شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۵
۱۳
در کنگره سراسری جمعیت ایثارگران مطرح شد؛

انتقاد فدایی از تلاش برخی برای دو قطبی‌سازی/ حداد: آیا تجربه تلخ تفرقه برای وحدت کافی نیست؟

پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب: 399280
ششمین کنگره سراسری جمعیت ایثارگران با حضور شخصیت‌های سیاسی آغاز شد.
انتقاد فدایی از تلاش برخی برای دو قطبی‌سازی/ حداد: آیا تجربه تلخ تفرقه برای وحدت کافی نیست؟
به گزارش جهان، کنگره جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی صبح امروز با شعار "پیشرفت و عدالت اسلامی" در مجموعه فرهنگی سیدالشهدای انقلاب اسلامی برگزار شد.

در این مراسم حسین فدایی دبیرکل جمعیت ایثارگران، اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس، مصطفی رحماندوست نماینده مردم تهران، محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، الیاس نادران نماینده مردم تهران، غلامعلی حدادعادل رئیس فراکسیون اصول‌گرایان مجلس، صادق محصولی عضو جبهه پایداری، پرویز سروری عضو شورای شهر تهران، غفوری‌فرد، ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه و سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس حضور داشتند.

در این کنگره حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی، آیت‌الله کاظم صدیقی امام‌جمعه موقت تهران و آیت‌الله قرهی نیز حضور داشتند.

وحدت، تحول‌خواهی، ارزش‌گرایی، تولید علم، استکبارستیزی، مبارزه با فساد، تولید ملی، اقتصاد دانش‌بنیان، مردمی کردن اقتصاد، توجه به محرومین، بیداری اسلامی، عزت و اقتدار ملی، کارآمدی و عقلانیت از محورهای برگزاری کنگره جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی بود.

*فدایی: راه عبور از مشکلات و مسیر نیل به اهداف انقلاب «وحدت» است


حسین فدایی دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در ابتدای کنگره سراسری این جمعیت، گفت: راه عبور از چالش‌ها و مشکلات و نیل به اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی، وحدت است.

فدایی با تاکید بر اینکه وحدت باید حول محور ولایت باشد چرا که ولایت اولویت‌ها را تبیین کرده و در مقام بیان ارزشها ما را هدایت می‌کند، تصریح کرد: ولایت در نیازها و مطالبات جاری کشور با کارشناسی ما را به سوی اولویت‌ها هدایت می‌کند.

دبیرکل جمعیت ایثارگران ادامه داد: هر بار که از گفتمان انقلاب و تبعیت از ولایت فاصله گرفته‌ایم نقطه ضعفی برای ما به حساب آمده ولی وقتی تبعیت کرده‌ایم نقطه قوت بوده است.

وی ادامه داد: اولین مانع، ایجاد اختلاف در درون امت است و باور کنیم نظام سلطه در اختلاف در نظام ما سرمایه‌گذاری کرده و اختلاف بزرگ‌ترین فرصت برای آنها محسوب می‌شود.

فدایی خاطرنشان کرد: باور کنیم که صف‌آرایی سیاسی و جناح‌بندی‌های کاذب و بی‌منطق و تنش‌زایی و دوقطبی‌سازی که عده‌ای به دنبال آن هستند شگردهایی است که برای دشمن سرمایه ایجاد می‌کند.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب تا کنون همواره شاهد حضور گروه‌هایی هرچند اندک ولی متملق و چاپلوس بوده‌ایم که با شیرین‌زبانی و ارتباط گیری توانسته‌اند محاسبات مسئولان را عوض کنند، اظهار داشت: برخی آدم‌های فاسد که مصونیت خود را در ایجاد اختلاف می‌بینند و در همه دولت‌ها بوده‌اند، بیشترین ضربه را زده‌اند، کمترین آسیب را دیده‌اند و پاسخگو هم نیستند.

فدایی با بیان اینکه سوال اصلی مومنین و جبهه اهل حق و ایمان و وفاداران به انقلاب اسلامی این است که چگونه مسیر وحدت را طی کنیم، یکی از لازمه‌های طی کردن مسیر وحدت را توجه به آرمان‌ها و قله‌های رفیع انقلاب دانست و گفت: ما نمی‌توانیم آرمان‌های انقلاب را نادیده بگیریم بلکه باید دائماً آن را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی اضافه کرد: ارزش‌های دینی و گفتمان انقلاب اسلامی به عنوان گفتمان مبنایی ما باید به عنوان محتوای وحدت در نظر گرفته شود.

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه باید نسبت به اصل گفتمان انقلاب اسلامی به باور و تحلیل مشترک برسیم، خاطرنشان کرد: این گفتمان مستمر ما است و گفتمان بلندمدت ما عدالت و پیشرفت خواهد بود که در ذیل آن اقتصاد مقاومتی تحقق پیدا خواهد کرد.

فدایی تاکید کرد: باید ببینیم که نسبت به فضای بین‌المللی و شرایط جهانی چه تحلیلی داریم. آیا واقعاً باور داریم که یک دشمن قدار به سرکردگی آمریکا نظام ما را تهدید می‌کند یا خیر؟ آیا باور داریم که در یک جنگ تمام عیار اقتصادی، رسانه‌ای و عملیات روانی قرار داریم یا نه. اگر این باورها بین کسانی که مدعی وفاداری به نظام، انقلاب اسلامی، امام، رهبری و شهدا هستند به وجود بیاید نوع سلوک موضع‌گیری‌های ما تغییر خواهد کرد و این رسالت بزرگی برای ما است تا برای جا انداختن این شرایط تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه در تحلیل اوضاع منطقه‌ای باید ببینیم چه تحلیلی از بیداری اسلامی، جهان اسلام و انتظارات مستضعفین جهان داریم، گفت: محرومین و مستضعفین جهان انتظاراتی از ما دارند و به انقلاب اسلامی امید بسته‌اند، لذا اگر رفتاری کنیم که امید آنها به یأس تبدیل شود چه پاسخی برای امام و شهدا خواهیم داشت.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در ادامه سخنان خود با تاکید مجدد بر اینکه جبهه مومنین انقلاب اسلامی خارج از خط و خطوط سیاسی باید روی محکمات انقلاب اسلامی به تفاهم برسد، تصریح کرد: قطعاً نقاط قوت و پیش‌رونده انقلاب را مدنظر خواهیم داشت و تردیدی در آن نداریم، اما آیا نباید نسبت به مشکلات و مسائل جاری کشور توجه داشته باشیم. همان طور که فرآیند پیشرفت را تاکنون طی کرده‌ایم در کنار آن دغدغه‌هایی نیز داریم که مهمترین آن مسائل اقتصادی است که اگر به آن به درستی پرداخته نشود فرصتی برای دشمنان نظام به وجود می‌آید تا به عنوان ابزار فشاری از درون نظام از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: فرار به جلو، تنش‌های سیاسی و درگیری‌های بی‌حاصل به دشمن کمک نکند و باید از چنین کارهایی پرهیز کنیم و اصول انقلاب را مبنای صف‌آرایی‌ها قرار دهیم. ما نمی‌توانیم این انقلاب را که امید مستضعفان جهان به آن بسته است، به خاطر درگیری‌های کاذب با چالش مواجه کنیم.

فدایی با بیان اینکه از دولت محترم تحت عنوان عقلانیت، اعتدال، تدبیر و امید انتظار داریم در سامان دادن به عقلانیت و نهادینه کردن ارزش‌ها و سامان دادن به رقابت‌های عقلانی در کشور پیشتاز بوده و از سوی دیگر در رفع مشکلات اقتصادی مردم پیشرو باشد، یکی از لازمه‌های رسیدگی به مشکلات مردم را ارزیابی این مشکلات فارغ از دسته‌بندی‌های سیاسی و توجه به همه ظرفیت‌های موجود در کشور برای حل مشکلات اقتصادی و نیازهای محرومین عنوان کرد و گفت: برای عبور از گردنه‌های سختی که پیش رو داریم متأسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم کارنامه قابل قبولی ارائه دهیم.

*آیت‌الله صدیقی: اصول‌گرایان دامنه اختلاف‌نظرها را کم کنند


آیت‌الله کاظم صدیقی امام‌جمعه موقت تهران در ادامه کنگره سراسری جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، گفت: باید سرعت عزم‌تان را بیشتر کنید و اختلاف‌نظرها را کم کرده و سرعت جذب داشته باشید.

وی افزود: امروز جنگ تمام‌عیار دنیا علیه ما آغاز شده و استکبار در موضوع ما وحدت کلمه دارد؛ چرا ما با هم وحدت کلمه نداریم؟

آیت‌الله صدیقی اظهار داشت: امام علی(ع) در روایتی به مردم فرمودند شما در مسیر حق‌تان با هم نیستید، در حالی که دشمنان شما در مسیر باطل خود با هم وحدت دارند و از امام باطل‌شان حمایت می‌کنند.

وی افزود: حضرت علی(ع) همچنین فرمودند لشکر معاویه بر شما پیروز خواهد شد؛ امام علی(ع) عوامل شکست حق را این‌گونه معرفی می‌کنند که آنها از امام باطل خود اطاعت، اما شما با امام حق خود مخالفت می‌کنید؛ به طور مثال زمانی که می‌گوییم در سرما به جنگ بروید، پاسخ می‌دهید سرد است و زمانی که می‌گوییم در گرما به جنگ بروید پاسخ می‌دهید گرم است. کسی که طاقت گرما و سرما را ندارد، طاقت شمشیر هم ندارد.

امام‌جمعه موقت تهران گفت: اصل اول این است که قانون اساسی، آرای عمومی و صندوق‌ها و آنچه دنیا به دنبال آن می‌رود، تفاوت ماهوی دارد؛ ما مشروعیت یک رئیس‌جمهور را به صندوق رای و آرای اکثریت نمی‌دانیم و ملاک رای نیست، بلکه امضای خدا نسبت به آراست.

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه در اسلام اساس، امامت، ولایت و امت است، گفت: صیانت، عزت و ادامه حیات دینی شما به این است که به امامت تکیه کنید، چرا که حبل‌الله موجب حفاظت شما می‌شود؛ قرآن صامت، حبل‌الله است و حجت خدا قرآن ناطق است و هر دو سکه دارای یک روی هستند.

وی افزود: آنچه در قانون اساسی آمده، همه اختیارات ولی‌فقیه نیست، بلکه جزئی از اختیارات این شخص است؛ ولایت به قانون اساسی، آراء و صندوق‌ها اعتبار داده است.

امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه سکولاریسم امر نامربوط، ضدخدا و مصالح بشر است، یادآور شد: معتقدیم حکومت از آن خداست و غیر از خدا جز به اذن خدا، حق حاکمیت بر هیچ کس وجود ندارد. ضمن اینکه محدود کردن آزادی‌ها نیز جزو امر و اذن خداوند حق هیچ‌کس نیست. بازشناسی ریشه حکومت اسلامی همیشه برای ما مانند تابلویی است تا راه را گم نکنیم.

آیت‌الله صدیقی ادامه داد: در مسئله رای باید گفت که همه مکلفان در رای‌گیری شرکت نمی‌کنند و کسی که برنده می‌شود از آرای اکثریت مردم برخوردار نیست، بلکه از آرای اکثریت شرکت‌کنندگان برخوردار است، بنابراین چگونه می‌توان گفت کسی که آرای خود را از صندوق رای می‌گیرد بر قاطبه حاکمیت می‌کند؛ گاهی نیز در اثر جوسازی و حرکات مادی و جاذبه و پول و فشار افراد غیراصیل نیز در صحنه حضور می‌یابند و رای فرهیختگان و مومنان با دیوانه و کسی که با پول در کنار صندوق رای آمده یک اعتبار پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه آرای عمومی در کشور ما با امضای ولی فقیه اعتبار پیدا می‌کند، گفت: در زمان غیبت اختیارات ائمه قبلی به ولی فقیه منتقل شده است؛ سربلندی کشور ماست که در مجاری حکومتی پشتوانه دینی و شرعی داریم و اطاعت از قوانین با امر ولی فقیه الزامی می‌شود. اگر شئون زندگی ما بخواهد در آخرت سرمایه باشد بدون دریافت دستور از امامت و ولایت این امر محقق نخواهد شد و آخرت نخواهیم داشت.

امام جمعه موقت تهران با طرح این پرسش که در دنیا چه چیزی مایه وحدت است، یادآور شد: تحزب آغاز اختلافات است و در همه دنیا احزاب به جان هم می‌افتند و اختلاف پیدا می‌کنند اما ولایت و امامت چیزی است که همه احزاب را زیر نظر دارند و بر انحرافات آنها توجه داشته و تذکر می‌دهند.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به روایتی از حضرت زهرا(س) اظهار داشت: آنها که امامت را منزوی کردند تنها خودشان چوب نمی‌خورند بلکه به قول حضرت زهرا(س) از ناقه حکومت خون خواهند نوشید.

وی با تاکید بر اینکه پیکر امت اسلامی بر روی وحدت و ولایت قرار دارد، افزود: کوهی که تکیه‌گاه امت است، پرچم امامت و ولایت مشروع و منصوب از جانب پروردگار است. پرچم‌های متعدد، تفرقه می‌آورد و شورا در مسئله توحید نمی‌گنجد.

آیت‌الله صدیقی ادامه داد: تحزب و سقیفه جز اختلاف و بدبختی چیزی نیست و اختلاف ارتجاع است و وحدت، توحید و هجرت است.

امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه کفر به طاغوت، اساس ایمان ماست، یادآور شد: امام خمینی(ره) حرکت خود را با مبارزه با طاغوت و استکبار آغاز کرد؛ اینکه اسرائیل باید محو شود و آمریکا شیطان بزرگ است، از اصول حرکت انقلابی ماست.

وی ادامه داد: ما باید قدرت‌طلبی را بت‌پرستی بدانیم و همیشه به دنبال این باشیم که دوست خود را جلو بیندازیم؛ ایثار یعنی از خود گذشتن، نه به صورت تک تک بلکه به صورت گروهی باید از خود بگذریم و به دنبال رضای خداوند و تقویت دین‌مان باشیم.

امام جمعه موقت تهران با تعریفی از نیروهای اصولگرا یادآور شد: نیروهای اصولگرا یعنی متعبد به ولایت و متدین؛ کسی که بعد از فرمان رهبری منیت دارد و بر اساس تحلیل خودش عمل می‌کند اگر امام زمان(عج) نیز بیاید، باز تحلیل خودش می‌کند.

آیت‌الله صدیقی تاکید کرد: امروز جنگ تمام عیار دنیا علیه ما ادامه دارد و ما فرماندهی شایسته در دنیا جز مقام معظم رهبری نمی‌شناسیم. چطور می‌توان چنین رهبری را نادیده گرفت و کفران نعمت کرد.

وی گفت: ما نباید دنبال جلو افتادن خود و گروهمان باشیم بلکه باید ید واحده باشیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به تشکیل اجتماعات اصولگرایان به همت حجت‌الاسلام تقوی اظهار داشت: مدتی است که حرکت سالم، روشن و متینی کلید زده شده است؛ آیت‌الله مهدوی کنی در گذشته چنین محوریتی را داشتند و اعتبار و پشتوانه بودند؛ بعد از رحلت ایشان کسی نبود و این سید بزرگوار به دنبال ایجاد وحدت بود بنابر این، این حرکات دل امام زمان(عج) و رهبر را خشنود می‌کند و نیروهای اصیل انقلاب دلسرد نمی‌شوند و اینگونه دشمن می‌بیند که نفاق و ادعا نیست که وقتی حرفی حضرت آقا می‌زنند نیروهای اصولگرا عمل‌شان خلاف آن باشد.

آیت‌الله صدیقی با طرح این پرسش که امام چگونه با آمریکا، شوروی و انگلیس درافتاد؟ گفت: امام(ره)‌ منیت نداشت؛ بنابراین خدا امام را فرستاد و قولش، قول شد.
وی با اشاره به حرکاتی که از طریق نهضت آزادی و جبهه ملی در اوایل انقلاب آغاز شد و برای رسیدن به هدف کنار هم قرار گرفتند تا به جمهوری اسلامی ضربه بزنند، اظهار داشت: آنها در مسیر خودشان ایثار کردند؛ ما که در زیر پرچم نایب امام زمان(عج) هستیم چه عذری داریم که ایثار و وحدت نداشته باشیم؟

امام‌جمعه موقت تهران در پایان خطاب به اصولگرایان، تاکید کرد: باید سرعت‌تان را بیشتر کنید، اختلاف نظرها را کم کرده و سرعت جذب داشته باشید؛ هرگاه ما مشکل پیدا کردیم، خودمان مشکل‌ساز بودیم وگرنه وعده خدا حق است و وحدت شما جامعه را مسنجم می‌کند.

*غفوری‌فرد: اکثر اصول‌گرایان با احیای خانه احزاب مخالفند


محمدحسن غفوری‌فرد عضو ادوار شورای مرکزی خانه احزاب که در کنگره جمعیت ایثارگران حضور یافته بود در جمع خبرنگاران در خصوص مسائل مطرح شده پیرامون راه‌اندازی خانه احزاب جدید و اینکه شما موافق ایده را‌ه‌اندازی آن هستید یا خیر؟ اظهار داشت: اکثر اصول‌گرایان موافق این مسئله نیستند و این در حالی است که حدود ۸۰ تا ۹۰ حزب، نامه مربوط به خانه احزاب را امضا کرده‌اند اما اصول‌گرایان فعلا موافق این مسئله نیستند.

وی افزود: عده‌ای می‌گویند آن خانه احزاب برندی در کشور بوده و باید همان احیا شود، اما برخی اعتقاد دیگری دارند و می‌گویند که در آن خانه احزاب تقلب‌هایی صورت گرفته و در این باره ذهنیت منفی وجود دارد.

عضو ادوار شورای مرکزی خانه احزاب با بیان اینکه انتظار این است که خانه احزاب با عنوان جدید از جمله باشگاه یا کانون احزاب شروع به فعالیت کند، تصریح کرد: نامه‌ای در این زمینه تهیه و گروه‌هایی نیز آن را امضا کردند تا مجمع عمومی تشکیل شود.

غفوری‌فرد اضافه کرد: در صورتی که دو سوم اعضای خانه احزاب درخواست مجمع عمومی کنند طبق اساسنامه باید تشکیل شود، اما احزاب اصول‌گرا با توجه به سابقه خانه احزاب با احیای آن مخالف هستند، چرا که خانه احزاب واقعی یا باشگاه احزاب زمانی شکل می‌گیرد که متشکل از همه گروه‌های اصولگرا، اصلاح‌طلب و مستقل‌ها باشد. به هر حال قرار است جلسه‌ای در این باره تشکیل شود که منتظر اعلام این زمان از سوی وزیر کشور هستیم.

*حدادعادل: دستور کار امروز دشمن مسائل اقتصادی است

غلامعلی حدادعادل رئیس فراکسیون اصول‌گرایان مجلس شورای اسلامی دیگر سخنران کنگره سراسری جمعیت ایثارگران بود.

رئیس فراکسیون اصول‌گرایان مجلس ضمن تشکر از جمعیت ایثارگران برای فرصتی که در خصوص اجتماع اصول گرایان فراهم کرده، گفت: این جلسه زمانی برگزار می‌شود که ما دو روز از نهم دی فاصله گرفتیم؛ ۹ دی سال ۸۸ اتمام حجت مردم با بیگانگان و فعالان سیاسی در داخل کشور بود و مردم به ما اعلام کردند که ما در صحنه هستیم و راه خود را گم نکرده‌ایم.مردم گفتند شما فعالان سیاسی مواظب گم کردن راه باشید و با تفرقه خود ما را گمراه نکنید.

وی با طرح این پرسش که ما در جغرافیای انقلاب اسلامی این روزها در کجا قرار داریم، گفت: انقلاب اسلامی ۳۶ ساله شده است و در این ۳۶ سال هم ما و هم دشمنان ما تجارب زیادی پیدا کرده‌اند؛ قبل از انقلاب آمریکا و اروپا نمی‌دانستند که شیعه چیست و چه می‌گوید اما در طول ۳۶ سال انقلاب ده‌ها همایش برای شناخت تفکر دینی که منشاء آن انقلاب ایران بوده است، برپا شده و کتابهای متعدی در مورد کربلا، عاشورا و تشیع در دانشگاه‌های آمریکا تالیف شده است.

رئیس فراکسیون اصولگران مجلس با اشاره به اینکه خانم یهودی کتاب دانشگاهی درباره موضوع کربلا نوشته است، گفت: آنها شناخت زیادی نسبت به انقلاب اسلامی پیدا کرده است و جنگ‌ و جریان‌های سیاسی علیه ما به راه انداختند اما نتیجه‌ای نگرفتند؛ آنچه امروز در دستور کار دشمنان قرار دارد، اقتصاد است و آنها به جای جنگ نظامی، اساس کار خود را بر فشار اقتصادی گذاشتند. البته آنها از تهاجم فرهنگی مایوس نیستند و کار سیاسی و فرهنگی می‌کنند. اما محور مقابله با انقلاب ایران را فشار اقتصادی گذاشتند و در این زمینه برنامه دارند تا در کشور ما تبلیغات روانی ایجاد کنند که مردم شرطی شوند که مرگ و حیات همه بستگی به موافقت آمریکا در کاهش و یا افزایش تحریم‌ها دارد.

حدادعادل اظهارداشت: دشمنان ۲ سال وانمود می‌کردند که نرخ ارز و دلار و بقای ما بستگی به این دارد که نتیجه مذاکرات چه می‌شود و می‌خواستند این موضوع را تلقین کنند؛ ما باید مراقب باشیم که در این دام نیفتیم. من در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری متوجه بودم که گفتمان قالب نامزدهای ریاست جمهوری این بود که بحث اقتصادی را مبنا قرار دهند و هر کدام می‌گفتند که اگر من رئیس جمهور شوم این مسئله را حل می‌کنم.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) زمانی که گفته شد آمریکا رابطه‌اش را با ایران قطع می‌کند فرمودند، ما نان و پنیر خودمان را می‌خوریم ولی با آمریکا راتباط برقرار نمی‌کنیم؛ در تبلیغات ریاست جمهوری گفتمان امام خمینی(ره) تغییر کرد.

حدادعادل با بیان اینکه مسئله هسته‌ای یک بهانه است، گفت: با پایین آمدن قیمت نفت همه فهمیدند که اگر در مسئله هسته‌ای به توافق کامل برسیم و همه تحریم‌ها هم برداشته شود، از طریق دیگری دشمنان ضربه اقتصادی وارد می‌کنند. بنابراین دشمنی که این برنامه را طراحی کرده با فشار اقتصادی به جنگ ملت ما آمده است و می‌خواهد با فشار اقتصادی وحدت را از بین ببرد و افکار عمومی را مدیریت کند، دشمن قصد دارد با فشار اقتصادی وحدت را از بین ببرد و افکارعمومی را مدیریت کرده تا در مردم این باور پیدا شود که اگر در مقابل آمریکا کوتاه بیاییم و شعارهای‌مان را تخفیف دهیم، مشکلات‌مان حل می‌شود.

وی ادامه داد: هدف دشمن از ایجاد فشار اقتصادی و از بین بردن وحدت این است که از این طریق در سیاست داخلی و انتخابات ایران اثر بگذارد.

حدادعادل با بیان اینکه ما باید اقتصاد مقاومتی را محور قرار دهیم و اقتصاد مقاومتی باید به گفتمان حاکم در فعالیت‌های اقتصادی ما تبدیل شود، تصریح کرد: ما بدون سبک زندگی اسلامی موفق نمی‌شویم و با سبک زندگی غربی نمی‌توان اقتصاد مقاومتی داشت؛ در مقابل فشار دشمن در عرصه‌های اقتصادی، ایران میدان‌های اقتدار تازه‌ای را تجربه می‌کند. یعنی ایران در منطقه و در کشورهای عراق، سوریه، لبنان، یمن و بحرین حضور دارد.

این نماینده مجلس ادامه داد: امروز به لطف الهی و برکت خون شهدا و رهبری امام راحل(ره) این انقلاب به اقتدار رسیده است و در اربعین حداقل ۱.۵ میلیون نفر از مردم این کشور به آسیانی با بقیه شیعیان در عراق می‌پیوندند و این دو کشور روحا یکی می‌شوند.

حدادعادل با طرح این پرسش سر اقتدار ایران چیست، گفت: روح و ریشه این اقتدار صداقت و ایمان به انقلاب اسلامی است؛ در یکی، دو سال اخیر برخی مبارزان فلسطینی رفتار و گفتار آزاردهنده‌ای داشتند اما مقام معظم رهبری در کمک به آنها تاکید کردند و فرمودند ما اصولی داریم که براساس آن عمل می‌کنیم و فلسطنیان نیز در جنگ علیه غزه خودشان گفتند که اگر کمک ایران نبود ما نابود می‌شدیم؛ بنابراین روح و ریشه اقتدار صداقت و ایمان است.

وی گفت: سیاسی نبودن و صداقت مستلزم قدرت است یعنی ما هم برد موشکی می‌خواهیم و هم سپاه ارتش‌مان باید قوی باشد همانطور که در رزمایش چند روز اخیر شاهد قدرت آرتش بودیم و سپاه هم قدرت خود را دارد؛ این قدرت وقتی موثر است که اقتدار معنوی وجود داشته باشد و ملت‌ها به ما اعتماد کنند.

حدادعادل ادامه داد: ایران باید الگوی تازه‌ای از حکومت باشد که براساس استعمار و استثمار شکل نگرفته باشد؛ ما در مصاف جدی وارد شده‌ایم و آن مصاف اقتصادی است و باید متوجه باشیم دشمن با این اهرم فشار اقتصادی نتواند در صفوف ما تفرقه ایجاد و ما را از مسیر اصلی منحرف کند و لازمه این موضوع وحدت است.

رئیس فراکسیون اصول‌گرایان مجلس با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: ما در مورد وحدت اصولگرایان تجارب تلخ و شیرینی داریم و نمی‌خواهم پرونده انتخابات گذشته را باز کنم. هر وقت دست به دست هم دادیم، پیروز شدیم مانند مجلس هفتم اما هر وقت روبروی هم ایستادیم، شکست خوردیم.

حدادعادل ادامه داد: امروز رقبای ما طعم شیرین وحدت خود را چشیده‌اند؛ آیا ما طعم تلخ شکست در اثر تفرقه را چشیده‌ایم و آیا کافی نیست که از تجربه گذشته عبرت بگیریم.

وی با بیان اینکه مهم این نیست که حداد عادل در مجلس آینده باشد بلکه مهم این است که مجلس اصولگرا باشد؛ نه به معنای اینکه فلان حزب در مجلس باشد بلکه مهم این است که ما در مسیر امام و رهبری حرکت کنیم و صداقت داشته باشیم نه اینکه به هر جا به نفع‌مان باشد و به امام و رهبری اهانت شد سکوت کنیم و هر جا به نفع‌مان نبود، حرف بزنیم. صداقت یعنی در عمل به اصول طراحی شده معتقد باشیم.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس یادآور شد: اگر مجلس نباشد ما در جای دیگری خدمت می‌کنیم. با گمنامی بهتر می‌توان خدمت کرد بنابر این مهم محفوظ بودن انقلاب است.

حدادعادل با تاکید بر اینکه من رسما جزو هیچ حزب و جریانی نیستم اما در خدمت همه احزاب اصولگرا هستم، یادآور شد: مهم این است که مجلس اصولگرا باشد و انشاءالله دست به دست هم دهیم و از این انقلاب محافظت کنیم.

وی درباره اجتماعی مردم در کربلا خاطرنشان کرد: مردمی که امسال به کربلا رفتند، همان مردمی هستند که ۹ دی را به وجود آوردند و به دنیا اعلام کردند راه ما حسینی است؛ راهپیمایی اربعین حکایت از روح عاشورایی ملت دارد و این راهپیمایی از ۹ دی جدا نبود.

رئیس فراکسیون اصول‌گرایان مجلس در پایان گفت: روزنامه‌های رنگارنگی که با پول‌های کلان اداره می‌شوند واقعی راهپیمایی عظیم جهانی را ارزش خبری نمی‌دانستند که صفحه اول روزنامه‌هایشان را به ان اختصاص دهند؛ آیا این موضوع نباید ما را بیدار کند تا انقلاب را به دست آنها ندهیم؟ آنها از چه می‌ترسند که خبر راهپیمایی را برجسته نمی‌کنند؛ همه این مسائل هشداری به ماست که باید به آن توجه کنیم.

*حجت‌الاسلام آقاتهرانی: ضرورت وحدت یک امر کاملاً روشن است


حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری در میزگرد تخصصی "وحدت" در کنگره جمعیت ایثارگران که با حضور وی و آیت‌‌الله آشتیانی و حسین فدایی و محمدنبی حبیبی برگزار شد، ضمن تشکر از جمعیت ایثارگران به خاطر این همایش، ضمن تاکید بر ضرورت وحدت، اظهار داشت: بنده صحبت‌هایی که درباره وحدت مطرح شد را کاملا قبول دارم چرا که اهمیت وحدت بسیار روشن است.

آقاتهرانی کنار گذاشتن نفسانیت، حساسیت‌های بی‌مورد، تحزب و سیاست‌زدگی و همچنین اخلاص در ارتباط با خدا را از لازمه‌های رسیدن به وحدت عنوان کرد و گفت: کسی جز خدا ولایت ندارد و ما نیز باید بحث خودسازی خود را مدیریت کنیم.

وی با اشاره به نامگذاری سال با عنوان مدیریت اقتصاد و فرهنگ جهادی ادامه داد: ما اگر از اول درست حرکت کنیم دچار اختلافات ظاهری نخواهیم شد.

حجت‌الاسلام آقاتهرانی با بیان اینکه برای مدیریت وحدت باید اصول را در همه مراحل و منازل رعایت کنیم، گفت: اقتصاد و سیاست برای برخی‌ها بندگی و عبادت نیست در حالی که اگر سیاست برای ما عبادت باشد دچار اختلاف نخواهیم شد.

*حجت‌الاسلام تقوی: هم‌گرایی و وفاق یکی از امکانات کلیدی برای تاثیرگذاری اصول‌گرایان است

حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی عضو جامعه روحانیت مبارز در ادامه این کنگره، با بیان اینکه تحولات اجتماعی همیشه مدیون انسان‌های موثر بوده است، گفت: انسان‌هایی قادر به ایجاد تحول هستند که خود متحول شده باشند.

وی ادامه داد: برای تاثیرگذاری در جامعه ابتدا باید توانمند شده و امکانات مختلف را برای توانمندی فراهم کنیم و از آن در جا و زمان خود استفاده کنیم.

عضو جامعه روحانیت مبارز افزود: گاهی یک انسان آنقدر موثر و توانمند است که یک نفر نیست بلکه یک امت است.چرا که ظرفیت بالا و تاثیرگذاری دارد و می‌تواند کارهای زیادی انجام دهد. به عنوان مثال امام خمینی(ره) یک فرد بود که با اقدامات خود نقشه سیاسی جهان را تغییر داد.

حجت‌الاسلام تقوی با بیان اینکه مجموعه‌ای در کشور با عنوان اصولگرا حضور دارند که شامل متدینین، مومنان و کسانی که در مسیر امام و شهدا گام می‌برمی‌دارند، می‌شوند، گفت: گاهی گفته می‌شود که اصولگراها اثر، فکر و کارایی ندارند؛ هیچ فردی نمی‌خواهد مخاطب این واژه‌ها باشد و ما این واژه‌ها را توهین می‌دانیم.

وی ادامه داد: بنابر این اگر می‌خواهیم مجموعه موثر و اثرگذاری باشیم به مقدماتی نیاز داریم و باید راهی را طی کنیم. یکی از امکانات کلیدی برای تاثیرگذاری اصولگرایان، همگرایی و وفاق است و تا احزاب و سلایق اصولگرا کنار هم ننشینند و بر مسائل کلی کشور و نظام به توافق جمعی نرسند، نمی‌توانند تاثیرگذار باشند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور ضمن تشکر از جمعیت ایثارگران به دلیل دعوت از چهره‌های متفاوت و سلایق مختلف اصولگرایی خطاب به آنها گفت: باید خودشیفتگی و منیت را کنار بگذاریم و اصولگرایان باید با یکدیگر یکی شده و همه احزاب و گروه‌ها باید نیرو تربیت کنند؛ اگر بخواهیم به توصیه‌های مقام معظم رهبری جامع عمل بپوشایم و تاثیرگذار باشیم راهی جز کنار هم قرار گرفتن نداریم.

حجت‌الاسلام تقوی با اشاره به تشکیل جلسات همگرایی اصولگران در ۱۸ استان خاطرنشان کرد: شعار ما همه با هم نه همه با من است؛ هر اصولگرایی که در هر مسندی خدمت کند و هر جای کشور باشد از ماست.

وی یادآور شد: اصولگرایان برای تاثیرگذار بودن در کشور و خدمت به محرومان و پیشرفت کشور باید مقدمات را فراهم کنند، من با تمام سران اصولگرا به صورت حضوری و تلفنی صحبت کردم و گاهی می‌دیدم که برخی از آقایان حاضر نیستند در کنار آقایان دیگری بنشینند؛ ما که معتقدیم اندیشه‌مان می‌خواهد جهان را اداره کند چگونه نمی‌توانیم کنار هم قرار گیریم.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه تمام کسانی که در جلسات ما آمدند و کسانی که نیامدند از وحدت حمایت کردند، گفت: پنجشنبه آینده از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح همایش پنجم ما با سخنرانی آیت‌الله علم‌الهدی برگزار خواهد شد و از همین‌جا از همه شخصیت‌های اصولگرا و آقای حداد عادل درخواست داریم که در این همایش شرکت کنند.

حجت‌الاسلام تقوی ادامه داد: اگر می‌خواهیم مجموعه موثر کشور باشیم باید کنار هم بنشینیم و اگر می‌خواهیم برای خود سرگرمی ایجاد کرده و تحقیرمان کنند، موضوع دیگری است؛ من از بقیه احزاب اصولگرا درخواست می‌کنم تا چنین جلساتی برگزار کرده تا ذهن اصولگراها به هم نزدیک شود؛ ما باید بهتر بیندیشیم، فکر کنیم، به هم نزدیک شویم و به وحدت برسیم.

وی با بیان اینکه منشور جامعتین را محور وحدت قرار داده‌ایم، خاطرنشان کرد: ما هر پنجشنبه یک هفته در میان جلساتی را با حضور چهره‌های اصولگرا برگزار می‌کنیم و تا به مقدار توانمندی خود تاثیرگذار باشیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: اولین توانمندی و قدرتی که می‌توانیم کسب کنیم وحدت و یکپارچگی است.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه از من پرسیده می‌شود پشت این ماجرا چه جریانی قرار دارد؟ گفت: جواب من این است که پشت صحنه و روی صحنه ما مانند هم است و ما مقید رهبری هستیم و به هیچ‌کس هم گزارش نمی‌دهیم و اگر قرار باشد گزارش دهیم فقط به جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین گزارش می‌دهیم.

*حبیبی: اصول‌گرایان راه دومی جز ائتلاف ندارند

محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در میزگرد وحدت که با حضور وی و آیت‌الله آشتیانی، حجت‌الاسلام آقاتهرانی و حسین فدایی در ششمین کنگره سالانه جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی برگزار شد، با تاکید بر اینکه اصول‌گرایان راه دومی جز ائتلاف ندارند و فقط و فقط باید به ائتلاف فکر کنند، تصریح کرد: ما حق نداریم بر سر اختلاف سلیقه‌های احتمالی ائتلاف را به عنوان تنها راه‌حل کنار بگذاریم.

وی تاکید کرد: البته این ائتلاف بدون محوریت روحانیت نیم‌بند خواهد بود و اصول‌گرایان زیر چتر جامعتین به وحدت خواهند رسید.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه بر اساس اطلاعات ما حزب اصلاح‌طلب اعتدال و توسعه از مدتی پیش مسافرت‌های استانی خود را شروع کرده و با گره زدن زلف مسئولان ستادهای رئیس جمهور به خود در حال فعالیت انتخاباتی است، خاطرنشان کرد: اصول‌گرایان کاملاً در حال درو شدن هستند و حتی در یکی از استان‌ها همه فرمانداران یک دست از اصلاح‌طلبان انتخاب شده‌اند. به همین دلیل است که باید به ائتلاف بین اصول‌گرایان به عنوان تنها راه‌حل فکر کنیم.

حبیبی در پایان با اشاره به حماسه ۹ دی و با بیان این نکته که عده‌ای در تلاش هستند صورت مسأله فتنه را پاک کنند، اظهار داشت: اگر کسی فتنه ۸۸ را در حد رقابت‌های انتخاباتی محدود کند خیانت کرده چرا که فتنه برای براندازی بود و حتی عده‌ای با مسلسل و بی‌سیم‌های پیشرفته تجهیز شده بودند و با رمز تقلب که از خارج از کشور طراحی شده بود قصد براندازی داشتند.

*حجت‌الاسلام آشتیانی: انسجام و وحدت برای جلوگیری از ضربه به انقلاب مورد نیاز است

حجت‌الاسلام رضا آشتیانی عضو جامعه روحانیت مبارز در میزگردی که با حضور حجت‌الاسلام آقاتهرانی، حسین فدایی و محمدنبی حبیبی در کنگره جمعیت ایثارگران برگزار شد، گفت: در جریان فتنه ۸۸ دنیا تمام توان خود را بر علیه ایران گذاشت و تهران را محاصره کرد و در سال ۸۸ جز آتش و خون چیزی نبود.

وی ادامه داد: اما سیل جمعیت در ۹ دی با انسجام به میدان آمدند و بر این آتش آب ریختند و آتش را خاموش کردند و این پیروزی‌ها به دلیل انسجام و وحدت به دست آمد و نقشه دشمنان نقش بر آب شد.

عضو جامعه روحانیت مبارز افزود: اگر بخواهیم به انقلاب لطمه نخورد، باید انسجام، وحدت و همدلی ایجاد شود و شخصیت‌پرستی‌ها را کنار بگذاریم.

حجت‌الاسلام آشتیانی تاکید کرد: اگر محور را ولایت فقیه قرار دهیم قطعا در فراز و نشیب‌ها موفق هستیم و اگر زیر پرچم ولایت فقیه بودیم مشکلاتی که در طول تاریخ برای‌مان پیش آمد، به وجود نمی‌آمد.

وی در پایان گفت: اگر در تمام کارها رهبری را محور قرار دهیم و تسلیم محض خداوند شویم، موفق می‌شویم؛ امیدوارم اصول گرایان در این مسیر قرار داشته باشند و خداوند در بزنگاه‌ها امدادهای خود را می‌رساند.
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


انشاءالله با وحدت اصولگرایان .. در انتخابات مجلس آینده هم از نیروهای مومن و انقلابی تشکیل خواهد شد.
وحدت بدون احمدی نژاد
برای ما مردم ثابت شده است که وحدت به این راحتی ها نیست سال 92 یادتان است؟
محسن مصباح
United States
اینجانب به عنوان یک فرهنگی عاشق ولایت اطمینان دارم فقط احمدی نژاد است که می تواند اعتدالیون .... را سر جای خوذ بنشاند...
جهان نیوز سانسورچی... ایا این همه نظر من بود؟
Iran, Islamic Republic of
اگه منظور آقای فدایی از جلوگیری از دوقطبی شدن فضا اینه که انتقاد در درون جامعه نباشه و علیه انحرافات از آرمان های انقلاب سکوت بشه ما این را نمی پذیریم.
آرمان هایی ما که مشترکه دعوا سر مصادیق است.
وحدت در عمل باید صورت بگیرد
از نفوذی ها بترسید
اصولگرایان باید وحدت کنند ولی با خودشان نه با غیر خودشان مانند احمدی نژاد
یک اصولگرا
اصولگرایان بدون احمدی نژاد هیچ اند. نمونه اش انتخابات 92
وحدت در کلام راحت است اما در عمل ........
Finland
مجلس آینده همه چیز رو مشخص می کنه
انشاءالله وحدت و پیروزی اصولگرایان
موافق
بعضی ازحرفهای اقای فدایی منطقی است
مهدی
بابا تورو خدا وحدت کنید که اگر مجلس هم بدست دوستان امریکا بیفتد باید فاتحه انقلاب رو خواند.کاری که در مجلس پنجم وششم موفق نشدند انجام بدهند این دفعه انجام می دهند