جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

هشدار یک مرجع نسبت به عقاید انحرافی

جمعه ۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۳۰
کد مطلب: 457906
آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به اینکه عده‌ای به دنبال ترویج اعتقادات انحرافی در بین مردم هستند، تصریح کرد: برخی افراد خود را واسطه ارتباط با امام زمان(عج) معرفی کرده و با اعتقادات مردم بازی می‌کنند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی امشب در دیدار رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور با اشاره به ضرورت عملی شدن نیات واقفان بیان کرد:‌ باید این نکته برای مردم تبیین شود که وقف یک شی زنده است و باید این نکته برای مردم روشن شود که وقف کنند تا آیندگان برای تغییر در کاربری با مشکل روبه‌رو نشوند.
 
وی با اشاره به اینکه نیت وقف تغییر ناپذیر است، گفت: باید مردم نسبت به این مسائل اهتمام لازم را داشته باشند تا در هنگام وقف کردن به گونه‌ای عمل شود که در همه زمان‌ها از موقوفه به بهترین شکل استفاده شود.
 
این مرجع تقلید گفت: در خصوص جهاد در راه خدا اثری و نشانه‌ای در وقف‌نامه‌ها وجود ندارد و باید این نکته برای مردم تشریح شود که بخشی از وقف مختص به جهاد در راه خدا باشد.
 
وی با اشاره به اینکه مردمی که فرهنگ جهادی دارند باید وقف جهادی نیز داشته باشند، تصریح کرد: برخی از وقف‌نامه‌ها فرهنگی بوده که باید چنین وقف‌نامه‌هایی برای مردم تشریح شده و ترویج شود.
 
آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به وقف‌نامه مرحوم سید مرتضی که در آن درآمد موقوفه به قلم و ابزار نگارش کتاب اختصاص داده شده است، گفت: این وقف‌نامه نمونه خوبی برای ترویج وقفی فرهنگی است.
 
وی با اشاره به اینکه عده‌ای به دنبال ترویج اعتقادات انحرافی در بین مردم هستند، تصریح کرد: برخی افراد از این افراد خود را واسطه ارتباط با امام زمان(عج) معرفی کرده و با اعتقادات مردم بازی می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *