پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۱۲
عضو هیات رئیسه انجمن ملی سیب‌زمینی:

دفن 1700 تن سیب‌زمینی قانونی بود

دوشنبه ۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۴۰
کد مطلب: 457302
عضو هیات رئیسه انجمن ملی سیب زمینی ایران با بیان اینکه دفن 1700 تن سیب زمینی در کشور قانونی است، گفت: این حجم سیب زمینی که حذف شده قانونی بوده و درواقع دولت به وظیفه خود عمل کرده است.
به گزارش جهان، ابولقاسم سوزنچی، در گفت‌وگو با تسنیم با اعلام این مطلب، اظهار کرد: این حجم سیب زمینی که حذف شده قانونی بوده و درواقع دولت به وظیفه خود در این زمینه عمل کرده است.
 
عضو شورای مرکزی خانه کشاورزی ادامه داد: این سیب زمینی‌ها برای تعادل و جلوگیری از افت قیمت این محصول دربازار به صورت تضمینی  خریداری شده بود، بنابراین توزیع دوباره آن دربازار منطقی نبود.
 
سوزنچی گفت: 15 درصد از این سیب زمینی‌ها خرید تضمینی شده  که قابلیت مصرف داشتند و به صورت رایگان به کمیته امداد تحویل شد و مابقی آن دفن شد.
 
وی در پاسخ به این سوال که چرا از این سیب زمینی‌ها به عنوان بذر استفاده نشده است، تصریح کرد: این سیب زمینی ها بذری نبوده و قابلیت استفاده به عنوان بذر برای تولید آتی را نداشتد.
 
سوزنچی گفت: سیب زمینی‌های بهاره ماندگاری کمی دارند، به هیمن منظور این سیب زمینی‌ها نیز در مدت زمان کمی شرایط مصرف خود را از دست دادند.
 
وی یاد آورشد که تا زمانی که راهکار صاردات سیب زمینی فراهم نشود و تولید مازاد باشد، راهکار دیگری به غیر از دفن وجود ندارد.
 
سوزنچی با اشاره به اینکه قیمت فعلی فروش هرکیلوگرم سیب زمینی درب انبار 400 تا 550 تومان است، گفت: درحالی این محصول به قیمت کمی از کشاورزان خریداری می‌شود که صنایع تبدیلی سیب زمینی، کاهشی در قیمت های خود نداشته اند و کماکان قیمت محصولات خود را بر اساس قیمت سیب زمینی 2 هزار تومانی محاسبه می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


وای بر کسی که قوت مردم را در خاک فرو میبرد تا مردم به قیمت گزافتری بهای کالای مصرفی خود را بپردازند.
رضا
Iran, Islamic Republic of
جهان عزیز اگرچه دفن حتی یک سیب زمینی به منظور از بین بردن آن قانونی نیست. ولی این را هم بفرمایید که آقای کوچک زاده هم کارش خلاف شرع بوده، منظورم استیفای ایشان است. خلاف قانون اعتراض کرده بود. این درست نیست نماینده ایی که به منظور قانون گزاری در مجلس هستند خودش غیر قانونی عمل کنه و کوتاه هم نیاد و با استیفاش بگه که حق با منه.
خریداری شده بود،!!!!!!!
یکی نیست بهش بگه بدبخت تو هم باید دفن بشی!مگر از پول بابات بوده!!!!!!
سرور
Romania
در صورتی که دولت تدبیر! از جیب و با پول مردم خرید تضمینی کرده است که معدوم کردن آن عین حیف و میا بیت المال است و اگر خرید تضمینی نکرده هم چرا باید کشاورز ضرر بی تدبیری دولت را بدهد.ضمنا مسئول خانه کشاورزی مدافع حقوق کشاورزان است یا حافظ منافع و توجیه کننده کار مسرفانه دولت!
ایمان درسی
Sweden
با سلام. فراوری تبدیل سیب زمینی مثلا به چیپس که کالائی پر فروش و هزینه بر نیست یکی از راه حل های پیش روی جهاد کشاورزی است و اینکه چرا در این مسائل از الگوهای استاندارد استفاده نمی شود علامت سئوال است.
با شکر و تشکر
Iran, Islamic Republic of
نمیشد قبل از خراب شدن بدهند به کارخانه های تولید چیپس؟
عالیجنابان هیئت رئیسه .. ! شما تا حالا انسان گرسنه هم دیده ای ؟ مناطق به شدت محرومی خصوصا در استان فارس و خراسان جنوبی و دیگر جاها وجود دارد که هموطنان بسیار محروم ما به همین سیب زمینی که شما از بین بردید نیاز مبرم دارند و قدرت خریدش را هم ندارند .. چرا ندادید به ارگانهای مربوطه مثل کمیته امداد یا دیگران که بین این مناطق توضیع کنند ؟ قیمت سیب زمینی هم پایین نمیامد ...
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
عذر بدتر از گناه.
کدوم قانون؟
قانون الهی میگه: ان المبذرین کانوا اخوان الشیاطین
و نیز: کلوا واشربوا و لاتسرفوا
هميشه ميشنيدم امريكا گندم تو دريا مي ريزه قيمت كم نشه و لعن ميكرديم! الان بايد كي رو لعن كنيم؟ نه خدائيش طبق اسلام ما حق لعن نداريم؟
دولت تدبیر و امید!
کدام بهتر است مثل زمان آقای احمدی نژاد رایگان بین مردم توزیع می شد یا الان که دفن میشود؟ کفران نعمت است ،حداقل به یکی از کشورهای همسایه داده می شد تا بین نیازمندان توزیع میشد.
United States
دولت دفن خدایش دادن این سیب زمینی به مردم بهتر بود یا دفن کردن ان اقایان کلید بدست جواب بدهند .
دلم از این خرابی ها بود خوش زانکه می دانم خرابی چونکه از حد بگذرد اباد می کردد
زرديني
اي خاك بر فرق كساني كه اسراف را راهكار قانوني مي دانند.در خانه كشاورز چند كشاورز دست پينه بسته شركت دارند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟