پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۵

طرح توسعه مسجدالحرام در مکه+تصاویر

يکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۰
کد مطلب: 408900
اجرای طرح‌های توسعه مسجد الحرام سه سال به طول انجامد اما به دلیل حضور همزمان مردم و صد‌ها هزار زائر از کشور‌ها و ملیت‌های مختلف، احتمال افزایش این زمان وجود دارد.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، طرح‌های توسعه مسجد الحرام از حدود دوسال قبل اغاز شده است و توسعه صحن مسجدالحرام مهم‌ترین و بزرگ‌ترین طرح‌های توسعه در مکه مکرمه به شمار می‌رود.

در حال حاضر به دلیل تخریب بخش‌هایی از محوطه اطراف مسجد الحرام؛ سازه فلزی دوطبقه‌ای برای رفاه حال زایران بویژه طواف کنندگان با ویلچر و افراد کهنسال ایجاد شده است که همزمان طواف کنندگان در سه بخش محوطه اصلی مسجدالحرام و طبقات اول و دوم سازه فلزی مشغول طواف هستند.

مهندسان و کارگران این طرح به صورت شبانه روزی در سه شیفت کاری سرگرم اجرای عملیات توسعه مسجد الحرام هستند.

براساس برآوردهای اولیه پیش بینی شده است اجرای این طرح سه سال به طول انجامد اما به دلیل حضور همزمان مردم و صد‌ها هزار زائر از کشور‌ها و ملیت‌های مختلف، احتمال افزایش این زمان وجود دارد.

مسوولان حرمین شریفین اعلام کردند: با اجرای طرح توسعه مطاف در مسجد الحرام، ظرفیت طواف کنندگان کعبه معظمه از ۴۸ هزار نفر در ساعت به ۱۰۵ هزار نفر در ساعت افزایش خواهد یافت.

























نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به نظر من مکه رفتن هیچ دلیل دیگه ای نداره اگر من پولدار بشم حج واحب نمی رم کوچه بنی هاشم رو خراب کردند ، خانه رسول خدا رو که خراب کردند دیگه چه دلیلی داره ؟ برای چی پولم رو بریزم تو جیب این مفت خورا ؟ بجاش یک مقدار پول می دم که دو تا جوان به هم برسند .
دوست محترم خود شما که از واژه واجب استفاده کردی!!تشخیص این موضوع از جانب خدا است نه من و شما
همه حرفهای شما دروغه
روزی صد نفر مثل شما میگن پولمون رو بجای زیارت و حج میدیم به جوانهای دم بخت اما ... کو .. کجاس؟!
همش خرج سفر آنتالیا و بستنی 400 دلاری برج میلاد میشه و بس!!!
تموم کنید این حرفهای صد من یه غاز رو
خجالت بکشید
Iran, Islamic Republic of
اونهایی که مخالفاند دلیل بیارند بیخود که چی می گن مخالفیم .
منصوری
Iran, Islamic Republic of
سفر همواره امری پسندیده است مشروط براینکه ره آوردی در جهت رشد و اعتلای تجربی وعقلانی داشته باشدودر آن انسان به گناه آلوده نشده ومعصیت خدا نکند.عقل حکم میکند سفر ی که انسان را بخدا نزدیک کند واثر عمیق اعتقادی ایجاد کند در اولویت قرار گیرد.در مرحله بعد اگر امکان مالی اجازه دهد سایر سفرها باز بقصد کسب تجربه فارغ از معصیت خدا جایز است.سفر حج واجب که در استطاعت مسافر باشد اجرای حکم الهی است وهیچ بهانه ای دیگر مانع آن نیست وقطعا اثرات مطلوب خود را همراه دارد . سایر سفرهای غیر ضرور اگر زمینه تعویض عملی آن با انجام کار خیری فراهم گردد انجام کارخیر برآن ترجیح دارد.