و عرب خود در راه پاسداشت مرزهای استراتژیک مقاومت و حدود اعتقادی اسلام، مظلومانه جان دادند، جمجمه‌هایشان دریده شده، سرهایشان بریده شده و اعضای بدنشان تکه‌تکه شده است یا اینکه همانند چندین سال پیش حاج قاسم که در گمنامی مشغول خدمت بود، اکنون در سخت درگیر نبرد با دشمن داعشی، صهیونیستی و... هستند؛ به عبارت دیگر حاج قاسم یک استثنا نیست؛ بسیج و سپاه ایران حاج قاسم های زیادی دارد که مانند دوران ناشناس بودن سردار سلیمانی هنوز برای عموم مردم رو نشده اند.
https://jahannews.com/vdciv5a5pt1azz2.cbct.html
jahannews.com/vdciv5a5pt1azz2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اگر امروز حاج قاسم دارد در عراق چای می‌نوشد٬ اگر دارد آرام قدم می‌زند و با رزمنده‌های عراقی عکس یادگاری می‌گیرد٬ اگر روی بلندی می‌ایستد تا منطقه‌ی نبرد شیربچه‌های سنی و شیعه‌اش را با شرنطفه‌های تکفیری رصد کند٬ اگر وسط بین‌الحرمین قدم می‌زند و به زیارت می‌رود٬ اگر می‌رود به دیدن خانواده‌ی شهدای عراقی٬ اگر نبردی را فرمان‌دهی می‌کند٬ اگر شهری را آزاد می‌کند٬ اگر مادر شهیدی را دل‌داری می‌دهد٬ اگر برادر شهیدی را لباس رزم می‌پوشاند برای ادامه‌ی راه برادرش٬ و ده‌ها اگر دیگر٬ حاصل زحمات دیگرانی است که روزگاری نه چندان دور با او زیسته‌اند و خوشی‌های امروزش٬ حاصل کار آن‌هاست٬ در آن روزگار.
Iran, Islamic Republic of
شما حرف درستی میخواستید بزنید اما کمی بد بیان کردید..
خوشی‌های امروزش یعنی چه؟! او و همه آنهایی که شما گفتید به تکلیفشان عمل کرده و میکنند...
کدام خوشی؟!
همه آنچه اتفاق افتاده اولا فقط به لطف خداوند متعال است و در ثانی به وسیله او و همه رزمانش.... و نه او منهای دیگران و دیگران منهای او!!!
عماد
Iran, Islamic Republic of
خوب.خوب.خوب.خوب
رابر کرمان
Iran, Islamic Republic of
سلام خدا بر حاج قاسم سلیمانی ایشان همشهری ماست
شییییرررره
حمید
بله قبول داریم شیره اما اگر با بزرگ نمایی های امثال شما پاکتی نشود انشالله...
Iran, Islamic Republic of
اینم نظریه...
علیرضا
سلام
آقای حمید
در مورد سردار کم نظیر ما درست صحبت کن
کلماتی که به کار بردی اصلا زیبا نیست
اگه مدیران کشور فقط 10 درصد از ولایت پذیری حاج قاسم رو داشتند ایران هیچ چیز کم نداشت
شیر پاکتی مدیران.. نالایقند...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
سردار واقعا به افسانه بیشتر شباهت داشت تا واقعیت البته شاید هیچ وقت نتونیم شخصیت سردار را درک کنیم چون در حدی نیستیم که درک کنیم .
Iran, Islamic Republic of
شیر رو از پشت هدف نمیگیرن... شبانه... توی غربت... یک و بیست دقیقه شب... جمعه... سن بازنشستگی... توی دستش کتابچه دعا...با پهپاد بی سرنشین... از طرف رییس جمهور کشور شیطان بزرگ...
الی
یه جوری گفتی هر کی ندونه اون وقتی که «اون ها»! می جنگیندند ایشون خونشون خوابیده بوده :ا
ف.ک
سلام شماخیلی تندمیری حاج قاسم سلیمانی انسان شریفی هستندکه ماباایشون افتخارمیکنیم .
ایشون یاخیلی ازسرداران بزرگ وشایسته قدرتشون راازهمه ی سپاهی ها بسیجی هاووو مهمترازهمه مامردم ایران میگیرنددرثانی ایشون هم یک انسان هستندنیازبه استراحت دارندشمامیتونیدبدون استراحت حتی شده خیلی کم زندگی سالمی داشته باشیدکه بتونیدمبارزه کنیدشایدفکرکردیدنشسته پشت میزودستور میده همین یک کارساده اگر ذره اشتباه دستوربدندمیدونید چندنفرمیمیرند لطفاقبل ازنظردادن فکرکنید...
حسین
درود بر رزمندگان اسلام و دست حق یاور همه شیر مردانی که در مقابل جبهه استکبار ، سروقامت و شجاعانه ایستاده اند خداوند یاورتان باد ان شاالله.
United States
با شمای دوست حاج قاسم احتیاج به هیچ دشمنی ندارد . (اینو میگن دفاع بد )
نورابادی
معلوم نشد تعریف کردی یا نقد در هر حال ایشان ادامه دهنده ی راه شهیدان است اما نه بی زحمت و با خوشی با گذشت وفداکاری این چای نوشیدن ها هم شجاعت ورشادت میخواهد مگر کس دیگری میتواند به قول شما در انجا با خوشی چای بنوشد.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا یک استثنا بوده وهست با این نشر مطالب دوپهلو به هیچ نتیجه ای نمیرسید خون پاکش همیشه جوشان و باعث هدایت خیلیها که لیاقتش رو دادند هست...
Iran, Islamic Republic of
آخه یه جوری نوشتید که انگار وقتی شهید همت تو جزیره مجنون میجنگید سردار سلیمانی تو خونه شون زیر کولر خوابیده بود سردار سلیمانی پابه پای اونا میجنگید توجزیره مجنون زمان شهادت شهید همت حضور داشت تو فتح خرمشهر حضور داشت شهدا همه شون برای ما به یک اندازه عزیزند =
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
سپاس حاجی.... انشاءا... تانابودی تمامی دشمنان ایران حاج قاسم ها پاینده باشند.
علی ماهشهری
بسیار جالب بود . کاملا درست تحلیل کردید .
ولی در مجموع از کاریکاتور اون مجله متوجه میشیم که حسابی میترسند
تبلیغ غیر عادی و اسطوره سازی از سردار سلیمانی توسط بعضی جریاتات مسئله دار داخلی که بطور مشخص با ولایت فقیه مشکل اساسی دارند نگران کننده است و...
reza
سلام البته هر تحليلي وبرداشتي بستگي به درك افراد از موضوع دارد تاحدودي حرفاتون رودرست ميدونم ولي اينكه ايشون شخصيت ويژه هستند شك نكن كه حق نشناسي ميشه من ايشونو از نزديك نديدم ولي معتقدم كه اخلاص تو كارش هست واز طرف ديگه اوستا كريمم هواشو داره ويه جورايي راهنما ييش ميكنه،اينجورياست ديگه
هومن
عکس زشتی است خجالت بکشید برش دارید
fatemeh
زشت كه هست...ولي بايد دشمن و بشناسيم تا بتونيم جلوش بايستيم...!
United States
این کار( ایجاد تقدس ) را امثال شما انجام داده اند و گرنه همه افراد موجود بر روی زمین بنده خدا هستند
کسی تقدس نداده عزیزم
از حاج قاسم هرچی تعریف کنیم کمه
از نظر شما این تقرس دادنه؟؟؟؟؟
....
fatemeh
اذان رو تازه گفتن...اول نمازم رو مي خونم بعد مي يام سراغ خوندن بقيه ي نظرا...!!
Iran, Islamic Republic of
همه ما عاشق حاج قاسمیم فقط به خاطره اینکه خدا عاشق حاج قاسمه باور عجیبی در چشم های سردار هست دلم میخواد هرچی که دارم وندارم را بدم ولی برای یک لحظه هم که شده باوری که سردار به خدا داشت را داشته باشم .
خودتون چند تا خبر پایین تر تو این دام افتادید.
همه اخبارتون همینطوریه فقط بقیه رو نصیحت میکنید
واقعا برخی مواقع زدن حرف های غیر واقعی حقایق متعالی را هم با تردید مواجه می کند.بنظرم اصلا نیازی به اغراق در مورد سرداران ایرانی نیست حقیقت آنها اعجاب انگیزه بهتره همون حقائق گفته بشه ...
Iran, Islamic Republic of
......
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
چه عجب! بالاخره یکی به این نکته بسیار مهم اشاره کرد...
خوبه آدم رو جو نگیره و همیشه با بصیرت باشه...
Iran, Islamic Republic of
من با نظر جهان نیوز که از حاج قاسم اسطوره سازی می کنند کاملا موافقم ولی این رو اضافه کنم که به نظرم این اصلا عجیب نیست که بگیم یکی از بزرگترین و استراتژیک ترین فرمانده هان دنیا است ، به هر حال حضور 8 ساله در جنگ و حضور در جنگ های بوسنی ، 2000 و 2006 لبنان و جنگ در افغانستان و حضور در قبایل و سلائق فکری و مذهبی مختلف، از هر کسی یک نابغه نظامی در محدوده خاورمیانه می سازه. به هر حال تجربه حاج قاسم فوق العاده بالاست و به نظرم اصلا فرازمینی نیست و از هر جنگی چیزی یاد گرفته باشه آلان کوهی از نقشه و فکر نظامی است و البته همراهان ایشون رو که ما هیچ وقت نمی شناسیم به نظرم همین قدر تجربه و قدرت فرماندهی دارن. به نظرم قدرت حاج قاسم به ایمانش و هوش و ذکاوتش و البته تجربه فوق العاده بالای اوست و شاید هر کسی جای او بود هیمن قدر می تونست توی این سن با این تجربه عظیم توی منطقه تاثیرگذار باشه.
کلید موفقیت های حاج قاسم و امثالهم تقواست و البته رمز پیروزی های محور مقاومت .
جهان این چیزا که واسه تو آرزو و خبر شده، واسه ما خاطره است. د...
حتی به نظر من این آفت وجودداره که اگه ایشون شهید شدن تخریب روحیه شه و ضرر به صف مدافعین بزنه
fatemeh
خدا نكنه!
البته شهادت كه آرزوي هممونه ولي ايشالله كه ايشون هميشه سلامت باشن.لازم نيست انسان عاقل هر حرفي رو به زبون بياره!!!
‌fatemeh
خدا نكنه!
البته شهادت كه آرزوي هممونه ولي ايشالله ايشون هميشه زنده و سلامت باشن و همه با هم نابودي استكبار رو ببينيم!!!
راستس بايد بگم،لازم نيست كه انسان عاقل هر حرفي رو به زبون بياره...ولي بازم درباره ي اين نظر مي تونم بگم كه ما تازه وقتي كسي رو از دست مي ديم ميفهميم قضيه چيه و قدرش رو تازه اون موقع مي دونيم و از اون لحظه تلاش مي كنيم مثل اون باشيم!
gh
یکی دیگر از دلاعل این امر این است که نرم افزار های ارتباطی مثل وایبر و .... شنونده را در معرض موج عظیمی از اخبار درست و غلط قرار میدهد و مخاطب بعد از مدتی تبدیل به فردی سطحی نگر میشود که فقط میشنود وقدرت تحلیل ندارد در جواب بعضی از دوستان گفتم که اگر قاسم سلیمانی در صف سوم بود چرا ابوبکر بغدادی را ترور نگرد و هرکسی میتواند به هر کسی اس ام اس بدهد
محب
سلام. لطفا واژه گرانسنگ را تصحیح بفرمایید.
اون عکس کاریکاتور را هم بردارید. مناسب نیست
France
نکنه این داستان هم دروغه
در ابتدای جنگ، عراقی ها تا نزدیکی های اهواز پیش آمده بودند و شهر های سوسنگرد، بستان، هویزه و... در دست آنها بود. بچه های اطلاعات عملیات و در راس آنها شهید حسن باقری برای شناسایی با لباس مبدل به قلب دشمن نفوذ می کردند.
گاه‌گاهی گشتی های دشمن هم داخل شهر اهواز می آمدند و بر می گشتند. روزی یکی از فرماندهان جبهه جنوب به سوسنگرد ما آمد. نزدیک ظهر بود گفت: «ناهار چی دارید؟» گفتم :«ناهار ما همین‌هاست که می بینید، تن ماهی و خوراک سیب زمینی.»
گفت:«غذای دیگری ندارید؟» گفتم :«ما این جا غذای گرم نداریم.»
گفت:«الان می روم و غذای گرم می آورم.»
گفتم:«از کجا؟»
گفت:«می روم از یک جایی می آورم.»
رفت و بعد از نیم ساعتی دیدم که با غذای گرم بر گشت.
به او گفتم: «این غذا را از کجا گرفتی؟»
گفت: «رفتم از برادران عراقی گرفتم.» اول فکر کردم شوخی می کند. ولی دیدم نه غذایش با غذای ما فرق دارد. معلوم شد با لباس مبدل رفته بود داخل صف عراقی ها و غذا گرفته بود.
راوی: احیاء محمد امیری
ایشونم یکی از همین رزمنده ها هستن
France
اين خصلت آدماي بي مغز هميشه تو ايران يكي را يه شبه ميبرن نوك قله و يه شبه هم پرتش ميكنن پايين. سالهاست اسير اين افراد شديم. خدا نجاتمون بده
سید محمد حسین
Iran, Islamic Republic of
..
sina
United States
با سلام
البته تحلیلی درست و منطقه داشتید، اما دوستان خیلی خوب بود ضمن نقد افرادی مانند یونسی که واقعا هم حرف بی ربطی گفته ، به نقش سایت جهان نیوز و برخی دیگر از رسانه های خبری و همفکران خوتان و همچنین به برخی گفته های مسئولین سپاه و خطبای جمعه در خصوص نقش سردار بصیر و شجاع اسلام حاج قاسم سلیمانی و سپاه و جمهوری اسلامی در عراق و سوریه اینهمه غلو و اسطوره سازی کردید نیز اشاره می کردید. شما که می دانید ارتجاع عربی و کشورهی غربی از اینهمه تبلیغات سطحی و پوپولیستی بعدا سوء استفاده خواهد کرد، چرا در دام افتادید.
Iran, Islamic Republic of
ما که گفتیم این تعریفات یک مشکلی داره....شما فقط تعریفات امریکاییان رو از موسوی و خاتمی شنیدید و لاغیر
منتظر
....
یانکیهای احمق اون دو نفر نادون و عروسک خیمه شب بازی را ستایش میکردند و ناجی ملت ایران!!!....
Iran, Islamic Republic of
ایشان زیر نظر عزیز جعفری هستند
علیرضا
حاج قاسم فقط و فقط فرمانبر امام مسلمین سید علی خامنه ای است ولا غیر
همین ولایت پذیری هست که ایشان را عزیز قلبها کرده ولا غیر
ای کاش فرصت سربازی ایشان پیش می آمد .
احسان
متن و نگارش عالی بود احسنتم
از شما انتظار نداشتم . اصلا کار خوبی نکردید که کاریکاتور سردار رو منتشر کردید . لطفا به عقاید مردم احترام بزارید و به مقداستشون توهین نکنید
زنده باد سردار سلیمانی
Norway
مقدسات ؟؟؟؟؟؟؟؟...
یعنی جنابعالی می فرمایید سردار سلیمانی جز مقدسات محسوب می شوند؟یک بار دیگه مقاله را بخون ساید فرجی شود.
انسانهاي بزرگ و برخي دستاوردهاي و عملكردهاي معجزه گونه آنان ،موجب مي شود تا عوام افسانه هايي در باره آنان بسازند واين امر هميشه وجود داشته است. مانند افسانه هايي كه درباره خيلي از بزرگان و اسطوره هاي ملي و مذهبي گفته شده است وحتي بعضي ها به طرز متعصبانه اي آنرا باور دارند. حاج قاسم هم نمي تواند از قاعده مستثني باشد. اما آنچه غير قابل انكار است،تاكتيك ها و نقشه هاي جنگي بي نظير اوست كه خيلي از دشمنان را وادار به ابراز شگفتي نموده است.اميد.ارم حاج قاسم تا ابد و براي هميشه زنده وپاينده باشند و نام بلند آوازه اش از هرگونه خدشه دور باشد.
بصیر
دشمن داخلی وهم خارجی بدانندحاج قاسم سلیمانی تنها نیست کمر همت را بست برای نابودی دشمنا ن اسلام اگر هر موقع لازم شد تمام امت حزب الله می شوند سلیمانی .مرگ بر امریکا و حامیانش در تمام دنیا
يونس الف
سلام اين زنگ خطر از چند ماه پيش به صدا در آمده و افراد باهوش همان موقع توطئه پشت اين همه تعريف و تمجيد را دريافتند.
سعادتی
چاپ کاریکاتور اینجا کاری ضد ارزشی است ...
kazem
مواظب تحریفات دشمن باشیم .دشمن وقتی نتوانست با تهدیدات کار را عملی کند باتعریف و تحریف سعی بر تخریب افرادی همچون حاج قاسم را دارد .
منتظر
تعریف که نکرده و فقط تخریب کرده
الان هم که جهان نیوز شده اب به اسیاب دشمن
سعید
گاهی دشمن با اسطوره سازی ذهن ها را به سمتی هدایت می کند تا در صورت حذف یا نبودن آن اسطوره ایجاد ضعف و سستی و ناتوانی در ما کند.
باید به هوش باشیم صف مبارزه با استعمار و زیاده خواهی های دشمن بند به شخص مبارز و خالصی چون حاج قاسم نیست و ما برادران بزرگ بی نام و نشان فراوان داریم و حاج قاسم تنها یکی از آنهاست.
علی
اگه سانسور نکنی این انتقاد به خود شما جهانی ها وارده....
Australia
متن خوبی بود و نکته ی بسیار بجایی را مطرح کردید که امیدوارم خودتان هم رعایت کنید. هر چند به نظر من بهتر است اون کاریکاتور از سردار رو بردارید. هیچ کشوری برای قهرمانان ملی خودش کاریکاتور منتشر نمی کنه. ممنون. زنده باد امام خامنه ای
کامیار از بریزبن استرالیا
مهدی
United States
تحلیل ناقصی بود!!
حاج قاسم یه اسطوره است نه بواسطه اینکه فراتر از بعد انسانی باشه
حاج قاسم به عنوان یک نماد برای یک جریان فکری و انقلابی تبدیل به یک اسطوره شده
محبوبیت بین مسلمین و مستضعفین دنیا اتفاقی نیست جهان نیوز!
بنده نزدیک به ۱۵ سال که حاج قاسم رو میشناسم
اینکه امروز ایشون تبدیل به نماد مبارزه با ظلم و استکبار جهانی شدن اتفاقی نیست
اینکه امروز سپاه مجددا بعد از وقایع فتنه ۸۸ محبوب قلب غالب ایران شده اتفاقی نیست!!
جهان نیوز احتیاط کنید از اونور بوم نیافتید
دشمنان هیچوقت ، اینچنین محبوب شدن یک سرباز سید علی رو نمیپسندند!!
لیلی
France
اره موافقم محبوب شدن سردار رو نمیپسندد بدون شک ،اما با این روند بنظرت محبوب میمونه ؟....
lمهر
به نظرمن درمقام مقایسه فرماندهان امریکایی وکشورهای دیگر این سردار غیور ایرانی ودیگر نیروهای تهت امر ایشان رشادتهای بزرگی انجام دادند.که نمیشه بسادگی از ان گذشت؟
این سردار بزرگ خود را سرباز ولایت واین اب وخاک واسلام میدانند.که واقعآ نامش لرزه بر اندام دشمنان "چه غربیها وچه تکفیریها می اندازد"که در تعابیر انها مشهود است.از تحلیل شما بوی حسادت به مشام میرسد.من بعنوان یک ایرانی مسلمان به این مرد مفتخرم.وبه همه نیروهای تحت امر فرماندهی کل قوا مباهات میکنم.چه در ایران.سوریه.عراق یمن.افغانستان و......
ستوده
Latvia
4 ماه پیش هنگامی که سایت خود شما هم نا خواسته مبادرت به انتشار اخباری از این دست مینمود بنده که خود افتخار و توفیق سربازی در جبهه اسلام و انقلاب اسلامی را دارم همین هشدار را در قالب کامنتی در ذیل یکی از اخبار منتشره باشتراک گذاشتم . نقشه و تر فند و توطئه دشمن از همان ابتدا در حول این موضوع کاملا مشخص بود . درود بر سردار سلیمانی و همه شهدا و ایثارگران جبهه حق علیه باطل .
گل
به همه اين دلاوران افتخار مىكنيم ايشان مارا ياد شهيد چمران شهيد همت وديگر سروران رشيد ايران مىاندازند كه ايثار گرانه از ماديات و منصبهاى دنيوى بريدهاند وصادقانه از كشور و مردم دفاع مىكنند همه مردم ايران دوستشون دارند اميدوارم سلامت باشند اجرشون با امام حسين
irani
درودفراوان به حاج قاسم شیرمرد پارسی...
الو الو کربلا
Iran, Islamic Republic of
سلام متن عالی و منطقی بود ممنون
بینام
سلام سرداراین مملکت به شمانیازداردمواظب خودت باش خداقوت.
مطالب خوبی بود
فهیم
تمام تحلیل به اصطلاح روشنفکری شما معنیش اینه که نباید اغراق واسطوره سازی کنیم قبول ولی آقایون روشنفکرشما می دونیدهمین الان توی عراق وسوریه وکشورهای عربی چقدرعلیه سردارسلیمانی سخنرانی میکنند چقدرروزنامه هاشون علیه ایشون مطلب مینویسن چقدرجوسازی میکنند ایا انصافه کسیکه درطول عمرش به این اب وخاک خدمت کرده اینطوررفتاربشه
منتظر
گرفتار حرافیها جهان نیوز و سطحی نگر نشوید
سردار یه اسطوره نیست یه واقعیت فراتر از اسطوره و افسانه است
یه واقعیت که تمام اسطوره ها را واقعی کرده و لرزه به اندام دشمنان انداخته
تا بود قصد برخی از دوست نماها در نشان دادن تصویر این عزیز و انتشار اخبار و نحوه فرماندهیش برای ردیابی و نابودی ایشان بود
والان هم که دیدن موفق نشدن قصد دارن ایشان را با این اخبار و تنزل دادنش به سطح پایین و در حد یه سرباز عادی محو و عادی کنند و از سر راه بردارن
Yaser
سلام يعني همه اين داستان هايي كه تعريف كردند دروغ بوده ؟
البته باید ذکر کرد ...
محمدحسین
اثتثنا هستتتتتتتتتتتتتتتت
مجتبی
سلام/ حاج قاسم یک اسطوره است که تربیت یافته‌ی آستان مقدس دین اسلام و مذهب شیعه بوده و افتخار جهان اسلام است...درود بر رزمندگان اسلام ...سلام بر شهیدان...
رزمندگان گمنام به بلند آوازی نام سردار سلیمانی افتخار می‌کنند و نیازی ندارند تا خود را بلند آوازه کنند...زیرا درود بر رزمندگان اسلام یعنی درود بر تمام دلاوران و رزمندگان شیعه و سنی...
یا ثارلله
United States
نگارنده و همفکران ایشون از چی‌ نگرانند؟

۱) عّزت دست خداست. این ما نبودیم که حاج قاسم رو بالا برد که حالا بخوایم پایینش بیاریم. دشمناش هم نه علاقه و نه توانش رو داشتند که اینقدر حاج قاسم عزیز رو بالا ببرند... اگه هم اون دشمنای بیدین هر وقت به گوشه‌ای از درجات حاج قاسم اعتراف کردند، در همون جمله از ایشون به عنوان دشمن یاد کردند و این افتخاره که اونها کسی‌ رو دشمن بدونند... این با تشویق کردن و کفّ زدن فرق می‌کنه... اعتراف به بزرگی‌ دشمن از قدیم بوده... اعتراف معاویه به مقامات والای امام علی‌ رو ببینید...

۲) نگارنده میگه نباید همه رو به پای حاج قاسم نوشت و باید از همه بسیجی‌ها گفت... آخه بنده خدا، بسیجی‌ واقعی‌ که مثل امثال بنده حسادت، کینه و از این دست رذائل اخلاقی‌ نداره که بخواد به حاج قسم رشک بورزه... اگه کسی‌ از این زاویه مشکلی‌ داره مطمئناً یا توی خیمه بسیج نیست یا اشتباهی‌ اومده و زیاد نمی‌مونه... اونایی که برای خدا جهاد میکنند به دنبال بر سر زبان افتادن اسمشون نیستند. شما فکر می‌کنید حاج قاسم خودشون خیلی‌ خوشحالند که مجبور هستند این بار رو به دوش بکشند... عکسهای جبهه ایشون مربوط به دفاع مقدس رو با عکسهای امروز مقایسه کنید... همون بسیجی‌ خاکی با نگاه به پایین افتاده... ایشون الان این رسالت رو به عهده گرفتند با اینکه مسلما از شهرت ناراحت و فراری بوده و مدام به خدا پناه میبرند... صد البته ایشون از اینکه هدف اصلی‌ تمامی‌ حملات دشمنان اسلام قرار گرفتند خوشحال و راضی‌ هستند تا بقیه رزمندگان با آرامش و امنیت بیشتری کار کنند... خلاصه که از بیرون خیمه بسیج غصه بسیجی‌ها رو نمی‌تونید بخورید... تفاوت جنس دغدغه‌های بسیجی‌‌ها با نگارنده این متن از زمین تا آسمونه
منتظر
حالت خوب نیست جهان؟
مثل اینکه یادت رفته خودت این همه افسانه را سرودی؟
با خودت چند چندی؟
تا دیروز حاج قاسم را سردار اسطوره ای بی همتا می نامیدی و امروز کردیش سرباز ساده که هزاران کپی برابر اصل داره؟
گیرم که متنت درست متهم اصلی تو و دوستاتی
در ضمن برای ما حاجی یه سردار بی همتاست
مرگ بر آمریکا همین
محمد تقی دلشاد
درود خدابر شما دلاوران جنگجو من از خداونذ خواستارم همیشه پیروز و موفق باشیید سردار اسلام
علمدار
این نشون میده خودتون هم از حاج قاسم وحشت دارید !!!
عبدا...
با سلام
شما را بخدا کمتر عکس سردار را در رسانه منتشر کنید و فقط برای سلامتی این عزیزان اسپند دود کنید وان یکاد بخوانید وبرای سلامتی همه سرداران دلاور ایران صلوات بفرستید.
به امید پیروزی اسلام ناب محمدی ص
saman
این همه ما گفتیم نباید زیاد اسم حاج قاسمو تو بوق کنیم. هم واسه ایشون خطر داره هم به ضرر کشور میشه.بگذارید حاج قاسم کارشو بکنه و انقد به ضرر ایشون و کشور کار نکنید لطفا
الهه
France
سلام
خدا حاج قاسم ها را برای نظام حفظ کند
ولی یادمان بماند ستون پنجم حاج قاسم را رصد نکند و از ما نگیرد خدای نکرده زبانم لال خودمان آدرس بدهیم به دشمن
دوستان، سیاسیون، اعراب شیعه و سنی، رهبران جهان اسلام، دست از سر حاج قاسم بردارید تا حاج قاسم ها حفظ شوند
برای خدا این کار را بکنید ما روزهای سختی پیش رو داریم برادران من
United States
ولی این همه انتشار عکس های حاج قاسم حتما با اطلاع خودشونه
سید مرتضی
سلام

بعید میدونم که مطلبم را نشان دهید ولی می نویسم تا احترام به نظر دیگران را از سوی شما بیشتر بشناسم
ببخشید ها ولی من دهها تصویر وفیلم مربوط به حلج قاسم و رشاددتهی ایشان را فقط از سلیت شما دریافت نودم
چی شد یه دفعه اینجوری شدید.
مگر اشکالی هست
موضوع این است که در دام دشمن نیافتیم..
لیلی
France
راست میگه اینم جواب بدین،خودتونم کمک کردین که،ینی شماهم فریب خوردین؟
اولین کسی که عکس او را در بین عراقی ها منتشر کرد امریکایی یا اروپایی یا سعودی و مصری نبود یک عراقی بود و بعد هم مطبوعات ایران از او یک اسطوره ساختند مثل اینکه یادتان رفته؟....
سید مرتضی
خداوکیلی این جمله آخر مقالتون اشک من و درآورد ، چون خیلی رزمندگانمون مظلومند ، مثل اربابمون امام حسین . آخه رزمنده های عزیزمون بین ما بچه شیعه ها هم ناشناسند
جمله شما : حاج قاسم یک استثنا نیست؛ بسیج و سپاه ایران حاج قاسم های زیادی دارد که مانند دوران ناشناس بودن سردار سلیمانی هنوز برای عموم مردم رو نشده اند.
حرم
بالاخره اين داستان ها در مورد سردار راست است يا دروغ
چرا با کلمات بازی می کنید به طور کل می گویید افسانه صریح بگویید کذب است یا نه
و در ضمن مشخص کنید ....
مجید
.... به زور هم که شده همه را به بهشت می بردن!!!!!
Sweden
الحق که یکی از بهترین تحلیل های مختلف در باب منظقه و شخص سردار قاسم سلیمانی را بازتاب داده اید.همین دیروز کانالهای غربی چنان پیشروی های انصارالله در یمن را با بازار گرمی و هیچان گزارش میکردند و از قریب الوقوع بودن جنگ بین شیعه و سنی!! صحبت میکردند که ادمی متحیر میماند این شیاطین تاکجا امال و اروزوهایشان ادامه دارد.
United States
شماهم از اينور پشتبون افتاديد اين غرور ملي و ديني ما رو داريد كوچك ميكنيد
Iran, Islamic Republic of
... آقاجون سردارمون حاج قاسم استثناس ممكنه يه چند نفري مثل ايشون باشند كه اونهام استثنا هستند
این آقای رجبی بعید می دونم قدش و سنش به جنگ و سکراتش برسه.البته رجز خونی تو فضای مجازی که شجاعت نمی خواد!به هرحال اینقدر می دونم که شما یقینا جیگر دیدن عسکای دواعش رو هم نداری چه برسه به مبارزه.اول مردعمل شوبعد رجز بخون لطفا
با اینکه با اکثر مطالبتون مخالفم ولی این مطلب را قبول دارم با این دیدگاه اگر سردار یک افسانه هم باشه حفظش مهمتر از داستانسرایی کردن در موردشه نباد اینقدر بزرگش کرد که تبدیل به سیبل بشه فرد ناشناخته خطرناکتر از افراد معرف هستند
علیرضا
آقا کاریکاتور رو بردارید لطفا
بیت الااحزان
افرین به این سردار به افسانه هایت توجه نکن به کارت ادامه بده
احمد
تحلیل خوب و درستی بود
ممنون
با این تحلیل حالا بیشتر معلوم میشه که چرا مشاور رییس جمهور درامور اقوام می گه«یا باید با بغداد یکی شویم یا بجنگیم. ماموریتی برا ی بخشی از پازل آمریکا...
اگر لحظه ای از عمرم مانده باشد با تمام وجودم به سردار هدیه میکنم تایک روز بیشتر با کفار بجنگد جانم فدایی رهبر وسرداران اسلام
United States
درود بر سردار
اكبر
من بعنوان يك ايراني ،بهنوان يك افسر بازنشسته از روز اول با رسانه اي شدن نام سردار سليماني مخالف بودم وبه تمام دوستان عرض كردم رساته اي شدن نام سردار كار درستي نيست .
ولي بعضي از جرايد خودي ندانسته از خطرات اين كار به عناوين مختلف ار سردار نام ميبرند ،اين جرايد بايد بدانند دوستان ايشان را ميشناسند ،عمل شما شناساندن اين قهرمان ملي به دشمنان است
لیلیلیل
France
واقعا به نظرمنم مشکوک بودچقدر ایشونو تو بوق و کرنای کردند امو خودمم کمک کردم ،ن خیلی در حد خودم ،چی بگم
محمد
Germany
با درود به روان پاک شهیدان
اینهامیخواهند با این مانور تبلیغاتی مردم را به اصطلاح آماده کنند که لشکر انقلاب فقط حاج قاسم را دارد و اگر روزی خدای ناکرده ایشان را ترور کردند(البته به تفکر خودشان ولی نمیدانند که شهادت آرزوی همه ماست) ملت دیگر روحیه نداشته باشند ولی چه خیال واهی دارند که هر ایران به وقتش یک حاج قاسم است.
الله اکبر یا حسین
فرخ-مشهد
داود
سلام بر حاج قاسم و تمامی رزمندگان و مدافعان حرم اهلببیت
سیستانی
حاج قاسم،مثل همه بسیجیان است!اگرامروز محبوبیت پیداکرده،خواست خداست!سپاه قدس دارای فرماندهانی بسیارقوی ومکتبی است قاسم به تنهایی نمیتواندهمزمان درچندجبهه حاضرشودوفرماندهی کند!درعراق قاسم های عراقی ودرسوریه قاسمهای سوری وجوددارند!این قدرت مکتب است که ادمهارابه یک مسیرمیکشاند!
علی
احسنت
مطلب روشنگرانه و تیزبینانه ای بود
سپهر
درود خدا بر تمام حامیان دین خدا و ولایت
چه حاج سلیمانی باشد چه نباشد
و
شرم بر مخالفان و بدتر از آن بر بریدگان از ولایت
چه حاج قاسم باشد چه نباشد

اینجا
فقط دین و ولایت محور است
و نه افراد...
و
همواره
و میزان حال فعلی افراد است
msz
Moldova, Republic of
کافیه این شعار یادمون باشه که:
آمریکا در چه فکریه؟
ایران پر از بسیجیه...
علی
اگر شما شخصی را میشناسید که در مسیر راههای ماموریتش حافظ کل قرآن کریم شده باشد اونو معرفی کنید ما هم بشناسیمش آره داداش سرلشکر سلیمانی عزیز کسی است که از عهده این کار بزرگ برآمده دیگه نبینم در مورد سرلشکر عزیز این مطالب را بنویسید ها.....
مراقب باشید می خواهند حاج قاسم را مانند بن لادن معرفی کنند که هرجا خرابکاری می شود کارایشان است
رادارگریزجهنمی
Iran, Islamic Republic of
اگر رسانه های کشور عقل درست و حسابی داشته باشند ایشان را کمتر رسانه ای می کنند. ذره بین را از روی ایشان بردارید.
general
ما همه قاسم سلیمانی ایم
علی
سلام بر رزمندگان اسلام.
محمد الماسیان
سلام درود خدا بر سردار قاسم سلیمانی خدا حفظشون کنه اگه اون کاریکاتور رو بر میداشتید خیلی بهتر می شد به هر حال خدا ایشون رو برامون نگهداره
سلامتی امام زمان سلامتی نایب بر حقش امام خامنه ای صلوات
احسان
احسنت
علی
با عرض سلام خدمت مدیران سایت
واقعا بابت این مطلب زیبا و بی عیب و نقص ازتون تشکر می کنم
به حرف بعضی دوستان جو زده هم توجه نکنید
کارتون عالی بود
درود بر شما
محمد
سلامتی سرداری که...
Iran, Islamic Republic of
سلام بر سرداری به جز عدالت چیزی در سر نداشت
صادق
Iran, Islamic Republic of
باسلام
اخه اینا چطور با اینهمه جنایاتی که انجام دادن اسم خدا رو هم به زبونای کثیفشون میارن،بنده خودم فرزند یه جانبازو ازاده ام تو دلم لحظه شماری میکنمو افسوس میخورم که چرا خدا بهم فرصت اینو نمیده که جلوی این کافرای بی دین وایستم،اونا خودشون میدونن که ما ایرانی ها همون کسانی هستیم که۸سال در مقابل کل جهان ابستادیم ما تو عمل ثابت کردیم چه ملت با دلو جراتی هستیم و همواره خدا حامی این ملت بوده،امام علی ۱۴۰۰سال پیش فرمودند که این کروه در پایان بین خودشون اختلاف میشه و خودشونو به قتل میرسونن بعدشم تو ذهن ادم نمیگنجه که یه گروه بدبختی مثه اونا واسه یه مملکت بزرگی مثه ایران شاخو شونه بکشه بهتره اینو بفهمن و انشالله که به حق اهل بیت جایگاهشون اتش دوزخ
عیسی
Iran, Islamic Republic of
وقتی زمان جنگ یکی با آفتابه میرفته اسیر میورده
کارهای حاج قاسم هم چیز خاصی نیست که بگیم افسانه سرایی
در ضمن حاج قاسم سلیمانی خودشون زبان دارن و اگر اینها غیر واقعی بود حتما در موردشون صحبت میکردن
لطفا شما برای جلوگیری از نشان دادن قدرت نفوذ ایران در دنیا به دشمنان کمک نکنید
رضا
حاج قاسم كابوس داعش و امريكاست زنده باشي شيرمرد
دیده‌بان
Iran, Islamic Republic of
شما چرا ناراحت هستید .
شما هم کاری کنید کارستان .
Iran, Islamic Republic of
خداوندایشان رارحمت کندناراحت شدم
سجاد مراغه
با به شهادت رساندن سردار ایران حاج قاسم... ضامین نارنجک خاورمیانه را کشیدید
Iran, Islamic Republic of
بخداوندی خدا زخمی برقلبم وارد شد باشهادتت که گویی پدر جانبازم را از دست دادم وتا بحال در طی این دو روز شهادتت به اندازه ۳۰ سال جانبازی پدرم برایت گریسته ام روحت شاد شیر مرد ایرانی.
آرمین باقروند
Iran, Islamic Republic of
سلام
واقعاً حیف شد که رفتند ایشان...
انشاالله و صددرصد جایشان در صدر بهشت و پیشگاه امام است...
ما امنیتمان را مدیون رشادت های آن سردار هستیم...
خدا رحمتش آن کند...
Iran, Islamic Republic of
اگر ایران چندین سردار سلیمانی داشت هیچ کس حتی جرأت تهدید کردن ایران رو هم به خودش نمیداد
Z
United States
سردار دلها 💓
داغت استخوان را می گدازد
خدا سید علی رو حفظ کنه
سید محمد حسین
Iran, Islamic Republic of
به چنین سرداری افتخار می کنم که شهادتش هم با شکوه بود .....
محمدخورشیدوند
Iran, Islamic Republic of
حاج قاسم افتخارهر ایرانی وطن پرست است این مرد بزرگ
حتی شهادتش هم ترس به دل دشمنان افکنده اف بر هرکس که قصد تخریب چنین سرداری را دارد
Iran, Islamic Republic of
اون عکس کاریکاتور توهین آمیز رو بردارید!
دارید به ارزش یه ملت توهین میکنید!
ما حاجی رو خیلی دوست داریم
ور دارین این عکسو
Iran, Islamic Republic of
متنی که نوشتی بخاطر این هست که از قدرت معنوی سردار آگاهی نداری .
Iran, Islamic Republic of
سردارم رو مظلومانه در غربت آسمونی کردن
خدا لعنت کنه همه کسایی که وجود سردار باعت ناامنی شون بوده