پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲

طرح حمایت از آمران به معروف دوباره رد شد

يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۲
کد مطلب: 410222
شورای نگهبان برای دومین بار طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را رد و ایرادات آن را به مجلس اعلام کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، شورای نگهبان طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را رد و ایرادات این طرح را برای بررسی مجدد به مجلس شورای اسلامی اعلام کرد.

طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر که با اصلاحاتی در جلسه ۱۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۳ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است؛ در جلسه مورخ ۱۳۹۳/۱۲/۰۶ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده نظر این شورا به شرح زیر اعلام می‌شود:

۱- مسامحه در تنظیم عبارت ماده ۱۳ و تبصره آن، موجب بروز اشکال گردیده است؛ چنانچه مجنی‌علیه یا ولی وی حسب مورد جهت استیفاء دیه به ستاد اذن دهند، اشکال مرتفع خواهد شد.

۲- در ماده ۱۶ و تبصره‌های ۱ و ۲ آن، علیرغم اصلاحات به عمل آمده، ایراد قبلی این شورا مربوط به وظایف اجرایی، کماکان وجود دارد.

به علاوه عبارت «اجرای سایر وظایف» در این ماده، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.

۳- در خصوص تبصره‌های ۳ و ۴ ماده ۱۶ ، چون اصلاحی به عمل نیامده است و با توجه به ایرادات معموله در ماده ۱۶ ، اشکال سابق این شورا کماکان وجود دارد.

۴- با عنایت به اینکه اشکال ماده ۱۶ رفع نگردیده است، بنابراین ایراد سابق این شورا در خصوص ماده ۱۹، کماکان به قوت خود باقی است.

۵- در ماده ۲۰، قسمت اول ایراد سابق این شورا، کماکان به قوت خود باقی است.

۶- در ماده ۲۳، علیرغم اصلاح به عمل آمده، اشکال سابق این شورا کماکان به قوت خود باقی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خدارا شکر
م
United Kingdom
یک بند کافی است تایید شود : عامل به منکری را که ناهی از منکر تذکر داده اما او آن منکر را علی رغم دریافت تذکر لسانی و ...انجام داده است (اگر بررسی و ثابت شد )مجازاتش بسیار شدیدتر تعیین گردد و برای هر منکر ی این مجازاتها ابلاغ شود و در مورد امر به معروف نیز معروفی را که تذکر داده شده و رعایت نشده نیز به جریمه سنگینتری نسبت به وقتی که امر به معروف و نهی از منکر صورت نگرفته محکوم نمایند ضمنا افرادی خاص با لباسی خاص و کارت خاصی وظیفه این موضوع یعنی امر وناهی بودن را به صورت مردمی بر عهده بگیرند ودیگران این افراد خاص را مطلع نمایند تا برخورد لسانی و ... صورت گیرد