سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱۱
۱۴
رهبر معظم انقلاب:

دشمن در قضیه هسته‌ای نتوانست و نخواهد توانست جمهوری اسلامی را به زانو درآورد

سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب: 393105
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تصمیم اخیر کابینه رژیم صهیونیستی در اعلام یهودی بودن فلسطین اشغالی، گفتند: رژیم صهیونیستی بدنبال تصرف قدس و مسجدالاقصی و تضعیف هرچه بیشتر فلسطینی ها است. همه ملتهای اسلامی و همچنین علماء باید از دولتهای خود مسئله فلسطین را مطالبه و پیگیری کنند.
دشمن در قضیه هسته‌ای نتوانست و نخواهد توانست جمهوری اسلامی را به زانو درآورد
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلام صبح امروز (سه شنبه) در دیدار علماء، اندیشمندان و میهمانان شرکت کننده در «کنگره جهانی جریانهای تکفیری از دیدگاه علمای اسلامی»، احیاء جریان تکفیری در سالهای اخیر را مشکل تحمیلی و دست ساز استکبار برای دنیای اسلام دانستند و با اشاره به اقدامات جریان خبیث تکفیری در جهت اهداف امریکا و دولتهای استعماری و رژیم صهیونیستی بویژه تلاش برای به فراموشی سپرده شدن مسئله اصلی فلسطین و مسجدالاقصی، تأکید کردند: ایجاد یک نهضت علمی، منطقی و فراگیر برای ریشه کن کردن جریان تکفیری، روشنگری نسبت به نقش سیاستهای استکباری در احیای این جریان و اهتمام جدی و مطالبه عمومی در خصوص قضیه فلسطین به عنوان مسئله اصلی دنیای اسلام از مهمترین و اولویت دار ترین وظایف علمای جهان اسلام در شرایط کنونی است.

رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای سخنان خود با قدردانی از حضرات آیات مکارم شیرازی و سبحانی و دیگر علما و فضلای قم که اهتمام جدی برای برگزاری این کنگره و شکل دهی یک جریان علمی فراگیر در میان علمای جهان اسلام درخصوص مقابله با جریان تکفیری داشتند، گفتند: در بررسی این جریان خطرناک باید به این نکته توجه شود که موضوع اصلی، مقابله ی همه جانبه با جریان احیاء شده تکفیری است که فراتر از گروه موسوم به داعش است و در واقع داعش یکی از فروع این شجره خبیثه است.

حضرت آیت الله خامنه ای سپس به یک نکته غیرقابل انکار اشاره کردند و افزودند: جریان تکفیر و حکومتهای پشتیبان آن کاملاً در جهت اهداف استکباری یعنی امریکا و دولتهای استعماری اروپایی و رژیم صهیونیستی حرکت می کنند و با ظاهری اسلامی، عملاً درخدمت آنها هستند.
ایشان در ادامه به چند نمونه از شواهدی که نشانگر حرکت جریان تکفیری در جهت اهداف استکباری و در مقابله با دنیای اسلام است اشاره کردند.

رهبر انقلاب اسلامی منحرف کردن حرکت بیداری اسلامی را به عنوان اولین شاهد بیان و خاطرنشان کردند: بیداری اسلامی حرکتی ضد امریکایی، ضد استبداد و ضد دست نشاندگان امریکا بود اما جریان تکفیر این حرکت عظیم ضد استکباری را به جنگ خانگی و برادرکشی میان مسلمانان تبدیل کرد.


حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: خط مقدم مبارزه مسلمانان در این منطقه، فلسطین اشغالی بود اما جریان تکفیر این خط مقدم را تغییر داد و به داخل خیابانها و شهرهای عراق، سوریه، پاکستان و لیبی کشاند و این، یکی از جنایتهای فراموش نشدنی جریان تکفیر است.

ایشان منحرف کردن حرکت بیداری اسلامی را ، خدمت به امریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی و سرویس های جاسوسی آنها دانستند و گفتند: شاهد دیگر برای نشان دادن حرکت این جریان در جهت اهداف استکباری این است که پشتیبانان جریان تکفیر، در مقابل رژیم صهیونیستی یک اخم هم نمی کنند و حتی با این رژیم برای مقابله با مسلمانان همکاری می کنند ولی برای ضربه زدن به کشورها و ملتهای اسلامی، حضور فعال دارند.

حضرت آیت الله خامنه ای، نابودی زیرساخت های ارزشمند کشورهای اسلامی بدست فتنه تکفیر را نمونه دیگری از خدمت این جریان به منافع دشمنان اسلام برشمردند و افزودند: یکی دیگر از اقدامات بسیار خبیثانه جریان تکفیر مخدوش کردن چهره اسلامِ رحمت و تعقل و منطق، با نشان دادن تصاویر جنایاتی همچون زیر شمشیر نشاندن انسانهای بیگناه و یا درآوردن قلب یک مسلمان و به دندان گرفتن آن، در مقابل دوربین و به نام اسلام، است.

ایشان یکی دیگر از شواهد خدمت جریان تکفیر به منافع استکبار را تنها گذاشتن محور مقاومت در جنگ ۵۰ روزه غزه دانستند و خاطرنشان کردند: یک شاهد دیگر، منحرف کردن شور و حماسه ای بود که بر اثر بیداری اسلامی در جوانان مسلمان بوجود آمد، که متاسفانه از آن برای کشتار مسلمانان بیگناه دیگر استفاده شد.

رهبر انقلاب اسلامی نمونه و شاهد دیگر را اقدام اخیر و مکرر هواپیماهای ترابری امریکا در پرتاب تجهیزات جنگی برای گروه موسوم به داعش در عراق برشمردند و تأکید کردند: امریکاییها با وجود این اقدامات ،در ظاهر مدعی تشکیل ائتلاف ضدداعش هستند که یک دروغ محض است زیرا هدف اصلی این ائتلاف زنده نگه داشتن فتنه جنگ و درگیری میان مسلمانان است که البته به اهداف خود نخواهند رسید.

حضرت آیت الله خامنه ای سپس به وظایف بزرگ علمای جهان اسلام در شرایط کنونی اشاره کردند و افزودند: یکی از این وظایف ایجاد نهضتی علمی و منطقی و فراگیر از جانب علمای مذاهب اسلامی برای ریشه کن کردن جریان تکفیر است.


ایشان گفتند: این جریان با شعار دروغین سلف صالح وارد شده است و باید با زبان دین، علم و منطق، بیزاری سلف صالح را از این اقدامات نشان داد.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: باید با این نهضت علمی و منطقی، جوانان بیگناهی را که گرفتار این جریان خبیث شده اند، نجات داد و این وظیفه به عهده علما است.

حضرت آیت الله خامنه ای، روشنگری نسبت به نقش سیاستهای امریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در احیای جریان تکفیری را یکی دیگر از وظایف بزرگ علما در کشورهای اسلامی برشمردند و افزودند: سومین وظیفه مهم علما، اهتمام جدی به قضیه فلسطین و مسجدالاقصی و جلوگیری از مورد غفلت واقع شدن این موضوع اصلی دنیای اسلام است.

ایشان با اشاره به تصمیم اخیر کابینه رژیم صهیونیستی در اعلام یهودی بودن فلسطین اشغالی، گفتند: رژیم صهیونیستی بدنبال تصرف قدس و مسجدالاقصی و تضعیف هرچه بیشتر فلسطینی ها است. همه ملتهای اسلامی و همچنین علماء باید از دولتهای خود مسئله فلسطین را مطالبه و پیگیری کنند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اقدام امام بزرگوار (ره) ، در اعلام سیاست حمایت از فلسطین و دشمنی با رژیم صهیونیستی، تأکید کردند: ما خداوند را شاکریم که در جمهوری اسلامی ایران، دولت و ملت در قضیه حمایت از فلسطین و دشمنی با رژیم صهیونیستی، هم زبان هستند و در ۳۵ سال گذشته از مسیری که امام ترسیم کرده، منحرف نشده اند.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه ملت و جوانان ایران با کمال میل از مردم فلسطین حمایت می کنند و عاشق مبارزه با صهیونیستها هستند، افزودند: جمهوری اسلامی ایران به لطف و فضل الهی اسیر محدودیت ها و اختلاف های مذهبی نشده است و همانگونه که به حزب الله شیعه در لبنان کمک می کند، به حماس و جهاد اسلامی و دیگر گروههای اهل سنت در فلسطین نیز کمک می کند و به این کمک ها ادامه خواهد داد.

ایشان تقویت برادران فلسطینی در غزه را یک نمونه از کمک های جمهوری اسلامی ایران به مردم فلسطین برشمردند و تأکید کردند: همانگونه که قبلاً هم اعلام شد، کرانه باختری باید مسلح و آماده دفاع شود، و این کار قطعاً انجام خواهد شد.


رهبر انقلاب اسلامی قدرت و وضعیت دشمنان دنیای اسلام را به مراتب ضعیف تر از دورانهای گذشته ارزیابی کردند و با اشاره به مشکلات سیاسی، اقتصادی و امنیتی کشورهای اروپایی و همچنین مشکلات بیشتر و بدتر امریکا در مسائل اخلاقی و سیاسی و بویژه مالی و پولی و ضعف حیثیت ابرقدرتی آمریکا گفتند: رژیم صهیونیستی نیز نسبت به گذشته به شدت ضعیف شده است. این رژیم، همان رژیمی است که سالهای قبل شعار از نیل تا فرات سر می داد اما اکنون در جنگ ۵۰ روزه غزه همه توان خود را به کار گرفت ولی نتوانست تونل های زیرزمینی حماس و جهاد اسلامی را نابود کند.

حضرت آیت الله خامنه ای، مشکلات و ناکامی های دشمنان اسلام در منطقه بویژه در عراق، سوریه و لبنان را نیز یادآور شدند و گفتند: یک نمونه دیگر از ضعف دشمن، قضیه هسته ای ایران است. امریکا و کشورهای استعمارگر اروپایی دور هم جمع شدند تا جمهوری اسلامی ایران را در قضیه هسته ای به زانو درآورند اما نتوانستند و در آینده نیز نخواهند توانست.


پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، حجت الاسلام علیزاده موسوی دبیر کنگره «جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام» با ارائه گزارشی از روند برگزاری و فعالیت های این کنگره گفت: در جریان دو روز برگزاری این کنگره، کمیته های تخصصی و راهبردی، تبارشناسی و ریشه‌یابی جریان‌های تکفیری، مسائل سیاسی آنها و همچنین راه‌های برون‌رفت از مسئله تکفیر را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وی با اشاره به برگزاری پیش نشست های این کنگره در سوریه و پاکستان و ارائه بیش از ۷۰۰ مقاله به دبیرخانه کنگره افزود: در این کنگره ۳۱۵ نفر از علمای جهان اسلام حضور داشتند که ۱۴۴ مقاله انتخابی، در هشت جلد و به زبان های فارسی و عربی منتشر شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Netherlands
جانم فدای رهبرم ...
نيكتا
بازم با فرمايشات آقا اميدوار مي شيم
Iran, Islamic Republic of
فدای حضرت آقا که همیشه دقیق ترین نگاه و حرفه ای ترین راه کار را خودشان ارائه می دهند
مشت و لگد و کشیده خورده ازدیویدکامرون
سلام خدا بر رهبری که نائب برحق حضرت مهدی است سلام انبیا وفرشتگان مقرب به رهبری که از خدا لبریز است
دبیر
مثل همیشه با سخنان گهر بار آقا آروم شدم.
ناصر
آقاجان ! قربونتون برم که هر وقت چراغ امیدمون شروع به سو سو زدن می کنه با نفس حقتون اونو شعله ور می کنید... دست خدا بر سر ماست خامنه ای رهبر ماست...
Iran, Islamic Republic of
لبیک یا خامنه ای
بهار
فدای رهبر عزیز بصیر ودشمن شناس و شجاعم بشوم که دلمان را ارام کرد.
محسن از رفسنجان
Iran, Islamic Republic of
خدارا شکر که چنین رهبر و علمدار باهوش و بصیری داریم ان شالله مسئولین و آحاد مردم همیشه پشت سر ایشان حرکت کنند...
فاطمه
خدای عزیز بر عمر پر عزت وبرکت رهبر حکیم و فرزانه مان بیفزا و شر دشمنان اسلام را به خودشان برگردان الهی آمین.
حسين
Iran, Islamic Republic of
قربان آقا.
محمد
United States
...
.
ذکر این روزهایم این است:
مالک کجایی که علی ع تنهاست!
مرگ بر اسرائیل و آمریکا
آقا جان، ان شاء الله .