جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

محمد باقر لاریجانی:وزیر در سایه نیستم

يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب: 94970
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با رد هرگونه شائبه ای در خصوص اینکه وی وزیر در سایه و اصلی وزارت بهداشت است تاکید کرد: وزارت بهداشت، وزیری دارد که بسیار قدرتمند است و تصمیمگیری های وسیع و شجاعانه ای دارد.
دکتر باقر لاریجانی در گفتگو با مهر در خصوص مسائلی که اخیراً در برخی رسانه های غیررسمی عنوان شده است که از وی به عنوان وزیر در سایه وزارت بهداشت نام برده می شود، گفت: طرح این گونه مسائل غیر ضروری است. وزارت بهداشت، وزیری دارد که بسیار قدرتمند است و تصمیم گیری های وسیع و شجاعانه ای را دارد. البته وی تلاش دارد که تصمیم گیری ها بر اساس شواهد انجام دهد و مدیریت وی اینگونه است.

وی اضافه کرد: برای تامین این شواهد همه دانشگاهها تلاش می کنند و مدارکی برای آن ارائه می کنند و در همه دانشگاه ها این کار صورت می گیرد. ما برای اینکه در دانشگاه دوره جدیدی را تعریف کنیم متناسب با آن جستجوهایی را در سطح دنیا انجام می دهیم و نکاتی را نشان می دهیم که این دوره مناسب است یا نه.

وی اضافه کرد: خوشبختانه وزارت بهداشت بازوهای تفکری بسیار خوبی دارد و مدیران قدرتمند و پرتلاشی را هم داشته و هم دارد. همکاری دانشگاهها و وزارت بهداشت این ثمر را داشته که اساتید بسیار زیادی از دانشگاهها همواره در خدمت توسعه آموزش پزشکی و ارائه خدمات و پژوهش در وزارت بهداشت هستند.

باقر لاریجانی یادآور شد: ممکن است گهگاهی این افراد جابجا شوند اما به دلیل ارتباط زیادی که با دانشگاهها دارند، نیروهای متعددی همواره به صورت تازه نفس در این مسیر حرکت می کنند.

وی در خصوص چهار پژوهشگاهی که در دانشگاه علوم پزشکی تهران راه اندازی خواهد شد به مهر گفت: امیدواریم در آینده نه چندان دور پژوهشگاه های علوم دارویی، بالینی داخلی، بالینی جراحی و علوم بهداشتی در دانشگاه تاسیس کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد: مدل جدیدی برای همکاری مراکز تحقیقاتی و مراکز پژوهشی سامان داده ایم و برای توسعه آنها کار می کنیم.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *