پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

فرار گردشگران از جزایر قناری+عکس

سه شنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب: 419881
آلودگی بر اثر نشت سوخت کشتی فرار گردشگران از مقصد نخست گردشگری اسپانیا را در پی داشته است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، در شرایطی که اسپانیا در سال ۲۰۱۴ میلادی با عملکرد موفق خود در جذب گردشگر میزبان حدود ۶۶ میلیون گردشگر بود، آلودگی بر اثر نشت سوخت کشتی فرار گردشگران از مقصد نخست گردشگری این کشور را در پی داشته است.

مدتی قبل یک کشتی بزرگ ماهیگیری در سواحل جزایر قناری، مقصد نخست گردشگری اسپانیا شامل هفت جزیره در اقیانوس اطلس با آب‌ و هوای مدیترانه‌ای با حدود ۱۵۰۰ تن سوخت غرق شد که حاصل آن آلوده شدن بخشی از سواحل این منطقه و خالی شدن از گردشگران بود.









مقصد نخست گردشگری اسپانیا در شرایطی با کاهش چشمگیر گردشگرانش مواجه شده که این کشور که بیشترین میزان شاغلان در صنعت گردشگری را در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا در خود جا داده و درآمدهای حاصل از صنعت گردشگری در حدود ‌۱۱ درصد از تولید ناخالص داخلی اسپانیا را به خود اختصاص داده همواره در مسیر جذب گردشگر با رقبای سختی در اروپا و همچنین ترکیه در جدال است.

در حال حاضر علاوه بر جزایر قناری منطقه تاریخی آندلس و شهر زیبای بارسلون با داشتن آثاری از دوره‌ های مختلف تاریخی از جمله دوره اسلامی دیگر مقاصد گردشگری اسپانیا به شمار می روند و دولت این کشور نیز برای جذب ۸۰ میلیون گردشگر در سال ۲۰۲۰ هدفگذاری کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *