جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

اعتصاب خلبانان ایرفرانس و لغو پروازها

دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۴۲
کد مطلب: 380424
خلبانان شرکت هواپیمایی «ایر فرانس» فرانسه از امروز که «دوشنبه سیاه» نام گرفته است، اعتصاب یک هفته‌ای خود را آغاز کرده‌اند.
به گزارش جهان به نقل از العالم، خلبانان شرکت هواپیمایی «ایرفرانس» طبق برنامه‌ای از پیش اعلام شده، امروز دوشنبه بنا به فراخوان اتحادیه ملی خلبانان (SNPL)، اعتصاب یک هفته‌ای خود را آغاز کردند.

بر اساس این گزارش، خلبانان ایرفرانس که اعلام کرده‌اند قصد دارند تا ۲۲ سپتامبر (۳۱ شهریور) به اعتصاب خود ادامه دهند، و در پی آنند که صدای اعتراضشان نسبت به تغییراتی را که قرار است در این شرکت هواپیمایی صورت گیرد، به گوش مسئولان برسانند.

بیش از ۵۰ درصد پروازهای روز دوشنبه این شرکت هواپیمایی لغو شده و ایرفرانس با در نظر گرفتن شمار خلبانانی که به این اعتصاب می پیوندند، پیش بینی کرده است ۶۰ درصد پروازهای امروز این شرکت هواپیمایی لغو شود.

خلبانان ایرفرانس به دعوت «اتحادیه ملی خلبانان»، در اعتراض به «فقدان گفتگوی اجتماعی در مورد جهت گیری های راهبردی» این شرکت هواپیمایی، اعتصاب می کنند.

دو اتحادیه دیگر «اتحادیه خلبانان ایرفرانس» و «اتحادیه کارکنان ناوگان هوایی فرانسه» نیز به اعتصاب تا ۲۷ شهریور، فراخوان داده اند.

«ژان لویی باربر» رئیس اتحادیه ملی خلبانان وضعیت پروازهای روزهای سه شنبه و چهارشنبه ایرفرانس را بدتر از روز دوشنبه پیش بینی کرد.

«فردریک گژی» مدیرعامل ایرفرانس نیز هزینه روزانه این اعتصاب را ۱۰ تا ۱۵ میلیون یورو اعلام کرد و از ادامه مذاکرات با اتحادیه ها به منظور یافتن راهی برای خروج از وضعیت کنونی خبر داد.

اعتصاب طولانی و یک هفته ای خلبانان ایرفرانس از سال ۱۹۹۸ میلادی، یعنی زمان برگزاری جام جهانی ۹۸ در فرانسه، تاکنون سابقه نداشته است. در ۵ ژوئن آن سال خلبانان این شرکت به دعوت یکی از اتحادیه ها به اعتصابی ۲۴ ساعته دست زدند که با پایان زمان مقرر این اعتصاب تا ۳۶ ساعت تمدید شد. پس از آن اتحادیه دیگری تاریخ ۹ تا ۱۵ ژوئن را زمان اعتصاب خلبانان برای اعتراض به دستمزدها اعلام کرد و به این ترتیب طولانی ترین اعتصاب خلبانان ایرفرانس رقم خورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *