پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
قائم مقام نمایشگاه کتاب در جمع خبرنگاران؛

تاکنون تخلفی در نمایشگاه نداشته‌ایم

چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۱
کد مطلب: 421329
قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران با اشاره به اینکه در روز نخست نمایشگاه گزارشی مبنی‌بر تخلف ناشران نداشته‌ایم گفت: در صورت بروز تخلف اجازه برخورد با متخلفان به مدیران سالن‌ها هم داده شده است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، امیرمسعود شهرام‌نیا، قائم مقام و معاون اجرایی بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در ساعت پایانی روز نخست این نمایشگاه در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه امروز شاهد استقبال نسبتا خوبی از سوی مردم از نمایشگاه کتاب بودیم و پیش بینی می کنیم امسال نمایشگاه خوبی از جهت حضور بازدیدکنندگان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تا این لحظه مشکل اجرایی خاصی در رابطه با برگزاری نمایشگاه کتاب در بخش‌های مختلف گزارش نشده است، افزود: در عین حال از برطرف شدن برخی مشکلات ریز اجرایی در بعضی بخش‌های نمایشگاه خبر داد.

قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران همچنین به حضور سه میهمان ویژه در روز نخست فعالیت این نمایشگاه در مصلی اشاره کرد و ادامه داد: آقای فریاد رواندوزی وزیر فرهنگ عراق، خانم روبرتا کینی رئیس نمایشگاه کتاب بولونیا و آقای حمید چیت‌چیان وزیر نیرو صبح امروز در نمایشگاه حضور یافتند.

جلسه مشترک رئیس نمایشگاه با رئیس نمایشگاه بولونیا


شهرام‌نیا همچنین به جلسه مشترک رئیس نمایشگاه کتاب تهران با رئیس نمایشگاه کتاب بولونیا در روز جاری اشاره کرد و یادآور شد: خانم کینی در این نشست از اینکه از حضور در ایران بسیار خرسند بود و یک خبر خوب هم به ما داد و آن هم اینکه مسئولان برگزاری نمایشگاه کتاب بولونیا مصوب کردند که بخش ویژه ای در قالب یک غرفه شکیل از سال آینده به نمایشگاه کتاب تهران اختصاص یابد.

وی، حضور رئیس نمایشگاه کتاب بولونیا که نمایشگاه تخصصی در حوزه تصویرگری کتاب های کودک است، را فرصتی مناسب برای دید و بازدید او با تصویرگران ایرانی کتاب کودک توصیف و اعلام کرد: خوشبختانه تعدادی از تصویرگران کتاب کودک ما در اقدامی جالب ابتکاری به مناسبت حضور خانم کینی در نمایشگاه کتاب تهران، اقدام به تشکیل یک دیواره تصویرگری در نمایشگاه کتاب تهران کرده اند.

قائم مقام نمایشگاه کتاب همچنین در پاسخ به این سوال که آیا فکر می کنید خدماتی که در نمایشگاه به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود، مناسب است؟، گفت: اگر بخواهم پاسخی دقیق و صادقانه به این پرسش بدهم، باید بگویم خیر، اما واقعیت این است که اقتضائات مصلی امکان ارائه بهتر خدمات رفاهی را به بازدیدکنندگان نمی دهد، با این وجود و با همکاری دوستان مدیریت مصلی امسال رواق شرقی هم در اختیار نمایشگاه کتاب قرار گرفته که شامل یک فضای مرفه و بانشاط است.

امیرمسعود شهرام‌نیا


شهرام‌نیا در عین حال ایجاد ترافیک سنگین در خیابان‌های اطراف محل برگزاری نمایشگاه کتاب تهران را طبیعی خواند و به همین خاطر از شهروندان منطقه هفت تهران عذرخواهی کرد.

سفر رئیس نمایشگاه کتاب پاریس


وی در ادامه از سفر موریسه رئیس نمایشگاه کتاب پاریس به کشورمان و ورود او به تهران در روز پنجشنبه خبر داد و گفت: وزیر اطلاع رسانی عمان هم که کشورش میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران است از دیروز به اصفهان سفر کرده و در آنجا با شخصیت های فرهنگی اصفهان نشست هایی برگزار خواهد کرد. روز جمعه هم ما میزبان مراسم روز عمان در نمایشگاه کتاب تهران هستیم. همچنین فردا پنجشنبه به‌عنوان روز ایتالیا نامگذاری شده است که میهمان ویژه این برنامه هم خانم کینی (رئیس نمایشگاه کتاب بولونیا) است.

همچنین به گفته قائم مقام نمایشگاه کتاب، برنامه شب عمانی فردا شب پنجشنبه ۱۷ اردیبهشت در برج میلاد برگزار می‌شود و پس‌فردا جمعه هم برنامه های عمان در نمایشگاه کتاب ادامه خواهد یافت.

گزارشی درباره تخلف در روز اول واصل نشده‌است


قائم مقام بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا تا این لحظه که در ساعت پایانی روز نخست این نمایشگاه هستیم، تخلفی از سوی ناشران و یا غرفه‌داران بخش های دیگر نمایشگاه گزارش شده است یا خیر؟، توضیح داد: تا این لحظه گزارشی در رابطه با تخلف به من واصل نشده، اما امشب کمیته رسیدگی به تخلفات ناشران برای بررسی گزارش های واصله احتمالی در این زمینه، تشکیل جلسه خواهد داد.

شهرام‌نیا همچنین افزود: این کمیته در پایان هر روز نمایشگاه کتاب تهران جلسات خود را برگزار می‌کند. علاوه بر این، با توجه به برخی شرایط که ممکن است به صورت اضطراری به وجود بیاید، جلسات اضطراری این کمیته برگزار می‌شود.

اقدامات کمیته‌های نظارت در برابر ناشران متخلف


قائم مقام نمایشگاه کتاب، در پایان با بیان اینکه امسال و با تمهیداتی که اندیشیده شده، بخشی از مکانیسم نظارت بر تخلفات ناشران به کمیته های مربوطه که از سوی تشکل‌های نشر انتخاب شده‌اند، واگذار شده است، گفت: در صورت بروز هرگونه تخلفی که آئین‌نامه و ضوابط حضور در نمایشگاه کتاب تهران را مخدوش کند، این اجازه حتی به مدیران سالن‌ها هم داده شده تا پس از انجام هماهنگی با کمیته مربوطه، نسبت به برخورد و تخلف صورت گرفته، اقدام کنند.

وی افزود: این برخوردها می‌تواند شامل پلمپ غرفه، تعطیلی یکروزه یا دو روزه غرفه، قطع ارتباط دستگاه های کارتخوان ناشر متخلف و مواردی از این قبیل باشد. مدیران سالن ها در دادن تذکر به ناشران متخلف آزاد هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *