پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

اوباما:انتقادجمهوری‌خواهان ارزش‌شنیدن ندارد

سه شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب: 435603
رئیس جمهور آمریکا در سفر به اتیوپی بار دیگر از توافق هسته ای حاصل شده میان ایران و کشورهای ۱+۵ دفاع کرد.
به گزارش جهان، مهر به نقل از رویترز خبر داد، «باراک اوباما» در این رابطه گفت که هنوز «استدلالی قوی» علیه حصول توافق هسته‌ای با ایران که شایسته بررسی‌های دقیق باشد نشنیده است.

اوباما که در سفر خود در آدیس‌آبابا، پایتخت اتیوپی، سخن می‌گفت در ادامه از اظهارات اعضای حزب جمهوری‌خواه آمریکا علیه توافق هسته‌ای با ایران انتقاد کرد.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت که «لفاظی‌های» جمهوری‌خواهان در مورد توافق با ایران، ممکن است باعث شود که از شدت مطرح شدن «دونالد ترامپ» در عناوین رسانه‌ای کاسته شود اما «این شیوه رهبری» امور سیاسی نیست.

دونالد ترامپ، ثروتمند آمریکایی و از نامزدهای جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری است که پشتیبانی از او در نظرسنجی‌ها رو به افزایش است اما به خاطر اظهارات تندش در خصوص مهاجران به ایالات متحده و دیگر موضوعات با انتقادهای زیادی روبه‌رو شده‌است.

رئیس‌جمهوری آمریکا در بخشی دیگر از سخنانش در اتیوپی به اظهارات «تد کروز»، سناتور ایالت تکزاس نیز اشاره کرده و با انتقاد از آن گفت که «رهبران حزب جمهوری‌خواه اینها هستند.»

تد کروز در آستانه دست‌یابی طرف‌های مذاکره به توافق هسته‌ای وین گفته بود که «اوباما رهبر حمایت از تروریسم است نه ایران.»

پیش از این نیز باراک اوباما مخالفان توافق جامع هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی را با طرفداران جنگ عراق یکی کرده و گفته بود که در میان مخالفان این توافق، کسانی هستند که اعتقاد داشتند جنگ عراق فقط چند ماه طول می‌کشد و برای جنگ شتاب داشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *