شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۹

آیت‌الله صافی: صدا و سیما را مقصر می‌دانم

دوشنبه ۸ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب: 146226
حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی، با اشاره به ضرورت رعایت حجاب کامل بانوان در محل کار، گفتند: اینجانب سازمان صدا و سیما را در زمینه عفاف و حجاب مسئول و مقصر می‌دانم.
به گزارش مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید در پاسخ به نامه ستاد مردمی اجرای قانون عفاف و حجاب که مشروح آن در ذیل می‌آید، با طرح این سؤال که چرا به خاطر حفظ پست و مقام حاضر هستند این همه گناه را در جامعه اشاعه دهند؟ همگان را به حفظ ارزش‌ها و پاسخگو بودن در مقابل خون شهداء، دعوت کردند.

بسم‌الله الرحمن الرحیم

ستاد مردمي اجراي قانون عفاف و حجاب

علیکم السلام و رحمة اللّه

نامه آن ستاد محترم واصل گرديد از احساسات مذهبي شما صميمانه تقدير و تشکر مي‌شود. گاهي پيش خود مي‌گويم در اين‌باره چرا تمام مؤمنين به وظيفه مقدس امر به معروف و نهي از منکر عمل نمي‌کنند؛ ولي از طرف ديگر موجب خرسندي است که افرادي متديّن مانند شما به اين فکر هستند که احکام مقدّس اسلام که تنها وسيله سعادت و خوشبختي مردم مي‌باشد اجراء گردد. خداوند به شما اجر فراوان دهد.

اصل مسئله حجاب معلوم است، در درجه اول بايد دولت و تمام ارگان‌هاي حکومتي به کارمندان زن ابلاغ نمايند که وظيفه شرعي همه اين است که با حجاب کامل در محل کار خود حاضر شوند و اگر حجاب را رعايت نکنند، عذر آنها را بخواهند و سازمان صدا و سيما در اين کار مهم بسيار مسئول است و اينجانب اين سازمان را مقصّر مي‌دانم و اشخاصي که در اين وظيفه بزرگ ديني کوتاهي دارند و يا به عمد ترويج گناه مي‌کنند بايد پيش خداوند متعال و صاحب شريعت پاسخگوي کارهاي خلاف شرع خود باشند.

چرا بخاطر حفظ پست و مقام حاضر هستند اين همه گناه را در جامعه اسلامي اشاعه دهند؟

البته لازم به ذکر است در اين زمينه کارهاي فرهنگي و مذهبي هم بايد انجام گيرد و عمده بر عهده متولّيان فرهنگ کشور بخصوص وزارتخانه‌هاي ارشاد، آموزش عالي، آموزش و پرورش، سازمان‌هاي مذهبي، ائمه محترم جمعه، وعّاظ، نويسندگان و مطبوعات مي‌باشد. همه بايد اصول و ارزش‌هاي انقلاب اسلامي را حفظ نموده و در مقابل خون پاک شهيدان پاسخگو باشيم.

14/ذي الحجه/1431

لطف اللّه صافي
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


چه ربطی به صداوسیما داره.ماهواره از اون بدتره .یکباره کلا صداوسیما رو تعطیل کنید خیالتون هم راحت بشه دیگه.
Iran, Islamic Republic of
صدا و سيما و سينما و بي غيرتي مردم
Iran, Islamic Republic of
مشکل از خودمونه بی خود همه چیز رو بهانه نکنیم!
Iran, Islamic Republic of
در رسانه ملی حجاب چادر خیلی از اوقات عملا تحقیر می شود...

مثلا بارها شده که در یک فیلم نقش آدم تحصیل کرده را به یک مانتویی می دهند و نقش آدم بی سواد و با سطح فرهنگ پایین را به یک چادری...

یا خانم جوان و سر حال را با مانتو و خانم مسن و بی حال را با چادر نشان می دهند...
Iran, Islamic Republic of
من هم معتقدم ماهواره بی عفتی رو بیش از هر چیزی رواج داده ...
Iran, Islamic Republic of
احسنت به حضرت آیت الله صافی
Iran, Islamic Republic of
بیایید ببینید حجاب در بیمارستان‌های خصوصی چه وضعی است. بعضی‌ها آن‌جا را با خانه خودشان اشتباه می‌گیرند، حراست هم اصلاً چیزی نمی‌بیند. نمونه‌اش بیمارستان آراد در خیابان سمیه
Iran, Islamic Republic of
به نظر بنده هم بیش از اینکه صدا و سیما را مقصر بدانیم و بیشتر از اینکه دائم دنبال مقصر در میان خودمان باشیم بدانیم که روحیه انسانها بیشتر به دنبال خلاف است تا صلاح، این نکته ایست که در تعالیم اسلامی نیز به کرات اشاره شده است. جوری سخن نگوییم کانه صدا و سیما دارد فساد را ترویج می دهد و مردم منتظرند ببینند در صدا و سیما چه می گذرد همان را انجام دهند الان مدهایی که در خیابان می بینیم هیچ وقت در صدا و سیما نمی بینیم همه تبلیغات ماهوراه هاست
United Kingdom
آقا جان تا حد زيادي موافقم الان در شبكه دو كه شبكه كودكه دخترهايي كه برنامه اجراميكنن همه داراي حجابهاي خاصي هستند يعني مانتو كوتاه و تنگ شال و هدبند.به نظرم انقدر اين حجاب رواج رو دارن رواج ميدن كه تمام دختر بچه ها اكثرا اين طور ي لباس مي پوشن باور كنيد يه دونه چادري ندارن.خوب اين دخترهاي كوچك زنان فرداهستند با همين حجاب!!ضمن اينكه در فيلم هاي تلويزيون چادر براي رفتن به ملاقات در زندان رفتن سر مزار مرده ها مخصوص كلفت ها وادم ها ي بدبخت فقير است