جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

تشکر آیت‌الله علم‌الهدی از تیم مذاکره کننده

جمعه ۱۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۹
کد مطلب: 431328
امام جمعه مشهد گفت: نمایندگان ملت بر سر میز مذاکره با جانور درنده‌ای صحبت می‌کنند و هنوز مذاکره به نتیجه نرسیده است و این نمایندگان ملت در حال مقاومت هستند لذا از مقاومت این نمایندگان بر سر اصول تشکر می‌کنیم.
به گزارش جهان به نقل از فارس، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در جوار بارگاه حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: رمضان ماه عشق به خدا، لذت از بندگی خداوند و ماه خدابینی است.

وی با بیان اینکه ماه رمضان ماه خدابینی است و چگونه می‌شود خداوند را دید، افزود: علت اینکه عده‌ای از انسان‌ها بت‌پرست شدند در دید آنها بود و تنها به مسائل ظاهری موجودات توجه می‌کردند.

امام جمعه مشهد گفت: در راه خدابینی باید به دیدن ملکوتی که به حضرت ابراهیم (ع) نشان داده شد، توجه کرد.

علم‌الهدی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان باید به واقعیت و ملکوت انسان توجه شود، افزود: آن خود انسان نقطه اتصال هستی انسان به خداوند است زیرا روزه دید انسان را تغییر می‌دهد و تنها این روزه در خوردن و آشامیدن نیست بلکه در ارتباط انسان با خداوند دیده می‌شود.

وی افزود: این روزه‌داری در ماه مبارک رمضان و ۱۷ ساعت گرسنگی و تشنگی در هوای گرم سبب شده است که خود را نبینیم و دل‌های ما به خداوند متصل شود.

امام جمعه مشهد گفت: آن روزی که خودبینی ما به خدابینی متصل شود روزی است که خداوند نعمت‌هایش را بر ما ارزانی می‌دارد.

وی اظهار داشت: در تحلیل سیره امام حسن مجتبی (ع) به مظلومیت فوق‌العاده آن حضرت می‌رسیم.

علم‌الهدی با بیان اینکه دو نگاه مردم سبب این معصومیت شد، گفت: در نگاه نخست مردم از نظر مسائل امنیتی از بنی امیه خسته شدند و به دنبال رفاه‌طلبی بودند و بر این دید بودند که اگر به دشمن پناه آوردند مشکلاتشان کم می‌شود.

وی ادامه داد: در دید نیز دوم دشمنی دشمن را نادیده گرفتند و لذا سبب شد آن حضرت مظلوم واقع شوند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه مردم اگر در این روزگار دشمنی دشمن را نبینند و رفاه زندگی را در پناه بردن به دشمن ببیند حتی اگر رهبر امام معصوم (ع) باشد بازهم تنها می‌ماند و کنار زده می‌شود، گفت: این بدترین درد در یک ملت است.

وی اظهار داشت: اگر می‌بینید امروز انقلاب ما بعد از ۳۷ سال بازهم ایستاده و پهناورتر شده است زیرا این دو انحراف در مردم ما به وجود نیامده است.

علم‌الهدی با اشاره به اینکه باید چنگ و دندان تیز دشمن را دید، گفت: امام خمینی (ره) فرمودند که رابطه آمریکا با ما همانند رابطه گرگ و میش است و امروز در روز ۱۲ تیرماه قرار داریم که آمریکا هواپیمای ایرباس مسافربری ما را در خلیج فارس به موشک بست و در این هواپیمای مسافربری ۶۶ کودک و ۵۰ زن و ۱۷۰ مرد از بین رفتند.

وی ادامه داد: بنابراین بعد از این قضیه به ما پیغام دادند که اگر فکر کردید ملاحظه آبرو و حیثیت می‌کنیم خیال باطل دارید و با همه درندگی با شما برخورد می‌کنیم.

علم‌الهدی با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی افزود: نمایندگان ملت بر سر میز مذاکره با جانور درنده‌ای صحبت می‌کنند و هنوز مذاکره به نتیجه نرسیده است و این نمایندگان ملت در حال مقاومت هستند لذا از مقاومت این نمایندگان بر سر اصول تشکر می‌کنیم.

امام جمعه مشهد افزود: امیدواریم تیم مذاکره‌کننده کشورمان، مقاومت را تا رسیدن به توافق خوب ادامه دهد.

وی با بیان اینکه توافق خوب از دید مقام معظم رهبری این است که فناوری هسته‌ای ما در یک پویایی به طرف پیشرفت ادامه داشته باشد، تمام تحریم‌ها یک‌جا لغو شود و استقلال سیاسی و اقتصادی ما در رهگذر نگاه دشمن قرار نگیرد، گفت: غیر از این هرچه باشد توافق بد است و مردم ما به غیر از این به هیچ چیز دیگری رضایت نمی‌دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فضای کشور فضای خوب... است
علی
چه عجب !!!!!!!!!