پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

بمبهای خوشه ای ارمغان آمریکا برای یمن

شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۵۲
کد مطلب: 418026
جنگنده های سعودی علیه ساکنان صعده از بمبهای خوشه ای که از آمریکا خریداری کرده اند استفاده می کنند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، رسانه های یمنی اعلام کردند: جنگنده های سعودی از بمب های خوشه ای علیه ساکنان جبل الشعف در استان صعده استفاده می کنند.

منابع آگاه یمنی اعلام کردند: در جنایت جدید که وحشی گری سعودی ها را نشان می دهد، جنگنده های سعودی روز گذشته جبل الشعف در ساقین در استان صعده را هدف قرار دادند.

این منابع افزودند: ساکنان مناطق زیاد در صعده نوع این سلاح ممنوعه بین المللی را می شناسند زیرا سعودی ها در جنگ صعده در سال۲۰۰۹/۲۰۱۰ از این سلاح های ممنوعه استفاده کردند و جان تعداد زیادی را گرفتند.

رسانه های یمنی گزارش دادند: جنگنده هایی که قادر به حمل این بمب ها هستند جنگنده های تورنادو انگلیس هستند که واحد تعمیر و نگهداری نیروی هوایی انگلیس هنوز وظیفه تعمیر و نگهداری آنها را بر عهده دارد. آمریکا نیز به سبب فروش بمبهای خوشه ای به رژیم سعودی در جنایات سعودی ها مشارکت دارد.

بر اساس گزارش یمنی ها آمریکا و سعودی ها تاکنون معاهده ممنوعیت استفاده از بمب های خوشه ای را امضا نکرده اند اما انگلیس به عنوان یکی از امضا کنندگان این معاهده با در اختیار قرار دادن جنگنده های تورنادو معاهدات منع فروش سلاح های ممنوعه بین المللی را نقض کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *