پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

تجمع‌ مربیان‌ مقابل ریاست‌ جمهوری

سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۹
کد مطلب: 387120
مربیان حق التدریسی آموزش فنی و حرفه ای ساعات اولیه صبح امروز مقابل سازمان برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.
به گزارش جهان به نقل از میزان، صبح امروز (سه شنبه) مربیان حق التدریسی آموزش فنی و حرفه‌ای در سال جاری برای سومین بار به دنبال بی توجهی به فرآیند استخدام شدنشان در مقابل سازمان برنامه ریزی و مجلس تجمع کردند.

اعتراض این تجمع کنندگان در خصوص عدم اجرای مصوبه سال ۱۳۹۱ در خصوص وضعیت استخدامی مربیان حق التدریسی مراکز فنی و حرفه ای بود و خواستار اجرای مصوبه سال ۱۳۹۱ مبنی بر استخدام مربیان حق التدریسی مراکز فنی و حرفه ای هستند.

الهیاری معاون امور بودجه، آموزش و فرهنگی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با تجمع مربیان حق التدریسی از تشکیل نشدن آیین اجرایی فرآیند استخدام شدن این مربیان خبر داد و گفت: درخواست مربیان هنوز در حال پیگیری در کمیسیون مجلس است و کارهای اداری آن در حال انجام است.

در حال حاضر نیز مربیان حق التدریسی در مقابل مجلس تجمع کردند و خواهان پاسخگوی و پیگیری مطالبشان از سوی نمایندگان مجلس هستند.

بیش از ۴ هزار معلم فنی و حرفه‌‎ای همچنان حق التدریسی هستند

چندی پیش نیز عضو کمیسیون بودجه و برنامه ریزی مجلس در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، گفت: بیش از ۴ هزار نفر معلم فنی و حرفه ای همچنان حق التدریسی هستند، این در حالی است که این افراد بیش از ۱۰ سال سابقه کار دارند.

موسی‌الرضا ثروتی با اشاره به تجمع مربیان حق التدریسی فنی و حرفه ای در مقابل مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: در این تجمع مربیانی حضور داشتند که بیش از ۱۰ سال سابقه کار دارند، اما همچنان حق التدریسی بوده و تغییر وضعیت پیدا نکردند.

مصوبه ای که بعد از ۲سال اجرایی نشد

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۴ هزار و ۱۰۰ مربی فنی و حرفه ای در سراسر کشور وجود دارد، افزود: در سال ۹۱ مصوبه در مجلس به منظور تغییر وضعیت مربیان حق التدریسی و استخدام شدن آنها به تصویب رسید، اما تا کنون این مصوبه اجرایی نشده است.

عضو کمیسیون بودجه و برنامه ریزی مجلس بیان کرد: متاسفانه وضعیت این مربیان با وجود سابقه بسیار زیاد خوب نیست و از حقوق مناسبی برخوردار نیستند و از سوی دیگر این مربیان بیمه نیستند.

دولت باید اجرا کننده قانون باشد

ثروتی با تاکید بر اینکه مصوبه مجلس باید اجرایی شود، گفت: تمام مراحل قانونی این موضوع در مجلس طی و تصویب شده است بنابراین دولت باید اجرا کننده قانون باشد.

وی انتقاد کرد: اگر این قانون اجرایی نشود، وزیر مربوطه را به مجلس فرا می خوانیم و بحث استیضاح آن را مطرح خواهیم کرد.

عضو کمیسیون بودجه و برنامه ریزی مجلس افزود: برای اجرایی شدن این قانون جداگانه به وزیر مربوطه، همچنین سخنگوی دولت و دفتر ریاست جمهوری نامه نوشتیم و خواهان اجرایی شدن این مصوبه هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *