جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

مقصد بعدی اخوانی‌ها کجاست؟

دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۰۷
کد مطلب: 381702
در حالی که کشورهای خاورمیانه اخوان المسلمین را طرد می‌کنند، ترکیه به آنها پناه می‌دهد.
به گزارش جهان به نقل از العالم، شبکه آمریکایی فاکس نیوز اعلام کرد، با وجود اینکه اخوان المسلمین در اغلب مناطق خاورمیانه طرد شده اند، ممکن است در ترکیه مورد استقبال قرار بگیرند. این کشور با وجود اینکه عضو ناتو است، به نظر می رسد برای فاصله گرفتن از این گروه، تحت تاثیر فشارهای منطقه ای و غربی قرار نگرفته است.

فاکس نیوز افزود: ناظران معتقدند مقصد بعدی اخوان المسلمین بعد از طرد شدن از قطر، روشن بود و برنامه های آن ها یعنی براندازی رهبران سکولار در کشورهای خاورمیانه به قوت خود باقی است.

این شبکه آمریکایی به نقل از بنیامین وینتال پژوهشگر موسسه آمریکایی دفاع از دموکراسی ها گفت: ترکیه به رهبران اخوان پناهندگی خواهد داد. اخوانی ها اعلام کرده اند که برای بهره برداری از وضع پناهندگان در ترکیه برای برهم زدن ثبات و دولت در مصر و براندازی آن برنامه ریزی می کنند و این شگفت آور است، زیرا یک کشور عضو ناتو به رهبران اخوان که برای براندازی (دولت) مصر تلاش می کنند، پناه خواهد داد.

فاکس نیوز ادامه داد: هنوز مشخص نیست که آیا شبکه قطری الجزیره حامی اخوان که بعد از توصیف این گروه به عنوان گروه تروریست همواره تریبونی برای آن بوده است، به موضع خود در حمایت از اخوان ادامه خواهد داد یا این که طرد رهبران اخوان از دوحه، این شبکه قطری هم در مواضع خود تجدید نظر خواهد کرد.

اریک ماندل نویسنده روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نوشت: قطر و ترکیه بعد از سرنگونی اخوان در مصر به آن ها پناه دادند و اکنون هم از اخوان و حماس حمایت می کنند. در این حال وینتال ترکیه را متهم کرد که شریک غیر قابل اعتماد آمریکا و غرب در نبرد علیه افراط گرایی است. وی گفت: اردوغان پیوستن به ائتلاف به رهبری آمریکا برای از بین بردن داعش را رد کرده است در حالی که ترکیه مرکزی برای به خدمت گرفتن جنگجویان داعش به شمار می رود.

فاکس نیوز افزود: اگر فشارهای آمریکا به بازسازی روابط واشنگتن با مصر - که به علت حمایت دولت اوباما از دولت محمد مرسی به شدت آسیب دیده بود- منجر شود، در نتیجه ترکیه در پناه دادن به طرد شدگان از قطر تجدید نظر خواهد کرد. کارشناسان گمانه زنی می کنند که آن ها ممکن است به لیبی یا کویت یا تونس بروند. همچنین گفته می شود ممکن است اخوانی ها راهی انگلیس شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *