پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

آخرین ارزیابی کیفی خودروهای داخلی

دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب: 323508
آخرین ارزیابی کیفی خودروهای داخلی مربوط به مهر ماه ۹۲ منتشر شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، در مهر ماه امسال مجموع خودروهای تولید شده در کشور اعم از سبک و سنگین نسبت به ماه قبل با افزایش ۵.۲ درصدی و در مقایسه با زمان مشابه سال قبل با کاهش ۲۶.۹ درصدی مواجه شد.

در ماه اخیر ۹۹ درصد از تعداد خودروهای تولید شده در کشور به خودروهای سبک (سواری و وانت) و یک درصد نیز به خودروهای گروه سنگین (مسافری و باری) اختصاص داشته‌ است.

در بررسی کیفی خودروهای سواری شاهد افزایش ۶.۶ درصدی تیراژ تولید نسبت به ماه قبل بودیم که تولید مجدد خودروی MVM۱۱۰ و همچنین افزایش قابل توجه تولید خودروی سایپا X۱۳۱ از جمله عوامل اصلی در ایجاد این روند صعودی است.

از دیگر نکات مهم و حائز اهمیت در مورد تیراژ تولید خودروهای سواری ساخت داخل، می‌توان به قطع تولید خودروی نیو مزدا ۳ اشاره کرد.

علی‌رغم افزایش تولید خودروهای سواری در مهر ماه، تعداد خودروهای ارزشیابی شده نسبت به ماه قبل ۸ درصد کاهش داشت، به طوری که در مجموع ۱۵ مدل خودرو توسط سازمان بازرسی کیفیت مورد بازرسی قرار گرفت که ۱۰ مدل در سطح کیفی خیلی خوب و ۵ مدل هم در سطح کیفی خوب قرار گرفته‌اند.

در این بررسی، عیوب فنی و عملکردی شامل کدهای ۱ (فنربندی، تعلیق و فرمان)، ۲ (موتور و انتقال قدرت)، ۳ (ترمز) و ۴ (تجهیزات الکتریکی)، عیوب تزئینات و مونتاژی شامل کدهای ۵ (تزئینات) و ۸ (صداهای غیرعادی) و عیوب بدنه شامل کدهای ۶ (بدنه) و ۹ (نفوذ آب) و عیوب رنگ هم کد ۷ است.

در این بررسی‌ها، خودروی نیسان تیانا محصول شرکت پارس خودرو در صدر و خودروی MVM۱۱۰ محصول شرکت مدیران خودرو در انتهای جدول ارزیابی کیفی قرار دارند.

در بخش عیوب فنی و عملکردی خودروهای سواری، MVM۱۱۰ و سایپا X۱۳۱ بیشترین نمرات منفی را کسب کرده‌اند.

از طرفی شاهد بهبود ۹ درصدی میانگین نمره منفی نسبت به ماه قبل هستیم که بیشترین تأثیر در این روند مربوط به خودروهای شرکت پارس خودرو یعنی رنو مگان و پارس تندر است.

در بخش تزئینات و مونتاژ نیز خودروهای شرکت مدیران خودرو یعنی MVM۱۱۰ و MVMX۳۳ بیشترین نمرات منفی را کسب کرده‌اند.

در این بخش شاهد تنزل ۲۲.۷ درصدی میانگین نمره منفی نسبت به ماه قبل هستیم که بیشترین تغییر برای خودروهای تندر ۹۰ پارس خودرو و MVM۵۳۰ بوده است.

در بخش بدنه، خودروهای سایپا X۱۳۱ و سایپا X۱۳۱ پارس خودرو بیشترین نمرات منفی را کسب کرده اند، همچنین نسبت به ماه قبل، در این بخش افت ۳.۴ درصدی را شاهد هستیم که بیشترین تأثیر در ایجاد این روند نزولی، مربوط به خودروهای پژو پارس خراسان و رنو مگان است.

در بخش رنگ، میانگین نمره منفی نسبت به ماه قبل ۱۱.۴ درصد بهبود یافته است که عمدتاً مربوط به کاهش نمره منفی خودروهای MVMX۳۳ و پارس تندر در این بخش است.

همچنین خودروهای لیفان X۶۰، تیبا و MVM۵۳۰ بیشترین نمرات منفی را در بخش رنگ کسب کرده‌اند.

تعداد ایرادات مهم و اساسی نیز روند رو به بهبود ۱۲ درصدی داشته که عمدتاً مربوط به کاهش تعداد این ایرادات در خودروی سایپا X۱۳۱ پارس خودرو است.

در نهایت، میانگین نمره منفی خودروهای گروه سواری دارای تنزل کیفی ۷.۳ درصدی بوده که عمدتاً مربوط به قطع تولید خودروی با کیفیت نیو مزدا ۳ و تولید مجدد خودروی MVM۱۱۰ است که در قعر جدول رده‌بندی کیفی قرار گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *