شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۸
۲۷

افزایش دوباره قیمت خودرو +نرخ‌ها

يکشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب: 357222
افزایش نرخ ارز باعث رشد قیمت خودور در بازار شد به طوری که خودروهای داخلی تا ۱.۵ میلیون تومان و خودورهای خارجی نیز تا۳۰ میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کردند.
افزایش دوباره قیمت خودرو +نرخ‌ها
به گزارش جهان به نقل از فارس، در شرایطی که بازار خودرو با افزایش دوباره قیمت‌ها روبرو است، تقاضای زیادی در این بازار وجود ندارد و خرید و فروش همچنان راکد است.

در عین حال، شماره‌گذاری خودروهای خارجی نیز همچنان متوقف است و با وجود این که این خودروها از گمرک ترخیص می‌شوند، ولی از ۲۸ اسفند سال گذشته تاکنون شماره‌گذاری آنها متوقف است. این در حالی است معمولاً در هر سال بعد از ۱۵ فروردین ماه با فاصله حدود ۱۰ روز مجوز شماره‌گذاری خودروهای وارداتی صادر می‌شود.

* وانت هم گران شد

به گزارش فارس، رشد قیمت خودروها در بازار به گونه‌ای بوده که هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ حدود ۴۰۰ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرده و در حال حاضر به قیمت ۳۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به خریداران عرضه می‌شود.

همچنین هر دستگاه پژو ۲۰۶ صندوقدار مدل V۸ با افزایش قیمت ۴۰۰ هزار تومانی به قیمت ۳۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

قیمت پژو ۴۰۵ بنزینی نیز با افزایش ۵۰۰ هزار تومانی به ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است. نوع دوگانه‌سوز این خودرو هم با افزایش ۷۰۰ هزار تومانی به قیمت ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

در مورد پژو پارس سال و نوع دوگانه‌سوز این خودرو نیز باید به افزایش قیمت یک میلیون تومانی طی روزهای اخیر اشاره کنیم، در حال حاضر پژو پارس سال با قیمت ۳۷ میلیون تومان و پژو پارس دوگانه‌سوز با قیمت ۳۷.۵ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود.

در مورد تندر ۹۰ مدل E۱ ایران خودرو نیز باید به افزایش یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی قیمت این خودرو و عرضه آن به قیمت ۳۵ میلیون تومان اشاره کنیم. مدل E۲ این خودرو نیز در حال حاضر به قیمت ۳۹ میلیون تومان عرضه می‌شود که رشد ۱.۵ میلیون تومانی را نشان می‌دهد.

رانا به عنوان جدیدترین محصول قابل عرضه ایران خودرو نیز با افزایش قیمت ۷۰۰ هزار تومانی به قیمت ۳۳ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

سمند ال‌ایکس نیز با افزایش قیمت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی، به قیمت ۲۹.۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

نکته جالب توجه در تغییر قیمت در بازار خودروهای داخلی، افزایش قیمت وانت است که با وجود اینکه طی ماه‌های اخیر افزایش قیمتی را در مورد این خودروها شاهد نبودیم، ولی در روزهای گذشته وانت پیکان افزایش قیمت ۵۰۰ هزار تومانی و وانت زامیاد رشد قیمت ۲.۵ میلیون تومانی را تجربه کرده است به طوری که در حال حاضر وانت پیکان ۱۲.۵ میلیون تومان و وانت زامیاد ۲۳ میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

وانت پیکاپ دو کابین نیز با افزایش قیمت دو میلیون تومانی، این روزها به قیمت ۸۹ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

* رشد ۱.۵ میلیونی قیمت تندر

در مورد محصولات سایپا نیز باید به افزایش قیمت ۴۰۰ هزار تومانی تیبا در بازار اشاره کنیم که قیمت آن به ۲۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است.

رشد قیمت سایپا ۱۱۱ مدل SX نیز یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بوده و در حال حاضر به قیمت ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. سایپا ۱۳۱ مدل SX هم با رشد ۷۰۰ هزار تومانی به قیمت ۱۹ میلیون تومان عرضه می‌شود.

سایپا ۱۳۲ مدل SX نیز افزایش قیمت ۶۰۰ هزار تومانی را طی روزهای گذشته تجربه کرده و در حال حاضر به قیمت ۱۸.۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

در مورد تندر ۹۰ مدل E۲ پارس خودرو هم باید به افزایش ۱.۵ میلیون تومانی قیمت این خودرو و عرضه آن به قیمت ۴۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اشاره کنیم.

در روزهای اخیر، تیانا رشد قیمت ۴ میلیون تومانی را تجربه کرده و قیمت این خودور به ۱۴۵ میلیون تومان رسیده است. قیمت مگان نیز با افزایش یک میلیون تومانی به ۹۲ میلیون تومان رسیده است.

* توقف شماره گذاری خارجی‌ها و رشد یک تا ۳۰ میلیونی قیمت‌ها

در مورد خودروهای خارجی نیز باید به افزایش یک تا ۳۰ میلیون تومانی قیمت این خودروها در بازار به دنبال افزایش نرخ ارز و توقف شماره‌گذاری این خودروها اشاره کنیم.

قیمت تویوتا آریون با رشد ۵ میلیون تومانی به ۲۱۰ میلیون تومان رسیده و قیمت کمری نیز با افزایش ۴ میلیون تومانی به ۱۴۵ میلیون تومان رسیده است.

قیمت لنکروز نیز با افزایش ۵ میلیون تومانی به ۴۰۵ میلیون تومان افزایش یافته است. یاریس هاچ‌بک نیز رشد قیمت یک میلیون تومانی را تجربه کرده و در حال حاضر به قیمت ۸۹ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود.

قیمت اپتیما با افزایش ۱۰ میلیون تومانی به ۱۴۵ میلیون تومان رسیده و در مورد اسپورتیج نیز می‌توان به رشد ۵ میلیون تومانی قیمت این خودرو عرضه آن به قیمت ۱۴۸ میلیون تومان اشاره کرد. قیمت سراتو ۲۰۱۴ نیز با رشد ۳ میلیون تومانی به ۱۱۵ میلیون تومان رسیده است.

در خصوص بنز نیز باید به افزایش ۱۳ میلیون تومانی قیمت بنز C۲۰۰ و عرضه آن به قیمت ۲۶۵ میلیون تومان اشاره کنیم. بنز E۲۰۰ نیز با رشد ۳۰ میلیون تومانی به قیمت ۳۴۰ میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

هیوندایی I۳۰ نیز با افزایش قیمت ۲ میلیون تومانی، این روزها با قیمت ۱۰۵ میلیون تومان عرضه می‌شود و قیمت سانتافه و سوناتا نیز به ترتیب با رشد ۱۰ و ۳ میلیون تومانی به ۱۹۰ و ۱۳۵ میلیون تومان رسیده است.

افزایش قیمت خودرو در بازار در حالی ادامه دارد که فعالان بازار معتقدند در صورت کنترل نرخ ارز و شماره‌گذاری خودروهای خارجی، قیمت خودرو در بازار پایین خواهد آمد. در عین حال، عرضه قطره‌چکانی خودروسازان نیز در کنار عطش بازار، به رشد قیمت‌ها در بازار خودرو کمک کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عادل فرحانیان
با تشکر؛ لطفاً خودروها را گرانتر کنید
ایران خودرو 2235
در اسرع وقت به درخواست شما رسیدگی میشود
Iran, Islamic Republic of
ما ديگه زورمون به پرايد "قاتل" هم نميرسه
واقعا نااميد کننده ست اوضاع اقتصادي
احساس غريبگي با دولت و مسئولين دولت به آدم دست مي ده
مرگ دست خداست، پراید یه وسیله است!
مهدی
Iran, Islamic Republic of
یه عامل گرونی شما هستید با این نحوه نوشتن هاتون. الان ایران خودرو فروش فروی محصولات گذاشته به قیمت کارخونه همون قیمیت که اسفند سال 91 (قبل از ریاست جمهوری) تصویب شد اینکه قیمت بازار بالا بره وقتی کارخونه میفروشه ارزونتر اهمیتی نداره
اخه کارخونه خودرویی نداره که بفروشه.باید از بازار بخری
قیمت اسفند 91 ؟؟؟؟ دلت خوشه ها
Iran, Islamic Republic of
قیمت اسفند 91؟؟؟؟کدوم ماشینش ؟ بگین بریم بگیریم.
ی
شما را به خدا این انحصار خودرو را بشکنید وگرنه کمر مردم میشکند
رسول كاظمي
انانكه در دولت دهم به خاطر تورم و گراني اشك تمساح مي ريختند اكنون چرا سكوت كرده اند ؟ دولت تصور نكند سكوت اين افراد نشانه همراهي با دولت است بلكه اينها براي رسيدن به منافع شخصي و گروهي خود سكوت كرده اند و اكنون بيكار نيستند بلكه تمام نقاط ضعف دولت را در دفتر شخصي خود يادداشت مي كنند تا در استانه انتخابات با انتشار ان خود را دلسوز ملت جلوه داده و نظر ملت را به خود جلب كنند و طيف طرفدار اين دولت را از قطار سياست پياده كنند و خود قدرت را بدست گيرند .
سکوت
باب جدید در ریاضایات و آمار و هندسه توسط دولت مردان: شیب ملایممممممممممم
تابع از حالت شیب تند به تابع پله ای تبدیل شده واقعا متاسفم
علی
تحریم خرید خودروهای داخلی علاج کاره
دو هفته پیش اعلام کردن اینا از ارز مبادله ای استفاده می کنند باز بازی درآوردن،دلال کجا بود،دلال مگه میتونه 1000 تا ماشین تو یک روز بدون زد و بند تحویل بگیره؟!
خودرو سازی که تا سال 89 که اوضاع ارز خوب بود مدام تبلیغ می کرد،خودروی ملی ،خودروی ملی بعدا با بحران ارزی مشخص شد 90% وارداتی بوده و اینجا فقط سپرش رو می ساختن دیگه آبرویی داره!
پرایدی که 20 ساله تو ایران تولید میشه و حتی کارخونش تولیدش رو متوقف کرده قیمتش تا حدود 3 برابر رسیده! خب این یعنی خودروسازی داخلی کشک بوده،سراب بوده،فریب بوده...یک عده نشستن دور هم انحصار درست کردن الی و بلا مردم فقط باید از ما بخرن،به جوانهای با استعداد ماهم راه نمی دن بیان این صنعت رو بومی کنن و پیشرفت بدن، سر و ته آقایون رو بزنی دنبال پورسانت قرارداد با شرکتهای غربی هستن، 4 تا کارگر هم شدن وجه المصالحه‌ی آقایان،تا میگی خودروی با کیفیت و ارزان خارجی شروع می کنن کارگرا بی کار می شن! آقا برادر زاده من یکی از این خودرو سازی ها 6 سال قراردادی کارکرد،تا تحریم شروع شد تعدیل نیرو کردن،همون بخش مدیرش 140 میلیون پاداش سالانه اش بود،امکانات و مزایا بماند،از خودشون کم نکردن،کارگر بدبخت رو اخراج کردن...
مردم از تبعیض ناراحت هستند،دردمان را به کی بگیم...
به جهان نیوز بگو کسی رو جز جهان نداریم .....
باب لرد
دردتو به من بگو داداش ولی اهمیتی نمیدما گفته باشم!!!!!!!!!!!!!
رضایی
این هست دولت تدبیر و گرانی....
بیست
لطفاً بنرین را گران کنید لیتری 2000 تومن.
زنگنه
اندکی صبر...... انشالله 10 ماه دیگه همین قیمت میشه .
saeid
از دولت خواهش می کنیم یکم تورم را هم بالا ببره چون از وقتی که دولت جدید اومد تورم نداشتیم. یعنی همون 100روز اول همه چی درست شد
گلی
من هم از شما مردم صبور میخوام سطح توقعتون رو پایین بیارید خودرو با کیفیت با قیمت مناسب میخواین ؟واقعا که آخه شما چرا انقد پر توقعید؟مسئولان مردم ما زیادی پر توقعا شما ببخشیدشون
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
مچکریم
Iran, Islamic Republic of
واقعا که ایران خودرو هر ماشینی که تو انبارش اضافه بوده فروش نقدی زده . چرا مثلا پژو 405 رو فروش نقدی نزده؟
تنها راه حل ترافیک، آلودگی، و تنبلی و چاقی مردم:
خودرو هیبریدی ارزان، سوخت گران.
وحید
آقا جون مادرتون نخرید من الان پول پژو پارس رو دارم ولی نمیخرم
Iran, Islamic Republic of
سلام ای کاش همه مثل شما بودند
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام چرا صدای کسی بلند نمیشه واسع این گرونی ها از خودرو گرفته تا......الحق وانصاف دولت تدبیره هستش میدونه باید چکار کنه که مردم صداشون بالا نیاد!!!!!!!
هادی
Iran, Islamic Republic of
چیزی که برام خیلی جالبه اینه که پژویه 405 ،12 میلیونی که قیمتش تقریبا 3 برابر شده رو مسولین میگند که قیمتش رو کاهش میدیم بعد میبینیم تقریبا 1 میلیون قیمتشو میارند پایین و مردم هم چقد خوشحال میشند و میگند بابا دم فلان مسئول گرم قیمت خودرو پایین امد(به تب میگیرمت که به مرگ راضی بشی)!!!!!!!
علی
یه نگاهی به سایت دیوار و قیمت ماشین در ساحل کیش هم بکنید ممنون.