جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

وزیر سابق بهداشت: ایران بیمه ندارد!

دوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب: 458608
وزیرسابق بهداشت با اشاره به اینکه در ایران بیمه‌ای وجود ندارد،گفت: متاسفانه طبق تعاریف جهانی؛ بیمه واقعی نداریم و به قولی بر سر قبری داریم گریه می‌کنیم که اصلاً مرده ای در آن نیست. مدیران کشور هم برای اینکه اقتدارشان حفظ شود ابهام‌ها را رفع نمی‌کنند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، دکتر محمدحسن طریقت منفرد وزیر سابق بهداشت را به عنوان یکی از قدیمی‌های بیمه‌ای در کشور می‌شناسند؛ چشم پزشک ۶۹ ساله ای که به قول خودش «از پولدارترین بیمه ایران (نفت) تا فقیرترین بیمه (کمیته امام) » فعالیت کرده است.

وزیر سابق بهداشت که یکی از منتقدین تجمیع بیمه‌ها با شرایط کنونی منابع مالی کشور به حساب می‌آید، نظر خاصی نیز درباره بیمه‌ها دارد، بطوریکه به تسنیم عنوان می‌کند: بنده مجبور هستم حرفی را بزنم که متاسفانه واقعیت دارد، و آن این است که در ایران اصلاً چیزی به نام بیمه وجود ندارد، زیرا متاسفانه طبق تعاریف متعارف جهانی بیمه واقعی در کشور نداریم و به قولی ما بر سر قبری داریم گریه می‌کنیم که اصلاً مرده ای در آن وجود ندارد.

طریقت منفرد معتقد است باید قبل از تجمیع بیمه‌ها برای یکدست شدن منابع مالی بیمه ای؛ یک مرکز واحد و یا ستاد بیمه‌ای جامعی تشکیل شود تا تمام اسناد با یک کد بررسی و رسیدگی شود.

وزیر سابق بهداشت درباره اینکه پس چرا تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده است، عنوان می‌کند: همیشه می‌گویند اقتدار در ابهام است! مدیران ما نیز می‌خواهند اقتدارشان حفظ شود بنابراین این ابهام‌های بیمه ای را رفع نمی‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
رییس جمهور مسئولیت بیمه ها را به آقای طریقت بدهد تا شکوفایی وزارت بهداشت به بیمه نیز برسد