شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

اوباما: انزوای روسیه ادامه می یابد

دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب: 403905
اوباما با تاکید بر ادامه تحریم اقتصادی روسیه گفت: تلاش آمریکا و اروپا برای انزوای هرچه بیشتر روسیه ادامه می یابد.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، باراک اوباما یکشنبه شب در گفت وگو با خبرنگاران در حیدرآباد هوس افزود: کشورهای بزرگ نباید به هر بهانه ای به دیگر کشورها لشکرکشی و خاک ان کشورها را اشغال کنند.

وی، تحریم اقتصادی علیه روسیه و کمک به اقتصاد اوکراین را به عنوان را به عنوان دو راهکار برای مقابله با روسیه عنوان کرد و گفت: من تمام گزینه های دیگر را برای جلوگیری از وقوع گزینه نظامی برای حل مساله اوکراین به کار می گیرم و دراین مساله حامیان اروپایی با ما اتفاق نظر دارند.

رییس جمهوری آمریکا همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص وقایع یمن گفت: ما به مقابله با القاعده در یمن ادامه می دهیم اما در آنجا نیرو اعزام نمی کنیم.

وی افزود: یمن هیچ وقت یک کشور با ثبات و دارای سیستم دموکراسی با ثبات نبوده و تلاش می کنیم بدون حضور نیروهای نظامی امریکا دراین کشور با شبکه تروریستی مبارزه کنیم؛ این امر در همکاری با دولت مرکزی این کشور امکانپذیر خواهد بود.

اوباما در ادامه با بیان اینکه ما از اصلاحات در سازمان ملل و عضویت دائم هند در شورای امنیت استقبال می کنیم، افزود: هند نقش موثری در برقراری صلح و ثبات در جهان دارد ضمن آنکه یکی از کشورهای پیشناز در ماموریت های صلح سازمان ملل است.

وی همچنین گفت: هند و آمریکا در زمینه های مختلف از همکاری هسته ای غیرنظامی تا بهداشت و سلامت مردم همکاری می کنند.

وی با بیان اینکه روابط تجاری واقتصادی آمریکا با هند در چند سال گذشته با ۶۰ درصد افزایش به ۱۰۰ میلیارد دلار افزایش یافته است، افزود: ما علاقمند به گسترش این روابط هستیم.

اوباما گفت: امروز هند و آمریکا در زمینه قرارداد هسته ای غیرنظامی که سال ها با بن بست مواجه شده بود به توافق دست یافتند.

رییس جمهوری آمریکا ادامه داد: دو کشور در زمینه همکاری های دفاعی و نظامی و توسعه تکنولوژی نظامی به توافق دست یافته اند.

اوباما گفت که ما همچنین برای برقراری صلح و ثبات درمنطقه آسیا و اقیانوسیه به عنوان یک منطقه بسیار مهم به توافق رسیده ایم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *