پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

کاسه صبر جوانان فلسطین به سر آمده

سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۴۰
کد مطلب: 449888
در پی عملیات شهادت‌طلبانه جدید در فلسطین سه صهیونیست از جمله یک خاخام کشته و 21 نفر دیگر در قدس و اراضی اشغالی 48 زخمی شدند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، به نظر می‌رسد که انتفاضه سوم ملت فلسطین وارد مرحله جدیدی شده و جوانان فلسطینی که بیشتر آنها کمتر از 20 سال سن دارند، با خلق روش‌های ابتکاری و فردی که خارج از سازماندهی جای دارد، به جنگ با صهیونیست‌ها رفته‌اند.
 
بنا بر اعلام وزارت بهداشت فلسطین از ابتدای انتفاضه جدید ملت فلسطین تاکنون 30 تن به شهادت رسیده و 1500 نفر نیز زخمی شده‌اند.
 
به‌نوشته رسانه‌های صهیونیستی، طی 3 روز گذشته 12 عملیات استشهادی با استفاده از چاقو علیه نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست در سراسر فلسطین اشغالی صورت گرفته است.
 
کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی به‌منظور بررسی اوضاع به‌دنبال عملیات شهادت طلبانه امروز در قدس اشغالی و شمال تل‌آویو که به کشته شدن سه صهیونیست منجر شد، نشست اضطراری برگزار می‌کند.
 
در این رابطه «گلعاد اردان» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که محاصره کامل محله‌های فلسطینی نشین قدس را بررسی می‌کند.
 
وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی که سخنانش بیانگر ترس از گسترش دامنه انتفاضه است، خواستار برقراری حکومت نظامی و وضعیت فوق العاده در کرانه باختری و محله‌های فلسطینی نشین قدس شد.
 
نظامیان صهیونیست امروز قدس اشغالی را به پادگان نظامی تبدیل و از ورود و خروج فلسطینیان ممانعت می‌کنند. نظامیان صهیونیست همچنین جاده‌های اصلی و فرعی قدس را مسدود کرده‌اند.
 
تحرکات صهیونیست‌ها برای مهار انتفاضه فلسطین تاکنون راه به جایی نبرده است. این رژیم برای جلوگیری از دامنه انتفاضه و قیام کرانه باختری به محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین متوسل شد. برخی منابع هم از فشار کشورهای عربی به ابومازن برای سرکوب انتفاضه ملت فلسطین خبر می‌دهد.
 
کاسه صبر جوانان فلسطین به سر آمده و آنها با طرحهای ابتکاری جدید، استفاده از سلاح سرد، زیر گرفتن صهیونیست‌ها با خودرو به جنگ با صهیونیست‌ها رفته و عرصه را بر این رژیم تنگ کرده‌اند؛ جوانانی که برای دستیابی به حقوق از دست رفته خود، دست از حمایت مجامع بین المللی شسته و با تکیه بر خواست و اراده خود، صهیونیست‌ها را زمینگیر کرده‌اند.
 
به‌گفته اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس، نیروها و گروه‌های مختلف فلسطینی توانایی ابداع روشهای جدید مبارزه و طراحی برنامه‌های مختلف را برای بیرون راندن اشغالگران از سراسر فلسطین و پایان دادن به اشغالگری دارند.
 
در پیدایش و آغاز انتفاضه ملت فلسطین عوامل مختلفی نقش دارد ولی باید گفت که تداوم سرکوبگری رژیم صهیونیستی و نیز یأس و ناامیدی‌ مردم‌ فلسطین‌ از رژیم‌های عربی ــ که هریک درگیری مشکلات داخلی خود شده و حتی برخی از این کشورها به‌جای اینکه توان خود را برای مبارزه با صهیونیست‌ها به کار بندند، به جنگ با دیگر کشورهای عربی مسلمان رفته‌ و برادرکشی به راه انداختند ــ باعث این خیزش عظیم‌ و قیام جوانان فلسطینی شد.
 
و همان‌طور که دکتر شهید فتحی شقاقی گفته: "انتفاضه‌... پاسخی‌ بود به‌ اشغالگران‌ و اعمال‌ سرکوب‌ و طغیان‌ و تکبر آنان‌ و اقداماتشان‌ در ویران‌ سازی‌ منازل‌، مصادره‌ زمین‌ها، اسکان‌ یهودیان‌ و ساختن‌ شهرک‌ها، شکنجه مبارزان‌، دستگیری‌ و تبعید و ترور و شکستن‌ استخوان‌های‌ آنان‌، نابود کردن‌ اقتصاد فلسطین‌ و زیرسازهای‌ جامعه‌، دزدیدن‌ آبها، تحمیل‌ مالیات‌ و جرایم‌ سنگین‌، تعطیل‌ مدارس‌ و دانشگاه‌ها و جلوگیری‌ از کار و کسب‌، نادیده‌ گرفتن‌ حقوق انسانی‌، سیاسی‌ و سایر اقدامات مربوط‌ به‌ مجازات‌ دسته‌‌جمعی‌".
 
جوانان فلسطینی دریافتند که برای احقاق خود از دست رفته خود نباید به مجامع بین المللی و رژیم عربی تکیه کنند و خود باید دست به کار شوند و به همین دلیل می‌بینیم که در یک روز چندین عملیات شهادت طلبانه در قدس اشغالی و شمال تل‌آویو رخ داده و عرصه را بر صهیونیست‌ها تنگ کرده‌اند.
 
ناتوانی صهیونیست‌ها برای مهار انتفاضه جدید ملت فلسطین به جایی رسید که روزنامه صهیونیستی هاآرتص اذعان کرد که نهاد امنیتی اسرائیل نیز بر این باور است که مقابله با "انقلاب چاقوی" فلسطینیان دشوار است. به نظر می‌رسد که فلسطین برای رسیدن به حقوق از دست رفته خود عزم خود را جزم کرده و تا زمانی که به این حق خود دست پیدا نکند، محال است که دست از قیام بکشد، هرچند خاموشی انتفاضه موقتی باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *