جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

واکنش واشنگتن درباره ساخت‌و‌ساز پارچین

جمعه ۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۱۰
کد مطلب: 441129
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به گزارش مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران که امروز، پنجشنبه منتشر شد واکنش نشان داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روز پنجشنبه به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران واکنش نشان داد. او همچنین احتمال دخالت دادن ایران در رایزنی‌های حل و فصل بحران سوریه در آینده را رد نکرد.

«کربی» در واکنش به این گزارش که مدعی فعالیت‌های ساخت و ساز جدید در سایت پارچین شده بود با بیان اینکه این سایت یک پایگاه متعارف نظامی است، انجام این فعالیت را «حق» ایران خواند.

«رضا نجفی»، نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز امروز، ساعتی بعد از انتشار گزارش فصلی آژانس گفت ایران برای انجام فعالیت‌های ساخت و ساز در اماکن خود نیازی به اجازه آژانس ندارد.

پارچین، سایت نظامی است در جنوب شرقی تهران که از حدود ۱۱ سال پیش آژانس بین المللی انرژی اتمی بر اساس اسناد نهادهای اطلاعاتی برخی کشورهای غربی مدعی برخی آزمایش های هسته‌ای در این سایت شده بود.

آژانس این ادعا را در سال ۲۰۰۳ میلادی بر پایه تصاویری که از وجود اتاقک و مخزنی که برای آزمایش های هسته‌ای به کار می رود مطرح کرد.

سخنگوی وزیر خارجه آمریکا در بخش دیگری از این کنفرانس خبری به تلویح به احتمال رایزنی با ایران در آینده برای حل و فصل بحران سوریه اشاره کرد.

خبرگزاری رویترز روز گذشته گزارش داده بود سفیر جدید آمریکا در سوریه برای یافتن راه حل سیاسی درباره بحران سوریه راهی مسکو و ریاض خواهد شد.

«کربی» در پاسخ به سوال یک خبرنگار که درباره دلیل عدم مشارکت با ایران در تحولات سوریه پرسیده بود گفت: «ما داریم درباره اکنون صحبت می‌کنیم.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه تصریح کرد فعلاً رایزنی‌هایی در این باره انجام نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *