پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱

قیمت نفت افزایش یافت

جمعه ۷ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب: 377527
قیمت جهانی نفت در معاملات امروز، جمعه ۳۲ سنت افزایش یافت و به ۱۰۲ دلار و ۷۸ سنت در هر بشکه رسید.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، قیمت نفت برنت روز جمعه بالای ۱۰۲ دلار باقی ماند، اما به دلیل غلبه فزونی عرضه و کاهش تقاضا در اروپا و چین بر نگرانی های ژئوپلتیک، در مسیر ثبت دومین ماه متوالی همراه با کاهش قرار گرفت.
با کاهش تقاضا و فزونی عرضه در حوزه آتلانتیک، قیمت نفت برنت از بالاترین قیمت ۹ ماه اخیر که در ماه ژوئن به ثبت رسیده بود، بیش از ۱۲ درصد کاهش یافت و در هفته گذشته به پایین ترین رقم در بیش از یک سال گذشته رسید.
بر اساس این گزارش، در روز جمعه قیمت هر بشکه نفت برنت با ۳۲ سنت افزایش به ۱۰۲ دلار و ۷۸ سنت رسید. نفت خام آمریکا نیز متاثر از آمارهای مثبت اقتصادی این کشور در سه ماهه دوم سال، با ۲۲ سنت رشد قیمت، ۹۴ دلار و ۷۷ سنت معامله شد.
اما قیمت نفت در هر دو سوی آتلانتیک این ماه در مسیر ثبت بیش از ۳ درصد کاهش قرار دارد.
بن له بران، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «من از این کاهش قیمت قابل توجه در طی چند هفته اخیر متعجب شده ام.» وی افزود: «این شانس وجود دارد که ما حداکثر کاهش قیمت ها را پشت سر گذاشته باشیم.»
بر اساس نتایج یک تحقیق، صادرات نفت غرب آفریقا به آسیا در ماه سپتامبر به نزدیکی بالاترین رقم خود رسید، هرچند که عرضه در بازار دریای شمال همچنان به مقدار کافی بود.
تولید نفت در سایر نقاط جهان نظیر کشورهای عضو اوپک نیز به رغم تنش های ژئوپلتیک در عراق، لیبی و اوکراین افزایش یافته است.
اوپک که یک سوم نفت جهان را تامین می کند، به دلیل افزایش تولید کشورهای ایران، لیبی و آنگولا، تولید نفت خود را در ماه آگوست نسبت به ماه جولای افزایش داد.
اما تحلیلگران انتظار دارند که در صورت بدتر شدن اوضاع اوکراین، قیمت نفت تا حدودی افزایش یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Switzerland
بهای واقعی نفت هربشکه دویست دلار است.
کافی است مجلس ایران و دولت ایران بخواهند .
اگر اینگونه گرفتار مباحث بیهوده نباشند.
تعادل بازار نفت جهانی ،متزلزل است و کافی است با استدلال وتبلیغات گسترده ،پیشی گرفتن مصرف جهان نسبت به تولید نفت ،این تعادل شکننده بازار بین المللی را که مصنوعی وبادکنکی است را بهم ریخت .
متاسفانه اکثرا در گیر امورفرعی هستند واصول در حاشیه قرار گرفته است
قران:تقوا تقوا تقوا داشتن وظیفه مدیران و
راهکاردرست وعده قاطع الله العظیم الحکیم.