جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۷

واکنش‌مجلس به افزایش‌شهریه دانشگاه آزاد

سه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب: 380523
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از افزایش شهریه‌های دانشگاه آزاد انتقاد کرد و گفت: دانشجویان دانشگاه آزاد نباید قربانی سیاست‌های غلط مسئولان این دانشگاه شوند.
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  تسنیم، با اشاره به افزایش شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد، گفت: هرگونه افزایش شهریه در دانشگاه آزاد باید مطابق قانون باشد.

وی با بیان اینکه دانشگاه، مرکز علمی است و نباید به باند اقتصادی تبدیل شود، تصریح کرد: دانشجویان دانشگاه آزاد نباید قربانی سیاست‌های غلط مسئولان دانشگاه آزاد شوند، چرا که افزایش شهریه دانشگاه آزاد نباید از ضوابط خارج باشد.

سلیمی گفت: در جلسه هیئت‌امناء آن‌طور که شنیده شده مسئولان دانشگاه آزاد، درخواست داشتند شهریه‌ها ۳۰ درصد افزایش پیدا کند با مخالفت اعضا مواجه شده و در نهایت در این جلسه مصوبه شده که شهریه‌ها تا ۱۵ درصد افزایش یابد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه مجلس در مقابل افزایش غیرقانونی شهریه‌ها سکوت نخواهد کرد، تاکید کرد: امیدواریم مسئولان محترم دانشگاه آزاد توجه داشته باشند که دانشجویان را به لحاظ اقتصادی تحت فشار قرار ندهند، چرا که حمایت از دانشگاه و دانشجو سیاست‌ کلی نظام است و همه باید به آن احترام بگذارند.

سلیمی در پایان گفت: دانشجویان دانشگاه آزاد نسبت به افزایش شهریه‌های این دانشگاه اعتراض دارند و اعتراضات خود را از طرق مختلف به گوش نمایندگان مجلس رسانده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمود
Iran, Islamic Republic of
من که بعید می دونم کسی بتونه کاری بکنه بیچاره ما دانشجویان
کامی
من مطمئنم کسی نمیتونه کاری بکنه محمود جان... بیچاره ما که مجبوریم هزینه های آقایان!! را تامین کنیم
شهریه ثابت که اسمش با خودشه ، نباید تغییر کنه
بابا یکی به داد ملت برسه .....
داداش دادنشگاههای دولتی شبانه و غیر انتفاعی 25درصد زیادشده ولی میگید دانشگاه ازاد شهریه اش زیاد نشه؟
Iran, Islamic Republic of
ولی خداییش ببخشید که تورم داره بیداد میکنه و دانشگاه آزاد هم همه دخل و خرجش فقط همین شهریه ها هست ها.
چرا یه طرفه به قاضی می رید وقتی حقوق هیأت علمی و کارمند 25 درصد زیاد میشه هزینه های جاری همراه تورم بالا میره چه کسی باید مخارج را تامین کند
آیا اگر دانشگاه آزاد نتواند از پس هزینه ها برآید دولت پاسخگو خواهد بود.
والا همین حقوق را هم به کارمندان و اساتید ندن و صرف اموری که خودشون می دونند بکنند.
سعيدازخرم آباد
مجلسي ها فقط شعار ميدن کدوم حرف رو زدن وعمل کردن فقط داغ دل مردم رو تازه ميکنن