جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

۳ پژوهشگاه برتر کشور معرفی شدند

دوشنبه ۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب: 429303
پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، سه پژوهشگاه را از میان پژوهشگاه ها و موسسات تحقیقاتی ایران به عنوان برترین ها اعلام کرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) برای چهارمین سال متوالی دانشگاه ها و موسسات پژوهشی کشور را به صورت رسمی بر اساس ۲۳شاخص در قالب ۵ معیار کلی پژوهش، آموزش، وجهه بین المللی، تسهیلات و فعالیت های اجتماعی - اقتصادی رتبه بندی کرد.

شاخص ها و معیارهای رتبه بندی و متدولوژی محاسبه رتبه بندی مربوطه و نیز وزن اختصاص یافته به هر شاخص و مؤلفه های آن مصوب ششمین نشست فوق العاده وزاری آموزش عالی کشورهای اسلامی در شهر جده عربستان است که توسط خبرگان علم رتبه بندی تهیه و تدوین شده اند.

در این رتبه بندی علاوه بر انتشار امتیازات کل و رتبه هر دانشگاه، امتیازات دانشگاه ها و موسسات در معیار پژوهش «حجم، کیفیت و کارایی پژوهش، نرخ رشد کیفیت و کارایی پژوهش» معیار آموزش «تعداد اساتید، دانشجویان و فارغ التحصیلان پراستناد و برنده جوایز بین المللی، نسبت دانشجویان تحصیلات تکمیلی به کل دانشجویان و ...» معیار وجهه بین المللی «وجود اساتید بین المللی، قرارداد همکاری های بین المللی و برگزاری کنفرانس های بین المللی، وجود دانشجویان بین المللی» معیار تسهیلات«سرانه عناوین کتاب و نیز وجود مراکز تحقیقاتی»و نهایتا در معیار فعالیت های اجتماعی - اقتصادی «تعداد مراکز رشد و شرکت های Spin-off » بر روی وبگاه رتبه بندی ISC نمایش داده شده است.

در رتبه بندی پژوهشگاه ها و موسسات تحقیقاتی ایران، پژوهشگاه دانش های بنیادی، پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران و پژوهشگاه مواد و انرژی به ترتیب در رتبه های اول، دوم و سوم قرار گرفتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *