پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۴۲
پشت پرده یک لقب انگلیسی؛

وقتی "جوجه اردک زشت" سبز شد و فرار کرد

شنبه ۲۶ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب: 125201
هنگامیکه هفته‌نامهٔ تایم مقاله ی توهین آمیز علی نژاد به احمدی نژاد و مردم ایران را با ذوق زدگی مقاله «’عیسی‘ در برابر احمدی‌نژاد» نام گذاشت کسی تردید هم نمی کرد که این خبرنگار متوسط که خود را "جوجه اردک زشت" نامیده بود ، روزی سر از شهر مه آلود لندن در آورد.
به گزارش خبرنگار سرویس زنان جهان، پس از پیروزی قاطع احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری و شکست اصلاح طلبان معصومه علی‌نژاد، خبرنگار نه چندان ویژه ای که همیشه دور و بر خاتمی بود در روزنامهٔ اعتماد ملی مقالهٔ توهین آمیزی علیه رئیس جمهور و مردم به نام «آواز دلفین‌ها» نوشت .

این مقاله توهین آمیز منجر به عذر خواهی مهدی کروبی (مدیر مسئول روزنامه) شد. اما در همین شرایط که مردم منتظر عذر خواهی این  خبرنگار گستاخ و هتاک بودند، هفته‌نامهٔ تایم در یک جانبداری معنادار، در این باره مقاله‌ای به نام «’عیسی‘ در برابر احمدی‌نژاد» نوشت و از آن زمان معصومه علی نژاد که پیش از این خود را "جوجه اردک زشت " نامیده بود این لقب انگلیسی را روی هوا گرفت و خود را به زعم انگلیسی ها مسیح دانست.

معصومه علی نژاد خبرنگاری را از سال 1378 با روزنامه همبستگی آغاز کرد.

وی خبرنگار پارلمانی خبرگزاری ایلنا در مجلس ششم بود که به دلیل بی احترامی به قوانین و سرقت یکی از اسناد اداری از مجلس هفتم اخراج شد! 



علی نژاد پس از آن هر چند روز یک بار در ستون "دماسنج" روزنامه ی اعتماد ملی به نقد دولت می پرداخت.

وی دو کتاب به نام های "تحصن"(گذر و نظری بر رویداد تحصن در ششمین مجلس شورای اسلامی) و "تاج خار" نوشته و با مساعدت دوستان دوم خردادی خود و نشر رسانش آن ها را به چاپ رسانده است. او حتی در میان همفکران خبرنگار خود بیشتر به یک فرصت طلب شناخته شده است تا یک خبرنگار در معنای واقعی آن. 



علی نژاد که مقداری هم توهم خبرنگار ویژه داشت، در تابستان ۱۳۸۸، مدتی را در ایالات متحدهٔ آمریکا به سر برد و تلاش کرد با باراک اوباما مصاحبه کند وی که خدمات بسیاری را توسط مقالات خود در نشریات اصلاح طلب به دوستان آمریکایی اش کرده بود هرگز تصور نمی کرد که او را مدتها سر بدوانند و نهایتا دست خالی برگردد.

این رفتار توهین آمیز با یک دوست قدیمی از سوی یانکی ها در حالی بود که ویزای آمریکا به منظور مصاحبه با اوباما به او داده شده بود، اما تا زمان پایان مهلت ویزایش، موافقت دولت آمریکا با درخواست مصاحبه نهایی نشد و علی‌نژاد دست از پا درازتر به انگلستان برگشت.

علی نژاد که از همسرش طلاق گرفته است با برخوردی قهر آمیز تمام شرع مقدس و قوانین اسلامی را مورد هجمه قرار داده و تصور می کند همه چیز اگر آن طور که او فکر می کند اتفاق بیفتد آن وقت بدون اشتباه است. به طور نمونه وی حتی زنان نماینده را در سفرهای خارجی به داشتن رفتارهای معقول تر تشویق می کند و عکس العمل منفی آنها را در برابر مشروبات الکلی مورد تمسخر قرار می دهد.

علی نژاد با همان قلم سرشار از احساسات دائما در حال مقایسه مردم ایران با کشورهای غربی است و جالب این جاست که تیغ تیز انتقاداتش را همواره روی صورت مردم خودش هم می کشد و با دلایلی که به عقل بنی بشری نمی رسد معتقد است حتی مستهای لندن هم از مردم سرزمینش بهتر هستند چون مردم ایران خاتمی را برای دست دادن با نامحرم تقبیح کرده اند یا به این دلیل که برخی آدرسهای اینترنتی فیلتر شده است . 

بسیاری از همکاران وی معتقدند دروغ یکی از ابزار وی در عرصه خبررسانی است.وی که این روزها پروژه شهید و مجروح سازی در حوادث پس از انتخابات را در جرس دنبال می کند مدتی پیش در دروغی آشکار و بدون اینکه هیچ اشاره ای به طنز بودن مطلب کند، نوشت:"رضا رحيم مشايي" فرزند آقاي مشايي نامه اي به او نوشته و گفته كه خواهرم يعني عروس احمدي نژاد پس از راهپيمايي ۲۲ بهمن ديگر به منزل احمدي نژاد نمي رود. این خبر که از اساس دروغ بود مدتی مایه خنده همکارانش شد.



در مدت حضور در آمریکا، علی‌نژاد که به شدت به دنبال فراهم کردن جای پایی در اپوزیسیون خارج نشین بود ازهمان روحیه فرصت طلبی  استفاده کرد چند بار در جمع سلطنت طلب ها و منافقین معترض حاضر شد و از جمله در روز ۲۵ ژوئیهٔ ۲۰۰۹ در سان فرانسیسکو سخنرانی کرد و در کنار دشمن درجه یک ملت ایران مردم متدین ایران را با تهدید مورد خطاب قرار داد «سی سال ما لرزیدیم، اینک شما بلرزید». این افاضات در حالی اتفاق افتاد که بحث حمله به ایران جدی تر می شد و به نظر می رسید علی نژاد هم از چنین تهاجمی علیه ایران اگر نفع شخصی او در آن وجود داشته باشد جانانه استقبال می کند.

دامنه همکاری های او با یانکی ها تا آن جا پیش رفت که او در ۲۹ اوت ۲۰۰۹ مصاحبه‌ای با صدای آمریکا انجام داد که در آن قطعاتی از کارهای ویدیویی علی‌نژاد با رویکرد حمله به جمهوری اسلامی و تشویق مردم ایران به قرار گرفتن در برابر اسلام تبلیغ می شد. 



در حال حاضر علی نژاد در حالی که به یک اپوزیسیون کوچک خارجی تبدیل شده در آخرین صحبتهایش با رادیو بی بی سی در مورد حجاب چنین می گوید:
ما می دانیم سران اصلاح طلب به حجاب اجباری اعتقاد ندارند ولی چرا این موضع را رسما اعلام نمی کنند! علی نژاد به عکس های برخی اصلاح طلبها با زنان بی حجاب ایرانی اشاره کرد و خطاب به آنان گفت: این موضوع را صریحا اعلام کنید. 

البته علی نژاد نظر خود را درباره حجاب قبلا هم اعلام کرده بود و با عنوان این که پوشیدن مقنعه یکی از ناراحت کننده ترین خاطرات مدرسه اش است آن را یک نگاه غیر امروزی عنوان کرده بود!

گفتنی است علی‌نژاد با نام شناسنامه‌ای معصومه علی‌نژاد قمی، در روستای قمی‌کلا از توابع بابل به دنیا آمد. او خبرنگاری را از سال ۱۳۷۸ با روزنامهٔ اصلاح طلب همبستگی آغاز کرد و بعد از آن با ایلنا همکاری کرد.

از او در روزنامه‌های شرق، بهار، وقایع اتفاقیه، هم‌میهن و اعتماد ملی نیز نوشته‌هایی منتشر شده است. وی در نوشته های خود همواره به فرهنگ دینی ملی مردم ایران تاخته است و سرانجام به بهشت موهوم خود پناهنده شد تا از دیگر دوستان خبرنگار اصلاح طلبش که به دامن غرب گریخته اند جا نماند.

البته جایگاه فعلی او چندان محکم نیست زیرا او به زعم دوستان همفکرش یک خبرنگار متوسط است که جز نوشته های احساسی نمی توان انتظاری از او داشت بنابراین با توجه به این رویکرد تکاپوی او برای بقا در حاشیه امن دشمنان شناخته شده مردم ایران موضوع عجیبی نیست.

صرف نظر از این که نگاه ملت ایران به این دست از افراد فرصت طلب که همه منافع کشورشان را صرف منافع شخصی خود می کنند چیست، آنچه به صراحت مورد تأییدخبرنگاران حرفه ای داخلی و خارجی است این است که علی نژاد مسیح نیست حتی اگر هفته نامه انگلیسی تایم بگوید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نمی دونم چرا همه ی وطن فروشان و خائنین طرفدار جنبش کذایی سبز هسند؟!! در ضمن این خانم در جایی راست گفته که: "ما می دانیم سران اصلاح طلب به حجاب (اجباری) اعتقاد ندارند ولی چرا این موضع را رسما اعلام نمی کنند!"
من هم در جواب باید بگم: « ما هم میدونیم که سران اصلاح طلب به اسلام هم اعتقادی ندارند ولی چرا این موضوع را رسما اعلام نمی کنند!؟»
Iran, Islamic Republic of
بابا این بچه کیه گندش کردید.خودشون هم نمی شناسنش
Iran, Islamic Republic of
آخی گناه داره چرا بهش گفتید جوجه اردک زشت؟واقعا خودش به خودش گفته جوجه اردک زشت یا شما بهش گفتید؟
Iran, Islamic Republic of
این خانم در حال حاضر مسوول پی گیری و گفت وگو با خانواده های آشوبگران پس از انتخابات است.فکر کنم مجبور شده برای درآوردن خرج و مخارج خود در لندن برای جرس و سبزها شبانه روز کار کنه
Iran, Islamic Republic of
اینا از اون اولش هم قصد رفتن داشتند.ماجرا سبز و قرمز شدن نیست.لازم باشد زرد و یا قهوه ای هم می شوند تا بروند.من موندم خبرنگارهای اون دوره چرا همشون وطن فروش از آب درآومدند(البته همه همه هم که نه)باور کنید خاتمی رو اینها خراب کردن.
Iran, Islamic Republic of
اصلا جوجه اردک زشت نیست.جهان جوجه اردک زشت است.درود بر موسوی
Iran, Islamic Republic of
معلومه همكاران ايشان در ايران وقتي رجا نيوز از آنها در مورد علي نژاد سئال كنند جوابي خواهند داد كه رجا نيوز خوششان بيايد . و شايد هم خدتان آن را بسازيد از قول همكاران علي نژاد. راست ميگوئيد چاپ كنيد تر سوها
Iran, Islamic Republic of
با نظر اون دوستی که گفته گنده اش نکنید موافقم. عددی نیست. ولی خودمونیم. جوجه اردک زشت نیست ... بلکه ....
Iran, Islamic Republic of
زنان پليد براى مردان پليدند و مردان پليد براى زنان پليد و زنان پاك براى مردان پاكند و مردان پاك (قرآن کریم)
Iran, Islamic Republic of
یکی بهش بگه تو اینجا برای خودت حداقل خبرنگار بودی .حالا چی؟شدی بازیچه چهار تا ...باید هر روز برای اینکه نون شبت برسه بری با این .. و اون ... حرف بزنی شاید یه چیزی ازش در بیاد.این اگر دریوزگی نیست اسمش چیست
Iran, Islamic Republic of
جوجه اردک زشت؟زشتی سیرت بدتر از زشتی صورت است.اشتباه نکنید.آدم جوجه اردک زشت باشد اما سبز اموی نباشد
Iran, Islamic Republic of
معلومه که چرا شوهرش ازش جدا شده کسی که مملکتش براش مهم نیست شوهر و خانواده براش مهم است.اینا همشون همینطوریند.ندیدی شوهر شیرین عبادی می گفت که از زنش کتک می خوره.
Iran, Islamic Republic of
روزگار بدی در انتظارش است.خواهید دید.رفقا از این اخبار خوشحال نشوید.این اخبار جای گریه دارد.این افراد به سادگی به اینجا نرسیدند.نظام برای این که اینها به اینجا برسند هزینه داده است.دل من براشون می سوزد .چون از این هم بدتر می شوند.نمی گویم چه می شود ولی مطمئنم کسی که به خاک وطن خود پشت کند بد سرنوشتی خواهد داشت.چه ظلمی بالاتر از ظلم به خاک و وطن؟
Iran, Islamic Republic of
شوهر بیچاره.حتما تو خونه مثل شوهر شیرین عبادی کتک می خورده .برای همین هم طلاق داده.آدم وطن فروش،شوهر فروش و خانواده فروش و دین فروش هم می شود.
Germany
ادم جوجه اردک زشت باشه ولی (...) نباشه !
Iran, Islamic Republic of
باز این سبزها اینجا نظر گذاشتند.شما ها حرف نزنید نمی گند لالید.این خانم کوچک چیه . کیه که بخواهند با اون مناظره کنند.ما به جهان می گیم این بابا کیه که بهش بها دادید یه دفعه یه سبز پیدا میشه می گه که چرا با اون مناظره نمی کنید.ای داد.برای جوجه ای که با دون پاچیدن این ور و اون ور می دود که نمی تونه اهل بال زدن و پرواز کردن باشه
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان کارخانه مزدور سازی راه انداختن
Iran, Islamic Republic of
انشاالله در روزهای آینده شاهد فرار سران اصلاح طلب خواهیم بود .
Latvia
بكاربردن القابي چون جوجه اردك زشت و مطلقه... اخلاقي نبوده و در شان مردم عزيز ايران فارغ از سبز و احمدي نژادي نميباشد. اما امثال خانم علي نژاد بايد ياد بگيرند كه مخالفت و اعتراض حق همه است ولي نبايد به خود اجازه دهند كه به طرفداران آقاي احمدي نژاد كه حداقل به تاييد وزارت كشور آقاي خاتمي در سال84 حدود18 ميليون و در سال88 حدود25 ميليون نفر( يعني اكثريت مطلق راي دهندگان ايراني) توهين كنند. مشكل ايشان و اغلب طرفداران جنبش سبز اين است كه مي دانند آقاي احمدي نژاد منتخب اكثريت ملت است اما غرور و خودبيني و عقده شكست به آنها اجازه پذيرش واقعيت را نمي دهد!
Iran, Islamic Republic of
البته خودمونیم عجب لقب برازنده ای بوده ها! جوجه اردکه رو می گم!
به هر حال بی خیال! آدم دم دستی بودن که کاری نداره! ...بر روزنامه ای که عکسش رو به حالت مسخره کردن می اندازه روی جلد که داره به اخراج کننده هاش می خنده!
غلام
Iran, Islamic Republic of
رفیق شما چرا نارحت می شوید این لقب را کسی به اون نداده خودش به خودش داده.ضمنا این آدم اصلا مهم نیست.چه جوجه اردک چه ....
Iran, Islamic Republic of
تعجب می کنم از این خبر اصلا ایشان یک خبرنگار دسته سیزدهم هم نیست که...........!!!!!
Iran, Islamic Republic of
داره حالم از اصلاح طلب و روشنفکر نما جماعت به هم می خوره.امیدوارم دیگه شاهد حضورشون در مناصب سیاسی نباشیم
Iran, Islamic Republic of
وقتی جوان بودم فکر میکردم که فقط قطب زاده و بنی صدر از مزدوران آمریکایی بودند و تمام شدند ولی حالا پی به اشتباه خودم بردم و متوجه شدم که نه خیر، هرکه جلوی این انقلاب و رهبری بایستد مستقیم یا غیر مستقیم مزدور بیگانه است .
Iran, Islamic Republic of
معلومه کجاتون میسوزه بزودی این شمایین که باید فرار کنین یکم صبوری میخواهد وبس
Iran, Islamic Republic of
معصومه علی نژاد ملقب به اردک زشت

از منافقین روزنامه نگار نما
France
رفته تو فیس بوک یه گروه باز کرده به اسم خودش یعنی سیاستمدارم!هیچکس نیومد مجبور شد ببندتش.
Latvia
اين آدما همه سواستفاده چي هستن.در هر صورت اين مملكت براي هركس كه نون نداشت براي اينا آب داشته! و داران اونجا به اسم ما حال ميكنن.
Iran, Islamic Republic of
"جوجه اردک زشت" داريم تا "جوجه اردک زشت".
"جوجه اردک زشت" شرف دارد به اين "جوجه اردک زشت" انسان نما.
واقعا چرا بعضي ها بايد اينقدر وطن فروش و بي غيرت باشند.
وقتي گندشون كه موسوي و كروبي باشه ديگه اينكه "جوجه اردک زشت" .
مثل جوجه اردک كه دنبال مادرش و بقيه راه مي افته علي نژاد هم دنبال خانواده جديدش راه افتاده!
موفق باشه
...
Iran, Islamic Republic of
فقط یه چی میدونم این خانمی که
نمیتونه به اعتقادات دینی خودش احترام بزاره و حجاب رو که خدا دستور داده . زیر ÷ا میکنه و به باد مسخره ارزش صحبت کردن هم در موردش نداره البته که به مزاج غیر مسلمونها خوش میاد
Iran, Islamic Republic of
آقایان جهان نیوزی شما خودتون مبلغ این ... شدید .شما متاسفانه بعضی وقتها ... می شوید !!!!!
Iran, Islamic Republic of
همه اصلاح طلبها علاقه شدیدی به کشف حجاب دارند.
اونوقت موسوی از پیروی راه حسینی دم می زند.؟!
دم خروست یا قسم حضرت عباس؟ جاب مندس!!!!
Iran, Islamic Republic of
چه کلاهی ،خریده سرش گذاشتن،من که با جوجه ها در نمی افتم،واسم افت داره.
Iran, Islamic Republic of
بی هویت بودن بسیار بد است.
Iran, Islamic Republic of
این جوجه اردک زشت را بچه های روزنامه نگار اصلاح طلب خوب می شناسندش... حیف که در ایران روزنامه ها و سایت های خبری ایرانی مثل جهان نیوز (البته ببخشیدها) تلاش نمی کنند مثلا برای تحریر همین گزارش از همه ظرفیتها استفاده کنند. مثلا اگر شما از بچه هایی که از نزدیک با همین خانم آشنا بوده و همکاری کرده اند بپرسید اطلاعاتی به شما خواهند داد که فکرش را نخواهید کرد. این را هم توجه داشته باشید هرکسی که با ایشون همکار بوده لزوما همفکر ایشون نبوده و نیست. برایتان از ویژگی های خواهند گفت که ملت با شنیدنش تاسف خواهند خورد. واقعا وقتی می بینم آدمی مثل این بنده خدا که از هیچی سر در نمی اره می شه لیدر یه سری ادم متاسف می شم. حداقل برای این بنده خدا که من اینطوری ام چون از سیر تا پیازش و می دنم البته تو عرصه خبرنگاری... ............................................... کلا " هم حاضر به مصاحبت باهاش نیستند. حالا چه رسد به اینکه لیدر ملت ایران برای دستیابی به ازادی هم باشد. واقعا چقدر ما دچار عقوبت عذاب خداوند شدیم که آدمی مثل این بنده خدا می خواهد رهبری کنه ما رو... برای خودم و همه ملت ایران متاسفم از این بابت... چون خوب این آدم رو می شناسمش... البته در ایران هم اشتباهات زیادی وجود دارد که آدمهایی مثل این ............... یکباره میشن اپوزوسیون...
وای از روزی که ما مردوم کشورو به دو دسته ی خودی و غیر خودی فتنه گر و غیر فتنه گر سبز و غیر سبز تقسیم کنیم برای هر دو گروه تاسف میخورم
البته بیشتر برای ....
ما هنوز نمیتونیم درست انتقاد کنیم چه شما چه سبزها
ولی مهم نیست این نیز بگذرد
Iran, Islamic Republic of
از اولش هم معلوم بود یه قسمت هایی از سریال فتنه هایی که اصلاح طلبان می خوان راه بندازن باید توسط خبرنگارها (بخونید جاسوس ها) بازی بشه. و این سناریو را جز خبرنگاران متعهدی که بی واهمه پرده از این ماجراها بر می دارند , کسی نمی تونه افشا و روشنگری کنه . جهان از این روشنگری کامل ممنونیم .
Iran, Islamic Republic of
بيوگرافي جالبي داشت
Iran, Islamic Republic of
چرا از اینگونه افراد که به مردم توهین میکنند، به مقدسات توهین میکنند، همیشه مورد حمایت غربیها هستند،نان را به نرخ روز می خورند،و دست آخر هم به غرب فرار میکنند، اینقدر در میان اصلاح طلبان زیاد است؟؟

به نظر من جریان اصلاح طلبی اگر خود را خط امامی و مقید به اصول و ارزشها میداند باید با یک واکاوی و جریان شناسی ، کاری کنند که دیگر شاهد وجود و ورود چنین افرادی در تشکلها و گروههای اصلاح طلب و مناصب گوناگون وابسته به آنها نباشیم. البته می ترسم که حرف یکی از دوستانم مبنی بر" وابسته بودن حیات اصلاحات به وجود جریانها و افراد مسئله دار" صحیح باشد و اصولا مشی اصلاح طلبی با اینگونه افراد همخوانی داشته باشد. آنوقت فقط باید تاسف بخوریم.
Iran, Islamic Republic of
چرا مطلب من رو قبول نکردید؟!!!
مطلب من خیلی از بعضی مطالب کامنتی شما بهتر بود
Iran, Islamic Republic of
چرا اين خانوماي اصلاح طلب علاقه وافري به كشف حجاب دارن؟
Iran, Islamic Republic of
آخه این بی اصل و نسب کیه که دارید بزرگش می کنید .از عقده قیافه اش داره این کارا را میکنه