جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

هیئت تطبیق ۶۵ مصوبه دولت را تأیید کرد

سه شنبه ۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۱۰
کد مطلب: 430923
هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، ۶۵ مصوبه دولت را بررسی و عدم مغایرت آنها با قانون را اعلام کرد.
به گزارش جهان به نقل از خانه ملت، جلسه هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین هفته گذشته با حضور رئیس و اعضای هیئت تشکیل شد و چند مصوبه واصله از دولت در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه اسماعیلی(رئیس هیئت) ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و بزرگداشت شهدای فاجعه هفتم تیرماه ۱۳۶۰ با اشاره به ۲ دیدار خویش با شهید بهشتی، نکاتی از نقش آن شهید در انقلاب بیان نمود.

در ۳ جلسه گذشته تا تاریخ ۱/۴/۹۴ تعداد ۶۵ مصوبه دولت در جلسات هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، بررسی و عدم مغایرت آنها احراز و یک مصوبه به شرح پیوست مغایر شناخته شد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به حسن روحانی رئیس‌جمهور مصوبه خلاف قانون را تشریح کرده که به شرح ذیل است:

حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم؛

بازگشت به رونوشت تصویب نامه هیات محترم وزیران به شماره ۱۰۱۹۴۶/ت ۴۹۴۰۸ هـ مورخ ۶/۵/۱۳۹۲، موضوع: «واگذاری پلاک ثبتی شماره ۱۶۲ متعلق به شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)»، متعاقب بررسی‌ها و اعلام نظر مقدماتی «هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین» و مستنداً به صدر ماده واحده و تبصره ۴ الحاقی به «قانون نحوه اجراء اصول ۸۵ و ۱۳۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصلاحات بعدی» و ماده ۱۰ آیین‌نامه اجرایی آن، مراتب متضمن اعلام نظر قطعی جهت اقدام لازم در مهلت مقرر قانونی و اعلام نتیجه به این جانب ابلاغ می‌شود. بدیهی است پس از انقضای یک هفته مهلت مقرر در قانون، آن بخش از مصوبه که مورد ایراد قرار گرفته است، ملغی‌الاثر خواهد بود.

«براساس ماده ۱۱۸ قانون محاسبات عمومی کشور- مصوب ۱۳۶۶- اموال غیرمنقول متعلق به شرکت‌های دولتی که صد در صد سرمایه و سهام آنها متعلق به دولت است با تصویب هیأت وزیران قابل انتقال به وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی است ... علیهذا انتقال سهام دولت که ۱۹.۵ درصد سهام سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در شرکت ایرالکو را تشکیل می‌دهد از حیث عدم تطابق با موضوع ماده ۱۱۸ که صرفاً انتقال اموال غیرمنقول متعلق به شرکت‌های دولتی که صد در صد سرمایه و سهام آن‌ها متعلق به دولت است را تجویز می‌کند، مغایر با قانون است.

علی لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
هر چند احمدی نژاد در دوره ریاست جمهوری خود رفوزه شد؛ امادقیقا در زمان احمدی نژاد اینجوی تیتر می زدند
"یک مصوبه دیگر از دولت غیر قانونی اعلام شد."