چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

رضایت اوکراین از همکاری‌ نظامی با آمریکا

سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب: 381829
وزیر امور خارجه اوکراین اعلام کرد که مقامات کی‌یف از سطح همکاری‌های نظامی با آمریکا و سایر کشورها، رضایت دارد و کلیه نیازهای نیروهای مسلح، بغیر از تجهیزات پرنده تامین خواهد شد.
به گزارش جهان؛ فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی» خبر داد، «پاول کلیمکین» وزیر امور خارجه اوکراین روز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که این کشور از سطح همکاری‌های نظامی با دولت ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی رضایت دارد.

وی در رابطه با توافق مقامات واشنگتن برای ارائه تجهیزات نظامی غیرپرنده گفت: «ما نه تنها از تلاش آمریکا برای حمایت از ما، بلکه سایر کشورهای غربی، از جمله فرانسه در این راستا تشکر می‌کنیم. مسئله بر سر همکاری‌های نظامی-فنی است. برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد که نیروهای مسلح اوکراین آمادگی لازم برای دفاع از کشور را داشته باشند و این مسئله تنها به تجهیزات نظامی پرنده و یا غیرپرنده مربوط نمی‌شود.»

وزیر خارجه اوکراین تاکید کرد که صحبت بر سر ارائه ابعاد وسیعی از کمک‌ها و همکاری‌های نظامی و فنی گسترده با این کشور است.

لازم به ذکر است که «پترو پروشنکو» رئیس‌جمهوری اوکراین روز یکشنبه گفته بود که این کشور از هم اکنون تسلیحات نظامی مورد نیاز ارتش را از کشورهای غربی، ازجمله آمریکا دریافت کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *