پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

کره جنوبی و سنگاپور چگونه از ایران جلو زدند؟

سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۸
کد مطلب: 457500
معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه فناوری اطلاعات در بازار صنعت نفت ۲ تا ۴ درصد سهم دارد،گفت: صنعت نفت بزرگترین بازار برای صنعت IT بومی ایران است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، نصرالله جهانگرد در چهارمین همایش فناوری اطلاعات و ارتباطات در صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اظهار داشت: در سه دهه اخیر است که در دنیا اعداد سرانه GDP بالای ۱۰ هزار دلار دیده می‌شود و دلیل آن هم تأثیر تکنولوژی است.

وی افزود: اول انقلاب ما کشور ثروتمندی محسوب می‌شدیم و کره جنوبی و سنگاپور از ما پایین‌تر بودند اما امروز به درآمد سرانه ۴۵ هزار دلار رسیدند که عامل اصلی آن تکنولوژی است.

معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: ما در کشاورزی در بهترین حالت ۱۲ درصد ارزش افزوده و ۱۸ درصد اشتغال، در بخش صنعت با احتساب نفت ۴۰ درصد ارزش افزوده و ۴۵ درصد اشتغال و در بخش خدمات ۵۰ درصد ارزش افزوده و ۴۸ درصد اشتغال را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه با ورود تکنولوژی در همه این بخش‌ها ارزش افزوده افزایش می‌یابد، گفت: در کشاورزی و صنعت با ورود تکنولوژی ارزش افزوده بالا رفته و اشتغال کاهش می‌یابد اما در خدمات ورود تکنولوژی هم باعث افزایش ارزش افزوده و هم باعث افزایش فرصت‌های شغلی خواهد شد.

جهانگرد اظهار داشت: در شبکه ارتباطات ایران یک ساختار سه لایه شامل کابل، بی‌سیم و ماهواره است که به صورت همزمان سرویس‌دهی می‌کنند.

وی افزود: سیستم ما در ۷۰ سال گذشته مبتنی بر صوت بوده اما الان در آستانه یک تحول بزرگ و تبدیل به IP قرار داریم.

معاون وزیر ارتباطات اضافه کرد: در برنامه ششم سطح ارتباطی کشور برای مشترکان به متوسط ۲۰ مگابایت خواهد رسید و در برنامه هفتم این رقم به صورت متوسط به صد مگابایت می‌رسد.

وی در ادامه گفت: ۸۴ درصد نفت دنیا در حمل‌ونقل مصرف می‌شود و کل چرخه پتروشیمی و صنایع پایین‌دستی تنها از ۱۶ درصد ذخایر نفت جهان استفاده می‌کند.

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه فناوری اطلاعات در بازار صنعت نفت ۲ تا ۴ درصد سهم دارد گفت: صنعت نفت بزرگترین بازار برای صنعت IT بومی ایران است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *