جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

سرنوشت بالگرد سقوط کرده مشخص شد

شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب: 409981
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره سقوط یک بالگرد در روز پنجشنبه گذشته در منطقه پس قلعه دربند، گفت: این بالگرد در اختیار جمعیت هلال احمر نبوده، بلکه مراحل واگذاری به این جمعیت را طی می کرده است.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، اسماعیل نجار اظهار کرد: با توجه به این که سازمان مدیریت بحران کشور، فرمانده و هماهنگ کننده فعالیت‌های امدادی است نه مجری آن، قرار شد، ۲ فروند بالگرد خود را طی فرایندی به جمعیت هلال احمر واگذار کند و فرایند این انتقال نیز آغاز شده اما تکمیل نشده بود.

وی افزود: از این رو در لحظه وقوع بحران، این بالگرد در اختیار شرکت پشتیبانی و نوسازی هلیکوپترهای ایران (پنها) بوده و پرواز از آنجا انجام شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور همچنین با اشاره به آنچه از وی در برخی از رسانه ها منتشر شده، اذعان کرد: آنچه بنده تا به این لحظه در تمامی مصاحبه های خود با خبرگزاری ها گفته ام همین مطلب بوده است که سند این بالگردها مربوط به سازمان مدیریت بحران است و در حال واگذاری به هلال احمر بوده اما تا این لحظه واگذاری انجام نشده و در لحظه وقوع حادثه، این بالگرد در اختیار شرکت پنها بوده است.

وی همچنین از تشکیل یک تیم بازرسی ویژه برای بررسی دلایل صدور مجوز پرواز و علل سقوط این بالگرد خبر داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *