پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

تخریب بزرگترین معبد «پالمیرا» توسط داعش

دوشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۴
کد مطلب: 441705
منابعی داخل سوریه می‌گویند گروه تروریستی داعش بخش بزرگی از یک معبد معروف دیگر در مجموعه باستانی «پالمیرا» سوریه را تخریب کرده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، منابعی داخل سوریه می‌گویند گروه تروریستی داعش بخش بزرگی از یک معبد معروف دیگر در مجموعه باستانی «پالمیرا» سوریه را تخریب کرده است.

شبکه خبری الجزیره به نقل از منابعی در شهر «حمص» سوریه گزارش داده است که داعش با استفاده از ۳۰ تن مواد منفجره، معبد مشهور «بل» را منفجر کرده، که در پی این انفجار این معبد به شدت آسیب دیده است.

بل بزرگترین معبد پالمیرا و یکی از مهمترین سازه‌های این مجموعه ثبت‌شده در فهرست میراث جهانی یونسکو است.

ساعتی پیش گروه مستقر در لندن موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» نیز این خبر را منتشر و اعلام کرده بود که بر اثر این اقدام، ساختمان این معبد ۲۰۰۰ ساله، به شدت خسارت دیده است.


مجموعه پالمیرا در نزدیکی شهری به همین نام و در ۲۱۰ کیلومتری شمال شرق دمشق واقع شده است. این مجموعه که از آن با عنوان «مروارید صحرا» هم یاد می‌شد، از مهمترین آثار تاریخی سوریه است و سال‌هاست که مورد محافظت قرار دارد.

داعش هفته گذشته هم معبد «بعل شامین» از دیگر سازه‌های مهم این مجموعه را منفجر و به کلی تخریب کرد.

این گروه تروریستی پیش از این هم «خالد اسعد» باستان‌شناس سوری که سرپرستی این مجموعه را بر عهده داشت، سر بریده و جسد وی را در میدان اصلی پالمیرا به یک تیرک آویخته و در معرض دید عموم قرار دادند.

پالمیرا در ماه می به دست داعش تصرف شد و اعضای این گروه در همان ابتدا ۲۰ اسیر سوری را در یکی از ساختمان‌های تاریخی آن،‌ اعدام کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *