جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

لغو مجوز ۱۸ دفتر خدمات مسافرت هوا‌یی

يکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۲
کد مطلب: 382828
معاون وزیر راه با بیان اینکه متوسط سن ناوگان هوایی کشور از ۲۲ سال به ۲۱ سال کاهش یافته است، گفت: در راستای نظارت بر عملکرد دفاتر فروش بلیت ۳۰۰ آژانس خدمات مسافرتی بازرسی شدند، مجوز ۱۶ دفتر خدمات مسافرت هوایی تعلیق و ۱۸ دفتر لغو مجوز شدند.
‌به گزارش جهان به نقل از فارس، علیرضا جهانگیریان امروز در ادامه نشست خبری خود با اصحاب رسانه به ارائه گزارش عملکرد پرداخت و اظهار داشت: در ۵ ماهه ابتدای امسال ۱۶۲ هزار نشست و برخاست هواپیما داشتیم که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۱۴۸ هزار نشست و برخاست بوده است.

وی ادامه داد: در زمینه اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه‌ها در ۵ ماهه ابتدای سال ۲۰ میلیون نفر به اعزام و پذیرش داشتیم که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۱۷ میلیون و ۲۸۷ هزار نفر بوده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در ۵ ماهه ابتدای امسال ۷.۵ میلیون مسافر داخلی اعزام و پذیرش شدند که سال گذشته این رقم ۶.۹ میلیون نفر بود.

وی یادآور شد: همچنین در بخش پروازهای عبوری امسال ۸۲ هزار پرواز عبوری در ۵ ماهه ابتدای سال داشتیم که این رقم سال گذشته ۶۸ هزار پرواز بوده است؛ روزانه حدود ۹۰۰ پرواز عبوری از فضای کشور داریم.

رئیس سازمان هواپیمایی بیان کرد: از نظر تعداد هواپیما و صندلی پرواز امسال رشد چندانی نداشتیم و در حال حاضر حدود ۱۴۰ فروند هواپیمای فعال در قالب ۲۲ هزار صندلی پرواز داریم.

جهانگیریان اظهار داشت: در سال جاری بیش از ۱۰ وسیله پرنده وارد کشور شده است؛ ۵۰۰ صندلی پرواز اضافه شده است اما به همین میزان نیز هواپیمای غیرفعال داریم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری یادآور شد: در ۵ ماهه ابتدای امسال تعداد پروازهای تأخیری نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است، در فرودگاه تهران و تبریز تأخیرات بیشتری داشتیم که به دلیل انجام عملیات عمرانی بود.

وی یادآور شد: در حال حاضر متوسط سن ناوگان هواپیماهای تجاری کشور از ۲۲ سال به ۲۱ سال کاهش یافته است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: در راستای نظارت بر عملکرد دفاتر فروش بلیت، فعالیت‌ها انجام شده است، ۳۰۰ آژانس خدمات مسافرتی در تهران و شهرستانها بازرسی شدند که ۲۰۰ دفتر اخطار و تذکر به دلیل عدم رعایت پاره‌ای قوانین دریافت کردند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: همچنین مجوز ۱۶ دفتر خدمات مسافرت هوایی تعلیق و ۱۸ دفتر لغو مجوز شدند.

جهانگیریان بیان کرد: مسافران می‌توانند در صورت بروز مشکل برای خرید بلیت هواپیما و مشاهده تخلف، شکایات خود را به شماره تلفن‌های ۶۱۰۲۲۳۵۵ و ۶۶۰۴۸۰۰۷ و ۶۶۰۲۵۴۰۵ ارائه دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *