شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱

عذاب وجدان چند استقلالی بخاطرخیانت

پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب: 392223
وقتی صحبت از دربی می‌شود، یاد پیشکسوتان دو تیم می‌افتیم، آنهایی که در دربی‌های زیبای دهه‌های۵۰ و ۶۰ نقش داشته‌اند.
به گزارش جهان به نقل از پیک خبر،یکشنبه دوباره دربی است، دیداری پرهیاهو که البته طی دو سال اخیر هیچ بار فنی‌ای نداشته و با تساوی بدون گل تمام شده است.

وقتی صحبت از دربی می‌شود، یاد پیشکسوتان دو تیم می‌افتیم، آنهایی که در دربی‌های زیبای دهه‌های۵۰ و ۶۰ نقش داشته‌اند.

علی جباری یکی از همین نفرات است. با کاپیتان اسبق استقلال در مورد دربی و حواشی آن همکلام شدیم.

* می‌گویند شرایط استقلال برای دربی حداقل روی کاغذ بهتر است.

- به نظرم شرایط دو تیم برابر است و هرکدام دردسرها و دغدغه‌های خودشان را دارند. دربی را که روی کاغذ بازی نمی‌کنند. همه چیز درون زمین معلوم می‌شود و آنجا، جایی است که گاهی اوقات یک اشتباه حاصل زحمات یک تیم را می‌تواند برباد بدهد. البته اگر مشکلات فنی ما در این هفته کم شود، احتمال پیروزی‌مان بیشتر می‌شود. کادر فنی دارد همین کار را می‌کند.

* ۴۱ سال از دربی معروف سال ۱۳۵۲ گذشته، همان دربی‌ای که با برتری ۶ بر صفر پرسپولیس تمام شد و چند استقلالی متهم به خیانت شدند. نمی‌خواهید در آن مورد حرفی بزنید؟

- این اتفاق مال گذشته است اما هنوز هم آزارمان می‌دهد. باز هم می‌گویم در آن بازی چند بازیکن استقلال خیانت کردند و الان بالغ بر چهار دهه است که با عذاب وجدان ناشی از کار خودشان زندگی می‌کنند.

* چرا پیشکسوتان استقلال و پرسپولیس برای تماشای دربی و کلاً در ورزشگاه آزادی جایگاه ویژه‌ای ندارند؟

- گرفتن این جایگاه کار سختی نیست اما آقایانی که در کمیته پیشکسوتان فدراسیون مسئول هستند، کاری نمی‌کنند، دریغ از اقدامی مؤثر در این عرصه. فقط سفره‌ای پهن شده و یک تعدادی… اگر کسی موضوع را پیگیری می‌کرد، قطعاً آقای کفاشیان هم با آن موافقت کرده و پیشکسوتان صاحب جایگاه می‌شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *