جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

داعش برای آلمان هم دردسرساز شد

يکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب: 392629
وزیر کشور آلمان گفت: صدها تبعه این کشور برای پیوستن به تروریست‌ها در عراق و سوریه، آلمان را ترک کرده و ما تخمین می‌زنیم که تعدادشان هم اکنون ۵۵۰ تن است در حالیکه چند روز قبل تنها ۴۵۰ تن بودند.
به گزارش جهان، ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، توماس دومزیر، وزیر کشور آلمان گفت: این مردان جوان در داخل آلمان رادیکالی و افراطی شده‌اند. به همین دلیل باید با استفاده از اقدامات سرکوب گرایانه آن‌ها را متوقف و از پیوستن آن‌ها به شبه نظامیان در عراق و سوریه جلوگیری کنیم. بسیاری از این مردان جوان که به داعش پیوسته‌اند مردان و همچنین زنانی هستند که به سوریه و عراق سفر کرده‌اند.

وزیرکشور آلمان ادامه داد: مقام‌های برلین از نزدیک بر ۲۳۰ فرد دیگری که تهدید بالقوه در خاک آلمان هستند، نظارت می‌کنند. ما نمی‌توانیم از این مساله صرف نظر کنیم که آن‌ها احتمالا به دنبال انجام حمله در آلمان هستند.

در اواسط اکتبر سال جاری میلادی، دولت برلین اقدامات جدیدی را برای جلوگیری از سفر شهروندانش به عراق و سوریه و پیوستن به جریان‌های افراطی از جمله ضبط اوراق هویت اتخاذ و اجرا کرد.

نگرانی‌ها در میان دولت‌های اروپایی به دلیل افزایش سفر شهروندان این کشور به عراق و سوریه و پیوستن به داعش افزایش یافته و دولت‌های اروپایی تدابیر امنیتی شدیدی را برای مقابله با این افراد اتخاذ کرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *