پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۲
۳

ایران در رتبه دهم سرقت در دنیا!+جدول

سه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب: 380505
در حالیکه در ایالات متحده امریکا سالانه به طور متوسط ۳۰ میلیون سرقت از اشخاص و منازل به ثبت می رسد و در مقایسه با ایران که حداکثر یک میلیون و دویست سرقت در سال است، موسسه گالوپ در اقدامی عجیب ایران را جزو ده کشور با سرقت بالا اعلام کرد البته اینکه یک موسسه آمریکایی چگونه توانسته است در ایران نظرسنجی کند، سوالی است که نهادهای مسوول باید به آن پاسخ دهند.
به گزارش جهان به نقل از مسیر آنلاین، در حالیکه در ایالات متحده امریکا سالانه به طور متوسط ۳۰ میلیون سرقت از اشخاص و منازل به ثبت می رسد [بخوانید: تحلیل اجتماعی سرقت؛ صفحه دوم] و در مقایسه با ایران که حداکثر یک میلیون و دویست سرقت در سال است [بخوانید: ۳۰۰۰ سرقت روزانه که حدود ۷۰% آن زیر ۱۰۰هزار تومان است] موسسه گالوپ در اقدامی عجیب ایران را جزو ده کشور با سرقت بالا اعلام کرد:

گروه «تجزیه و تحلیل» موسسه‌ی نظرسنجی «گالوپ» نتایج تحقیقی را درباره‌ی میزان سرقت در کشورهای مختلف جهان منتشر کرده که بر اساس آن ایران در کنار ده کشور افریقایی در صدر کشورهایی که بیشترین دزدی در آن اتفاق می‌افتد قرار دارد.
به گزارش مسیرآنلاین به نقل از “بیزینس اینسایدر”، شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی که از میان افراد بزرگ‌سال در ۱۳۴ کشور جهان انتخاب شده بودند، به این سوال پاسخ داده‌اند که «آیا در سال ۲۰۱۳ پول یا دارایی از آن‌ها یا یکی از اعضای‌ خانواده‌شان دزدیده شده است؟»


حدود ۱۴ درصد پرسش‌شوندگان در این ۱۳۴ کشور به این سوال، پاسخ مثبت دادند که در کشورهای جنوب صحرای افریقا، وضعیت از متوسط جهانی به مراتب بدتر بوده است.

بر اساس نتایج «گالوپ»، درحالی که در کشور سیرالئون، نیمی از شرکت‌کنندگان گفته‌اند که در یک سال گذشته مورد سرقت قرار گرفته‌اند، در کشور همسایه‌ و هم‌زبان ایران، تاجیکستان، تنها یک درصد مردم از سرقت از خود یا خانواده‌شان خبر داده‌اند.
هم‌چنین بعد از سیرالئون، نه کشور دیگر افریقایی شامل اوگاندا، بوتسوانا، مالاوی، تانزانیا، افریقای جنوبی، کنیا، زامبیا، نیجریه و غنا دارای بیشتری میزان سرقت هستند که در رتبه‌ی دهم، در کنار کشور غنا، نام ایران با ۳۰ درصد گزارش سرقت به چشم می‌خورد.
بر اساس این گزارش، در ایالات متحده امریکا، ۱۷ درصد پرسش‌شوندگان گفته‌اند که در یک سال گذشته از آن‌ها دزدی شده که این رقم تقریبا نزدیک به متوسط جهانی به دست آمده از تحقیق است
به گزارش مسیرآنلاین این در حالیست که طبق آمارهای رسمی باندازه یک سوم جمعیت آمریکا سالانه در این کشور سرقت صورت می پذیرد! البته اینکه یک موسسه آمریکایی چگونه توانسته است در ایران نظرسنجی کند، سوالی است که نهادهای مسوول باید به آن پاسخ دهند
https://jahannews.com/vdciuuapwt1avw2.cbct.html
jahannews.com/vdciuuapwt1avw2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
و البته اینکه شما چگونه توانسته ايد درآمريکا آمار سرقتها رو در بياوريد سوالی است که نهادهای مسوول باید به آن پاسخ دهند !
mohamad
خودتون دارين ميگين يك ميليون و دويست سرقت! تازه نسبت به وسعت آمريكا و جمعيتش! ما كه خودمون تو اين جامعه داريم زندگي ميكنيم بعدشم مگه 100000هزار تومان كم پوليه ؟
علی
Iran, Islamic Republic of
کو مدرک و آدرس منبعتون؟؟؟