شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

رفتارهای مردان یونانی با"زنان یونان باستان"

دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب: 82702
کتاب "زنان یونان باستان" تألیف دان ناردو با ترجمه لیلا رضایی از سوی انتشارات ققنوس منتشر شده است.

به گزارش مهر، « زنان یونان باستان » شصتمین کتاب از مجموعه تاریخ جهان است که خواننده را با رفتارهای سلطه‌جویانه بیشتر مردان یونانی با زنان این سرزمین آشنا می‌کند. در واقع در سراسر تاریخ باستان ، زنان یونانی از اندک حقوق مدنی برخوردار بودند و جالب‌تر اینکه تقریباً همه مردان و بیشتر زنان ، این وضعیت را به عنوان امری طبیعی پذیرفته بودند . اما باید گفت از دیدگاه امروز چنین امری بی تردید غیرطبیعی و ناعادلانه می‌نماید و شایسته جامعه‌ای چون جامعه یونان نیست که از بسیاری جهات و به شکلی نامعمول نسبت به عصر خود پیشرفته و روشن‌بین بود.

آنچه نظریه برابری حقوق زن و مرد را به طور خاص محل بحث و جدل قرار داده است ، فقدان مطالعه‌ای تاریخی درباره این موضوع است. در سراسر تاریخ و در همه‌ جوامع باستانی مانند مصر و یونان و در بیشتر جوامع ، گروهها و مذاهب عصر میانه ، به طور طبیعی زنان را فرمانبردار و زیردست مردان می‌دانستند . اغلب نوشته‌ها یا نقل قول‌هایی که در کتاب مقدس یا آثار چهره‌های دینی معروف مانند پولس قدیس یا آگوستین مقدس آمده ، حاکی از این عقیده است که خداوند مرد را به عنوان مظهری از وجود خود ، و زن را به عنوان خدمتگزار و فرمانبردار او آفریده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *