پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۹
۵
بازی‌های آسیایی اینچئون؛

۳ مدال طلای زرين بر گردن مسعود اسماعیل‌پور، مصطفی‌جوكار و پرویز هادی / اکبری نقره گرفت

دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب: 383007
آزادکاران اوزان ۶۱، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم کشورمان به مقام قهرمانی و مدال طلای بازی‌های آسیایی اینچئون رسیدند.
۳ مدال طلای زرين بر گردن مسعود اسماعیل‌پور، مصطفی‌جوكار و پرویز هادی / اکبری نقره گرفت
سرویس ورزشی جهان نيوز: مسعود اسماعیل‌پور در فینال کشتی آزاد بازی‌های آسیایی به مصاف حریف هندی خود رفت و با نیتجه ۶ بر ۴ پیروز شد تا هشتمین مدال طلای کاروان ایران را به ارمغان بیاورد.

در ادامه مسابقات چهار وزن سوم و پایانی رقابت‌های کشتی آزاد بازی‌های آسیایی که از صبح امروز آغاز شده است، عزت‌الله اکبری نماینده وزن ۷۴ کیلوگرم کشورمان با شکست در دیدار ‌نهایی مقابل حریف ازبک از کسب مدال طلا بازماند.

اكبري با ناداوري نقره‌اي شد

عزت الله اکبری در فینال با نتیجه ۳ بر ۲ مقابل رشید قربان‌اف، دارنده برنز جهان و قهرمان آسیا از ازبکستان با نادوري تمام شکست خورد و از کسب مدال طلا بازماند.

اکبری در وزن ۷۴ کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و مرحله یک‌چهارم نهایی با نتیجه ۱۰بر صفر مقابل محمد اسد بات از پاکستان به پیروزی رسید و راهی نیمه‌نهایی شد. وی در این مرحله نیز با نتیجه ۴ بر ۳ لی سانگ‌کیو از کره‌جنوبی را شکست داد و جواز حضور در دیدار پایانی را کسب کرد.

وی پس از شکست در فینال وزن ۷۴ کیلوگرم بازی‌های آسیایی گفت: تلاشم را انجام دادم و مسابقات سختی را پشت سرگذاشتم اما از این نقره اصلا رضایت ندارم چون فقط می‌خواستم طلا بگیرم. در فینال من حمله می‌کردم اما اخطار را داوران به من می‌دادند. اینها بهانه است. اگر خوب کشتی می‌گرفتم قهرمان می‌شدم اما شرایط طوری رقم خورد که با نقره به ایران برگردم.

قهرمانی‌ ميثم مصطفی‌جوكار در ديداري يک‌طوفه!

در ادامه این رقابت‌ها، در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم نیز میثم مصطفی‌جوکار، کشتی گیر قزاقستان شعبان‌بایف را با نتيجه ۱۴بر ۴ و قبل از پايان زمان رسمي كشتي در ۶ دقيقه شكست داد.

میثم مصطفی‌جوکار در مرحله اول با نتیجه ۱۱ بر یک مقابل ژانگ فنگ، نفر سوم آسیا از چین به برتری دست یافت و راهی یک‌چهارم نهایی شد. وی در این مرحله نیز با نتیجه ۱۰ بر صفر از سد پاوان کومار از هند گذشت و گام به نیمه‌نهایی گذاشت. وي در این مرحله نیز با نتیجه ۴ بر یک مقابل کیم گان یوک از کره‌جنوبی به پیروزی دست یافت و جواز حضور در فینال را کسب کرده بود.

پيروزي جانانه پرويز هادي در فينال ۱۲۵ كيلوگرم

آخرین مسابقه کشتی آزاد هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی نیز فینال وزن ۱۲۵ کیلوگرم بود پرویز هادی رو در روی دالت شبان‌بای از قزاقستان قرار گرفت.

كشتي گير آذري‌زبان كشورمان در اين ديدار با نتيجه ۶ بر يک حريف قدرتمند خود را شكست داد.

هادی براي رسيدن به اين مرحله در نیمه نهایی با نتیجه ۹ بر یک حريف خود از کره‌جنوبی را شکست داده بود. وي در مراحل قبلي نيز حريفاني از مغولستان و چين را شكسته داده بود.

تيم كشتي ايران قهرمان بازي هاي آسيايي شد

در پايان اين مسابقات،‌ تيم ملي كشورمان كه در هفت وزن از ۸ وزن شركت كرده بود،‌ با ۴ طلاي يزادني،‌ اسماعيل‌پور، مصطفي جوكار و پرويز هادي؛ يك نقره عزت‌الله اكبري و دو مقام هفتمي و كسب ۵۷ امتياز به كار خود پايان داد.

اهمیت پیروزی برابر دو حریف قزاق

مسئولان ورزش کشور امیدوارند، كاروان ورزشي ایران بتواند در جدول مدالی به مقام چهارم برسد. این در حالی است که در جدول رده بندی مدالی رقابت‌ها، قزاقستان مهمترین حریف ماست که بعد از اتمام مسابقات قايقراني، ۱۵ طلا، ۱۴ نقره و ۲۲ برنز را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش جهان، پيروزي "پرویز هادی" و "ميثم مصطفی‌جوکار" برابر حریفان قزاق خود، اختلاف مدالي كاروان ورزشي ایران با قزاقستان را به ۵ مدال طلا کاهش داد تا ايران امیداور به روزهای آتی و مدال‌های طلا در تکواندو، کاراته، والیبال، بسکتبال و پرتاب دیسک باقي بماند.

كاروان ورزشي كشورمان تا اين لحظه با ۱۰ طلا،‌۱۱ نقره و ۸ برنز در مكان پنجم جدول توزيع مدال‌ها قرار داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


درود بر همه ورزشکاران عزیز کشورمون که غیرت و تعصب دارن مثل این کشتی گیرای عزیز
ای کاش غیرت رنگش در جودو هم زیاد بود
انشاءالله با این وضعیت پیش بریم به سمت چهارمی آسیا مانند 4سال قبل
درود بر كشتي گيران كه پهلوانانه جلو رفتند

ننگ بر آقاي كيم رئيس فدراسيون كشتي آسيا كه وقتي نتوانست كشتي گيران خودش را بر ايراني ها غلبه بدهد،‌عزت الله اكبري را مغلوب كرد.
هادی عامل
Iran, Islamic Republic of
آفرین دلاور
خسته نباشی پهلوان
ای کاش یه غیرت در جودوکاران و مسئولینش بود