شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲

زهرچشم گوسفندایرانی‌ازشیخ‌نشین‌مدعی!

سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۳
کد مطلب: 383304
قیمت انواع گوسفندهای قربانی در امارات به علت کمبود گوسفند جزیری ایران حدود ۵۰۰ درهم افزایش یافته است.
به گزارش جهان؛ فارس به نقل از دِ نشنال خبر داد، درحالی‌که ساکنان و تاجران اماراتی اقدام به ذخیره دام می‌کنند، قیمت دام زنده برای قربانی در امارات در حال افزایش است.

بر اساس این گزارش، کمبود گوسفند جزیری ایران منجر به افزایش قیمت ۵۰۰ درهمی دیگر انواع گوشت در این کشور شده است.

تاجران دام زنده محلی معتقدند که قیمت‌ها تا پایان عید قربان همچنان افزایش خواهد یافت.

یک تاجر اماراتی، تامین‌کنندگان دام زنده دبی را به احتکار دام به منظور افزایش قیمت گوشت متهم کرد.

نواب یوسف یک تاجر اماراتی در این‌باره گفت، تامین‌کنندگان بزرگ دبی، دام زنده را برای سود بردن بیشتر احتکار می‌کنند. آنها این دام‌ها را در نزدیکی عید، زمانی‌که مردم و تجار حاضرند هر قیمتی برای گوسفند قربانی بپردازند، وارد بازار می‌کنند.

یوسف تبعه پاکستانی که ۱۸ سال است در امارات فعالیت می‌کند در این‌باره گفت: یک گوسفند محلی، نجدی و نعیمی ۱۶۰۰ تا ۱۸۰۰ درهم قیمت دارد. هنگامی‌که گوسفندی جزیری ایران به اینجا می‌آمد، قیمت همین گوسفندها حدود ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ درهم بود. قبلا روزانه ۳ تا ۴ هزار گوسفند جزیری به اینجا می‌آمد.

وی افزود: در نبود این نوع گوسفند، سایر انواع گوسفندها نیز به سختی یافت می‌شوند. ۷ ماه پیش، قیمت گوسفند کشمیری ۴۰۰ درهم بود اما اکنون این نوع گوسفند ۶۰۰ تا ۶۵۰ درهم قیمت دارد.

قیمت بزهای سومالیایی هم همین‌گونه است؛ قیمت این نوع بز که ۴۵۰ درهم بود اکنون برای یک هر حیوان ۱۲ کیلویی باید ۶۰۰ درهم پرداخت شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *