جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

بدهی ۸۰۰۰ میلیاردی ۳ بانک

دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۲
کد مطلب: 392827
بدهی بانک‌های تجاری به بانک مرکزی با رشد حدود ۲۰۳ درصدی در نیمه اول امسال به بیش از ۸۰۰۰ میلیارد تومان رسید.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، آخرین ترازنامه‌ای که از دخل و خرج بانک‌های تجاری در شهریور امسال منتشر شد نشان داد دارایی‌ها و بدهی‌های این بانک‌ها در رقمی حدود ۲۲۴ هزار میلیارد تومان تراز شده است.

درحالی بانک‌های سپه، ملی و شرکت دولتی پست بانک ۳ بانک تجاری کشور را تشکیل می‌دهند که بنابر ارقام تایید شده بانک مرکزی میزان بدهی آنها به این بانک در شهریور امسال به بیش از ۸۰۰۰ میلیارد تومان رسیده که نسبت به شهریور پارسال، ۳۶ درصد و نسبت به اسفند پارسال ۲۰۳ درصد رشد دارد. این درحالی است که این سه بانک در مجموع حدود ۱۴ هزار و ۶۰۵ میلیارد تومان نزد بانک مرکزی سپرده دارند.

همچنین بخش‌های دولتی نزدیک به ۲۵ هزار و ۷۰۰میلیارد تومان به بانک‌های تجاری بدهکارند که بالغ بر ۲۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان آن به دولت و نزدیک به ۲۰۰۰ میلیارد تومان به شرکت‌ها و موسسات دولتی اختصاص دارد. طلب بانک‌های تجاری از بخش‌های غیردولتی نیز تا پایان نیمه اول امسال نزدیک به ۸۸ هزار میلیارد تومان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *