پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

"با خانواده مسلمان آشنا شوید" +عکس

چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب: 410808
مسلمانان کانادا به منظور محو و پاکسازی کژاندیشی‌ها و افکار نادرست در مورد اسلام و مسلمانان دست به ابتکار جالبی زده‌اند.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، با هدف برطرف کردن تصورات غلط در مورد دین اسلام انجمن اسلامی «الاحمدیة» در کانادا طرحی با عنوان «با خانواده مسلمان آشنا شوید» اجرا کرده است.

در این طرح که از روز یکشنبه در شهر وینیپگ مرکز استان مَنیتُبا برگزار شده خانواده‌های مسلمان با دعوت غیرمسلمانان به منازل خود آداب و سنن اسلامی را معرفی می‌کنند و آنان را با فرهنگ جامعه اسلامی و ارزش‌های آن آشنا می‌کنند.

طرح «با خانواده مسلمان آشنا شوید» پس از حملات تروریستی اخیر در کانادا اجرا شده و به گفته امام جماعت مسجد احمدیه غیرمسلمانان چیزهای غلطی به نام اسلام می‌بینند درحالی‌که تیراندازی‌ و کشتن مردم ارتباطی با مسلمانان ندارد.


هدف اصلی از برگزاری و سازماندهی دیدار غیرمسلمانان با مسلمانان، محو و پاکسازی کژاندیشی‌ها و افکار نادرست در مورد اسلام و مسلمانان است و تا ۲۴ اسفندماه ادامه دارد.

زمان اعلام شده این طرح دو هفته است اما امام جماعت مسجد احمدیه می‌گوید ما خوشحال می‌شویم که مقدماتی را برای غیر مسلمانان علاقه‌مند به اسلام فراهم کنیم که بیشتر درباره اسلام بدانند.

انجمن اسلامی الاحمدیة اعلام کرده افراطی‌ها در ماه‌های اخیر اقدام به حملات تروریستی انزجارآمیزی با نام اسلام در کانادا و دیگر کشور‌ها کرده‌اند، لذا این طرح در پی این است که سازگاری کامل دین اسلام با ارزش‌های جامعه کانادا را نشان دهد.

از آغاز اجرای این طرح حدود ۲۰ تا ۲۵ خانواده مسلمان برای پذیرایی از شهروندان کانادایی اعلام آمادگی کرده‌اند.


«سید محمود نصیر» یکی از سامان‌دهندگان این طرح گفت: این ایده خوبی است که غیر مسلمانان اوقاتی را با مسلمانان بگذراند و از نگرانی‌های خود در مورد اسلام حرف بزنند.

براساس آخرین سرشماری رسمی در سال ۲۰۱۱ میلادی تعداد مسلمانان کانادا به بیش از یک میلیون نفر می‌رسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *