جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۳۷

درخواست غرامت سنگین انگلیسی ها به خاطر تسخیر سفارت

چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۱۷
کد مطلب: 198021
به دنبال تسخیر سفارت انگلیس درهفته گذشته ازسوی دانشجویان ایرانی،انگلیس خواهان دریافت غرامت از ایران شد.
به گزارش جهان به نقل ازخبرآنلاین،انگلیس براساس کنوانسیون وین خواهان یک میلیون پوند غرامت شده است.
کنوانسیون وین درباره روابط کنسولی یک معاهده بین‌المللی میان کشورهای دنیا است که در ۲۴ آوریل ۱۹۶۳ در وین به تصویب رسیده و تاکنون در ۱۷۳ کشور اعتبار قانونی یافته‌است
دویچه وله به نقل از روزنامه «تلگراف» نوشت: تابلوهای نقاشی ، ‎فرش، مبلمان، جواهرات، اشیای قیمتی، دستگاه‌های الکترونیک و چند خودروی اداری از جمله اموالی هستند که تخریب شدند.
دویچه وله همچنین در گزارش خود با اشاره به خسارت به سفارت انگلیس، مدعی شده است:«خسارت‌های وارده نه تنها ساختمان سفارت بریتانیا و محل سکونت دیپلمات‌ها در مجتمع قلهک را در برمی گیرد، بلکه شامل آسیب به مدارس بین المللی واقع در مجتمع قلهک نیز می‌شود.»
مدرسه آلمانی‌ها به همراه چند مدرسه بین المللی دیگر از زمان حضور دانشجویان ایرانی در آن بسته شده‌اند و فعالیتشان متوقف شده است.
به دنبال تشدید تحریم‌ها علیه ایران توسط بریتانیا بود که مجلس شورای اسلامی قانون کاهش روابط دو کشور به سطح کاردار را تصویب کرد. اقدامی که چند روز بعد با تظاهرات دانشجویی وتسخیر سفارت انگلیس ازسوی دانشجویان روابط بین دو کشور را بحرانی کرد و در پی آن انگلیس از دیپلماتهای ایرانی خواست ظرف ۴۸ ساعت خاک این کشور را ترک کنند.
از سوی دیگر علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران که روز گذشته در حاشیه نشست بین دو در دیدار با وزیر امور خارجه سوئد تسخیر سفارت انگلیس در تهران را مورد تائید ندانسته اما در عین حال تاکید کرده بود این امر قابل پیش بینی نبوده است،روز گذشته خود با روزنامه آلمانی «فرانکفور‌تر آلگماینه» اظهار داشت، قصد عذرخواهی از ویلیام هیگ، وزیر خارجه بریتانیا را ندارد.
صالحی با مقصر دانستن بریتانیا در وقوع بحران اخیر در روباط دو کشورگفت: «این رفتار و موضع گیری‌های دولت بریتانیا بود که باعث خشم و واکنش مردم شد.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حالا این غرامت را از دانشجویان !!! می گیرید یا از جیب این مردم بخت برگشته بر می دارید؟
Iran, Islamic Republic of
این میگن یک تاکتیک روبه جلو
وقتی مبل وفرش وتابلو از بردن حیثیت ،جان واز بین بردن ارزشها وتاریخ یک مملکت پیشی میگرد
پس دیپلمات های ما کجا هستند تا شرف وارزشها وشرکت فعال داشتن در جنگ 8 ساله وتجهیز متجاوز ، حمله به سفارت ایران در لندن و ظلم واستعمار در غارت نفت وحمله نظامی به ایران را در دادگاه فرمایشی لاهه مطرح کنند ؟!!!
آیا براستی مبل وفرش آنان برتر ازاین بوده است که مسئولین ما باید سکوت نمایند وحق را به آنان بدهند
Iran, Islamic Republic of
بايد از دانشجويان بگيرند تا ديگه سرخود از اين كارهاي بيخودي نكنند و كشور و ملت را توي دردسر نياندازند.
United States
شصت سال نفت ما را مفتی مفتی بردی ازاین حساب کم کن و بقیه رابریز به حساب. شما که سالها با دزدی دریایی و استعمار گری کشورهای دیگر را چپاول می کردین یادتون نبود که قانون خسارت و کنوانسیونهای دیگه هست؟ این قوانین لابد فقط برای چپاول وضع شده یک ریال بده آش به همین خیال باش.
Iran, Islamic Republic of
غلط کردند پس غرامت 2 نفری که در سال 59 در سفارت ایران در لندن کشتند رو چرا ندادن
United States
انگلیس غرامت سفارت ما در سال 59 که منجر به کشته شدن 4 کارمند جمهوری اسلامی شد را پرداخت کرده ؟
منابع مالی بلوکه شده ی ما را دادند ؟
دلتون خوشه به این روابط به اصطلاح قانونی ؟
Iran, Islamic Republic of
انگلیسی های متکبر و به ظاهر متمدن، شما باید خسارت های جنگ جهانی و اشغال ایران را به ما بدید که میلیونها ایرانی رو با قحطی مواجه کردید و کشتید، شما باید به خاطر کشتن دیپلماتها و سفیر سفارت ایران در لندن به ما توضیح بدید، شما باید از ملت ما عذر خواهی کنید و غرامت تحریمهای ناروا و اتهامهای پوچ و بی اساس رو به ما پرداخت کنید.
Iran, Islamic Republic of
اشکال نداره ! غرامت شهیدای ما در سفارت ما در لندن رو بدن ، ما هم غرامت میدیم . (البته ما که هیچ کاره ایم ! حضرات دستگاه مقتدر! دیپلماسی خودشون میدونن چه جوری از طریق قانونی اقدام کنن!)
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز عزیز بعضی دوستان ظاهراً تو باغ نیستند و خواهان دریافت غرامت کشته شدگان سال 59 سفارت ایران در لندن هستند.در آن حادثه سفارت ایران توسط چند نفر تروریست به گروگان گرفته شده بود که پلیس انگلیس بعد از چند روز رایزنی مجبور شد مداخله کند و گروگان گیر ها به هلاکت رسیدند.حالا دوستان خونخواه چه کسانی شدند؟
Iran, Islamic Republic of
از غرامت ايران براي جنايتهاي اين 200 سال كم كنند و بقيه رو به حساب واريز كنند
United States
"جهان نیوز عزیز بعضی دوستان ظاهراً تو باغ نیستند ... "


نه عزیزم ما در باغ هستیم شما ظاهرا نیستید چون دولت انگلیس اولا موظف بود به نحو احسن از سفارت ما محافظت کنه و ثانیا اگر راست میگن که نقشی نداشتن چرا پارسال از تحویل دادن تنها مجرم باقی مونده از اون واقعه به ایران خودداری کردن؟!!!
Iran, Islamic Republic of
به همین خیال باش .
Iran, Islamic Republic of
بگيد شماره حساب بدن پولشون رو واريز كنيم. چقدر هم پر رو هستند. اصلاً انگار نه انگار واسه سفارت ما تو اون كشور نژادپرست اتفاقي افتاده پر رو پر رو هزينه مكارگري خودشون رو از ما ميخوان
Iran, Islamic Republic of
اگه تجاوز یه یک سفارت خونه و یک باغ یک میلیون پوند غرامت داره ، باید اینها بابت تجاوز به ایران در زمان جنگ جهانی دوم کل کشورشون رو بدن و بزنن به چاک.
Iran, Islamic Republic of
غرامت باغ قلهک رو بدهند بعد ادعا بکنن
Iran, Islamic Republic of
اول اونها غرامت حمله به سفارت ایران تو لندن رو بدن بعد صحبت ار گرفتن بکنن، انگلیسی های پر رو
Iran, Islamic Republic of
حمایت نظامی انگلیسی ها از عراق در طول جنگ تحمیلی باعث کشته شدن هزاران ایرانی و میلیاردها دلار ضرر مالی به ایران شد.گزارش 2000 صفحه ای قاضی اسکات به پارلمان انگلیس در سال 1375 مبین این ادعاست. در این گزارش بر خلاف تعهدات بین المللی مبنی بر عدم تأمین تسلیحات طرفین درگیر، انگلیس مقادیر زیادی اسلحه ی غیرمتعارف به ارزش میلیاردها دلار به عراق فروخته است
Iran, Islamic Republic of
از اونایی که از دیوار سفارت بالا رفتند بگیرید
Sweden
راستی غرامت کودتای انگلیسی آمریکایی 28 مرداد چقدر میشه؟ یا غرامت 1000 میلیارد دلاری جنگ عراق علیه ایران که با پشتیبانی انگلیسی ها رخ داد توسط چه کسی پرداخت میشه؟ یا غارت و چپاول بی حد و حصر نفت کشورمان توسط انگلیسیهای خبیث که تحت عنوان شرکت نفت انگلیس و ایران به تارج رفته است چطور؟؟؟؟ای کاش مسوولان وزارت خارجه کمی مدبرانه تر برخورد کنن!!
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه دولتمردان جمهوری اسلامی ایران

اگر دولت مکار نیرنگ باز انگلیس،
خساراتی که طی حدود 200 سال از طریق، توطئه و جنایت علیه شهروندان ایرانی با بمب باران و جنگ و تحمیل قحطی و چپاول اموال عمومی ،سرنگونی دولتهای مردمی و.. به ویژه حمایتهای همه جانبه از صدام و منافقین پس از انقلاب اسلامی علیه ملت شریف ایران ببار آورده، را داد، بعدا" بروید تحقیق کنید اگر اقامه دعویشان صحیح بود خسارات وارد شده به ایشان را طی 200 سال آینده پرداخت کنید
باسلام
خدمت دوستانی که ناراحت شده اند باید عرض کنم که اونها در موقعیتی قرار دارند که می توانند غرامت بگیرند ومابه موقعیتی رسیدیم که حتی از عراق هم نمیتوانیم غرامت بگیریم همانند کویت که از عراق غرامت گرفت البته اقای احمدی نژاد فرمودند که ما موقعیت ویژه ای در جهان داریم منظورشان همین موقعیت بوده است
Iran, Islamic Republic of
خیلی از این اظهار نظرها کلپتره بافی است و بدون اطلاع از قوانین بین المللی و معاهدات جهانی صورت می گیرد. موضع درست در حال حاضر موضع دولت است. آقای صالحی تصریحاً در دیدار با وزیر خارجه آلمان عذرخواهی کرده که اقدامی مثبت است. مقامات باید به یاد داشته باشند که این گونه اقدامات به نفع وجهه جهانی کشورمان نیست، و هیچ چیز از بر هم زدن صفحه ی شطرنج سیاسی عاید مان نمی شود. عملیات اشغال و تخریب سفارتخانه ها حتی در کوبا، چین، شوروی، ویتنام و کامبوج که زمانی به قول خودشان دشمن قسم خورده ی امپریالیسم هم بودند نیز سابقه نداشته است. به همین خاطر، بهتر است ایران هرچه سریع تر عذرخواهی کند و چهره بین المللی خود را اصلاح نماید. همانطور که آقای احمدی نژاد بر سر اتهام وارده به ایران مبنی بر توطئه قتل سفیر عربستان موضع گرفت و ایران را در زمره کشورهای متمدن جهان خواند، باید به یاد داشته باشیم که کشورهای متمدّن حتی در زمان جنگ نیز به معاهدات بین المللی پایبند هستند، و به نمایندگان کشور متخاصم حمله نمی کنند.
Iran, Islamic Republic of
ما دوهفته فرصت به سفيران انگليس داديم در صورتي كه آنها 48ساعت مگر اين عوامل شيطان چه كساني هستند كه اينقدر ما بايد سكوت كنيم
به اون شخصي که اين کامنت را داده "بايد از دانشجويان بگيرند تا ديگه سرخود از اين كارهاي بيخودي نكنند و كشور و ملت را توي دردسر نياندازند" ميگم لطفا کامنتهاي ديگه را بخوان و بدان که نظر مردم چيه .... برادر عزيز آخه تا کي بايد نسبت به اين استعمار پير ستمگر منفعلانه عمل کنيم . ما اينهمه شهيد نداديم که در مقابل در خواست متکبرانه و خوي استثمارانه انگليس ، ذليل و در مانده باشيم .هرگاه انگليس غرامت و تاوان سالها دخالت ، توطئه ، غارت و حمايت خود از صدام ملعون را داد ... ما هم به آنها غرامت خواهيم داد !! اين را وزارت خارجه نيز مد نظر داشته باشد.
هروقت پول اجاره باغ قلهک رو دادن بعدن بیان راجع به غرامت صحبت کنن
Iran, Islamic Republic of
هر چی در مقابل دشمن عقب نشینی کنی آن ها جلو می آیند
وقتی ما خسارات انگلیس در زمان اشغال کشورمان در زمان جنگ جهانی دوم را نگیریم و علیه تمامی دشمنی هایش اقدام دیپلماتیک و ... نکنیم و بر حادثه سفارتخانه اظهار تأسف کنیم
آن ها هم اینگونه مدعی می شوند!!!
Iran, Islamic Republic of
اگر کسی دزدی کرد ما هم باید دزدی کنیم؟! این رفتارها انسانی نیست و مملکت را تو دردسر میندازه من حالم از این انگلیس بهم میخوره ولی سر مار را باید با سنگ تدبیر برید آخه این آتو دادن ها اصلاً به نفع مملکت نیست واسه این نظرات قلدر مابانه و احساسی بعضی متاسفم اگر اونها کثافت کاری کردند ما باید با سیاست با علم با پیشرفت جلوشون بایستیم نه با این حرفهای داش مشتی
بر اساس قانون حتی اگر مالکی 10 درخت را قطع نماید می توتن ملک او را مصادره کرد انگلیس تازه مالک باغ فلهک هم نیست پس چرا کاری صورت نمی گیرد
Germany
مگر برای اشغال سفارت امریکا بها نپرداختیم؟ این را هم از گلوی بچه ها و نسل های آینده خواهیم پرداخت با توجه به اینکه آن زمان کار ما توجیه انقلابی داشت و امروز یک حرکت فرا قانونی از بالای دست حکومت و دولت. یعنی واقعاً چند تا دانشجو این هزینه را روی دوش ملت گذاشتند؟ منکه باور نمی کنم.
United States
مي گن اگه به پشه رو بدي ازت فرودگاه مي خواد؛ حالا شده حكايت اين انگليسيها
اگر ندیم به دادگاه لاهه شکایت میکنند دادگاه لاهه هم به نفعشون رای صادر میکنه و اونها هم از حسابهای ما تو خارج و تو خود انگلیس بر میدارن، اونها هم حساب پیش ما ندارند که ما تلافی کنیم. باغ قلهک را هم به همین دلیل نمیتونیم بگیریم ضمن اینکه ارزش املاک دولت ایران در انگلیس بیشتر از باغ قلهک و داراییهای اونها در ایرانه ، پس این باغ قلهک گرفتن و اینها فقط شعاره و برای فشار به دولت انگلیسه که فایده هم نداره. راه واقعی و موثر مقابله با انگلیس و آمریکا و... پیشرفت و آبادانی کشور و وحدت ملی و رابطه منطقی و همراه با احترام متقابل با جهان است.
Iran, Islamic Republic of
به دوستان عزیزی که پرداخت خسارت رو به هر نحوی مسخره نموده اند بفرمائید قبل از نوشتن چند کلام مغرورانه و از روی بی اطلاعی لطفا از جبران خسارتهای زده شده قبلی به کنسولگری عربستان در مشهد مقدس توسط وزارت امور خارجه مطلع شده و بعد افاضات خود را قلمی بفرمایند.
United States
بزنيد تو دهن اين كفتار پير تا در برابر تمامي امت اسلامي ذليل شه، اونها با اين آبرو ريزي هاشون، در دنيا بيشتر بهشون فشار میاد و مردم آزاده دنيا بيشتر خواهند فهميد كه ابر مستكبران پوشالي اند.
جاسوسي مي كني پول هم مي خواي ...
اسلام دین منطق است ای کاش ما هم که ادعای مسلمانی داریم دست از حرکات احساسی برداریم و به نحو مطلوب تری از حقوقمون دفاع کنیم و هر بار با یه حرکت غیر منطقی باعث نشیم دیگران یه پیراهن عثمان علیهمون علم کنن. به دوستانی هم که انقدر ساده موضوع غرامت رو به سخره میگیرند عرض می‌کنم ما به عنوان یه کشور در دنیا باید به قوانین بین‌المللی پایبند باشیم (کاری به درست و غلط بودنش ندارم) و مطمئن باشید که مجبوریم این غرامت را بدیم!
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر انگلیس
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت دوستان گرامی
لطف کنید در چیزهایی که در حدود شما نیست نظر ندهید.میان دانشجویان دانشجو نما زیاد هست که فقط برای ایجاد ناامنی در کشور مشکل ایجاد میکنن.از مسئولین خواهشمندم که درست با این موضوع برخورد کنن تا قشر دانشجو هم در میان مردم بی احترام نشود