شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۱

احتمال لغو مشروط تحریم اروپایی روسیه

دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب: 410420
روسیه در پاسخ به تقاضای لغو ممنوعیت واردات محصولات کشاورزی، اعلام کرد: اگر کشورهای اروپایی در زمینه فراوری و ایجاد صنایع تبدیلی در روسیه سرمایه‌گذاری کنند ممنوعیت واردات محصولات کشاورزی از اتحادیه اروپایی لغو می‌شود.
به گزارش جهان، فارس به نقل از اسپوتنیک نیوز خبر داد، معاون وزیر کشاورزی یونان روز گذشته در حاشیه اکسپوی بین‌المللی غذا از مسئولان کشاورزی روسیه درخواست کرد تا موقتاً محدودیت واردات محصولات کشاورزی و میوه را بردارد.

قبل از تحریم یونان یکی از صادر کنندگان عمده محصولات کشاورزی به روسیه بود که با اعمال تحریم واردات محصولات کشاورزی از سوی روسیه در سال گذشته این فرصت را از دست داد.

یونان در سالهای گذشته به شدت از نظر اقتصادی تضعیف شده و هم اکنون درگیر پرداخت بدهی‌های معوق خود با کشورهای اروپایی و سازمان‌های بین‌المللی است.

پاناگیوتیس معاون وزیر کشاورزی یونان به نوعی درخواست کرد تا روسیه به واردات محصولات فراورده‌های کشاورزی از یونان کماکان ادامه دهد.

بعد از تحریم‌های اتحادیه اروپا و آمریکا علیه روسیه، این کشور نیزبه مدت یک سال واردات محصولات کشاورزی از اروپا را ممنوع کرد. تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا بعد از پیوستن جزیره کریمه اوکراین به روسیه صورت گرفت.

امروز سخنگوی کرملین دیمتری رسکوف در پاسخ به درخواست یونان اعلام کرده است در صورتی که کشورهای اروپایی در زمینه فراوری و ایجاد صنایع تبدیلی در روسیه سرمایه گذاری کنند واردات دوباره محصولات کشاورزی از این کشورها دوباره از سر گرفته خواهد شد.

بعد از تحریم در تابستاان سال ۲۰۱۴ روسیه بخش زیادی از نیازهای کشاورزی خود را از منطقه آسیا وارد می‌کند که در این زمینه ترکیه پیشتاز است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جای ایران کجاست؟