پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱۸۱
احیای سیره دولت اصلاحات؛

کاریکاتور موهن این بار از "شرق" سر در آورد +تصویر

چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب: 246621
روزنامه اصلاح طلب شرق با چاپ یک کاریکاتور موهن، سهم خود را در گرامیداشت هفته دفاع مقدس ایفا کرد!
به گزارش جهان، این روزنامه در شماره روز گذشته خود و در صفحه آخر این جریده، کاریکاتوری را به چاپ رساند که بطور غیرمستقیم موجب وهن ارزش های دفاع مقدس شده است.

کاریکاتور مذکور ناخودآگاه خواننده را به یاد عکس های مشهور دفاع مقدس می اندازد که در آن رزمندگان اسلام در حال بستن سربندهای «یازهرا»، «یا حسین»، «یامهدی» برای یکدیگر هستند.

این کاریکاتور رزمنده های جبهه را در حال بستن سربند بر روی چشم همدیگر نشان می دهد؛ کنایه از اینکه تصمیم و ایثارگری رزمندگان کورکورانه صورت گرفته است.


این کاریکاتور اهانت آمیز با استقبال رسانه ها و شبکه های اجتماعی اپوزیسیون و ضدانقلاب همراه و بارها در فضای اینترنت بازنشر داده شده است.

اما آنچه باعث آزردگی بیشتر شده اینکه این روزنامه دوم خردادی این کاریکاتور را درست در هفته دفاع مقدس به چاپ رسانده است؛ هفته ای که ملت در تکاپوی پاسداشت از جان گذشتگی های جانبازان و شهدای 8 سال دفاع جانانه از خاک و دین شان هستند.

هر چند با توجه به سابقه این روزنامه اصلاح طلب، از آن انتظار نمی رود در بزرگداشت فرهنگ دفاع مقدس و هفته آن قدم چشمگیری بردارد اما دست کم این توقع از رسانه مذکور و سایر رسانه های اصلاح طلب وجود دارد که برای هشت سال رشادت و فداکاری بی مانند فرزندان غیور ایران اسلامی ارزش و احترام قائل شده و –سهوا یا عمدا- از چنین اقدامات سخیفی پرهیز کنند.

گفتنی است، توهین به فرهنگ دفاع مقدس و زیر سئوال بردن ارزش های آن در دولت اصلاحات باب شد تا جایی فرهنگ شهادت "خشونت طلبی" نامیده شد اما در دولت نهم و با فراگیرشدن گفتمان انقلاب اسلامی، توهین کنندگان مجالی برای ادامه روند قبلی نداشتند، نکته ای که گویا با لیبرالسیم فرهنگی برخی مدیران مطبوعاتی فرهنگی دولت دهم مجددا احیا شده است.

در هر حال، به نظر می رسد عذرخواهی مدیران و کاریکاتوریست روزنامه شرق از ملت شهیدپرور ایران اسلامی و بویژه خانواده های معزز شهدا ضروری است؛ در غیر این صورت شایسته است معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد برخورد لازم را با این روزنامه صورت دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بابا کی گفته این در مورد دفاع مقدسه؟
سیاه نمایی نکنید
Iran, Islamic Republic of
منتظر اظهار نظر اقای مطهری هستیم
هر .........که میخوان میکنند بعد فریاد نحسشان بلند است که " آزادی نیست!
آری در جمهوری اسلامی همه آزادند بجز بچه حرب اللهی ها!
Iran, Islamic Republic of
اگر جلوی سگ‌هایی مثل سلمان رشدی سفت و سخت تر وایساده بودیم امروز ....... داخلی و خارجی مثل تری جونز جرات جسارت نداشتن
United States
عناد و دشمنی با ارزشهای یک ملت چه از روی جهل باشد یا از روی علم باید ریشه کن شود و به مقتضای حال فرد موهن با او برخود شود. هیچ وطن فروشی بدتر از این نیست که باورها و اعتقادات ملتی دستخوش بازیچه های افراد .....بند و بار شود.
متاسفم برای روشنفکرنماهای وطنی
Iran, Islamic Republic of
بله. ممنون از افشاگری ... واقعا این افراد باید خجالت بکشن... همین آقای کاریکاتوریست نمی دونه که اگر رزمندگان نبودند باید لفظ عمو صدام و بکار میبرد.
شما خودتون می گید نا خوداگاه شما از کجا می دونید که منظور این بوده؟
گستاخی این باصطلاح کاریکاتوریست در روزنامه معلوم الحال بخشودنی نیست و در واقع به این فرد هتاک به اعتقادات یک امت اهانت کرده است و دل خانواده شهدا و رزمندگان اسلام و امت اسلامی را به درد آورده است و شاید هم در این مقطع از زمان با توجه به اهانت غرب یه حضرت رسول اکرم کاریکاتوریست روزنامه (سیاه نامه) در راستای انحراف افکار عمومی این عمل سخیف را انجام داده که بایستی مجازات مضاعفی شامل حال این روزنامه و کاریکاتوریست آن گردد!!
Iran, Islamic Republic of
كجاي اين كاريكاتور اشاره به رزمندگان دارد ؟
Iran, Islamic Republic of
چه میخواهند از جان دفاع مقدس
Iran, Islamic Republic of
این هادی حیدری همون کالیکاتوریستیه که توی فتنه 88 هم یکبار .........شده
Iran, Islamic Republic of
این ننوشته مربوط به دفاع مقدس است. اگر واقعا منظورش رزمندگان بوده باشد واقعا ناسپاس و .....است. اگر ایشان گوشه خانه مفت بخورد و بخوابد و نقاشی های بی ارزش بکشد، چشمهایش باز است آن وقت کسی که جان خود را در راه میهن و عقیده اش فنا می کند کور است. واقعا بعضی از ما بی فرهنگی را به حد اعلا رسانده ایم.
Iran, Islamic Republic of
الله اکبر! بلاهت و قساوت هم حدی دارد....
Iran, Islamic Republic of
الله اکبر! قساوت و بلاهت هم حدی دارد؟! اینها ما را ........فرض کرده اند که انتظار دارند ساده از کنار این کاریکاتور بگذریم !
روزنامه شرق و کاریکاتوریست .......آن از ...و ....بیگانه هستند
و باییستی به ...مجازات محکوم شوند!

بهرحال مردم متوجه می شوند که اهداف امثال روزنامه شرق چیست! اینها ماهیت خود را کم کم آشکار میکنند!
Iran, Islamic Republic of
همه باید راهپیمایی کنند.
باب توجیه را باز نکنید !!!! روزنامه شرق و کاریکاتوریست ....آن همه وابسته به عوامل .....هستند و بدینوسیله افکار عمومی را سنجش میکنندو فتنه انگیزی مینمایند!!
بحث اساسی این است که این روزنامه اصلاح طلب در هفته دفاع مقدس از انتشار این کاریکاتور موهن چه هدفی را دارد دنبال میکند!!! آیا آنان نمی دانند که با اعتقادات مردم ایران نمی شود بازی کرد؟
Iran, Islamic Republic of
ای وای از دست نگاه بدبینانه شما
Iran, Islamic Republic of
سلام این بنده خدا گناه نداره چون زمانی زاییده شدند که درکی از حمله دشمن به وطن نداشته اند دلاور مردان ایرانی اعم از پیر و جوان جان خود را به خاطر ناموس و وطن خود و اسلام عزیز نثار کردند و یا معلول و جانباز شدند تا این دوستان راحت به آنها توهین و جسارت کنند اما نمی دانستند که بی خبرانی هم هستند بخاطر پول خود را میفروشند .خدا داند که رزمندگان کورکورانه رفتند برای دفاع یا ایشان کورکورانه این کاریکاتور را کشیدند اللهم اشف کل مریض
قابل توجه معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد که حمایتی ویژه از این رسانه ها میکند
United States
الان این کجاش یه نماد کوچولو یا حتی خیلی خیلی کوچولو داره که آدم بدونه درباره دفاع مقدسه؟
دیواری کوتاهتر از رزمنده ها پیدا نکردن عقده گشایی کنن

متاسفم برای اینچنین افراد ... و کوته بینی
Iran, Islamic Republic of
اگر دلتان به حال رزمندگان اسلام و نظام می سوزه و ........منشا گرانی را پیگیری و با آن مبارزه کنید
به اطلاع دوستانی که شک دارند این ربطی به دفاع مقدس داره می رسانم که این کاریکاتور در صفحه ویژه نامه دفاع مقدس این روزنامه چاپ شده
Iran, Islamic Republic of
ماکه ربطی با سربند یازهرا و یا حسین ندیدیم.
خانه از پای........ خواجه در فکر نقش ایوان است .دلار رسید به 2700 مردیم از گرانی
بین آزادی بیان و هتاکی فرق وجود دارد. این کاریکاتور مشکوک است. نقاش محترم چه اصراری بر کشیدن این نقاشی داشته است؟
United States
"در دولت نهم و با فراگیرشدن گفتمان انقلاب اسلامی، توهین کنندگان مجالی برای ادامه روند قبلی نداشتند"
یعنی همه را........
بنده فکر نمی کنم این کاریکاتور در باره رزمندگان و جنگ باشه بلکه در خصوص زندان رفتن ........ دیگری است که هم اکنون در زندان به سر می برند کنایه از اینکه ...... به نوبت همدیگر را به .....می فرستند یعنی همین کسانی که الآن تو زندان هستند خودشان قبلا" دیگران را به ....فرستادند و کسانی هم که ........
Iran, Islamic Republic of
اين توهم است هيچ شاره اي به رزمندگان نشده دشمني روزنامه ...... بود در انتساب كاريكاتور شما وارد ....اين افراد نشويد لطفا
واقعا جای تاسف دارد. این روزنامه در تهران منتشر می شود یا در لندن؟
از واژه ها باید به درستی و به جا استفاده کرد ایا درباره این کاریکاتور کلمه موهن زیاده روی نیست.
در جریان هستین که این کار شما هم اشاعه ........هست دیگه.
Iran, Islamic Republic of
دنبال راهپیمائی هستید ، سوژه هم که پیدا شد الحمدالله ( بعد از نماز.... ) در حین خروج از دانشگاه یک تشکر از ............... اصلاً نکنه این کاریکاتور را خودتون دستور چاپش دادید ...
منشا این رفتارها تفکرات اسلام ستیز روشنفکران اصلاحات است که از هر دسیسه ای برای تخریب اسلام کوتاهی نمی کنند یک روز وحی را سروش زیر سوال می برد یک روز ولایت فقیه را تخریب می کنند امروز هم دفاع مقدس مسئولان هم با روزنامه و هم با کاریکاتوریست برخورد کنند
Iran, Islamic Republic of
اين كاريكاتور نه در صفحه ويژه دفاع مقدس است نه كوچكترين اشاره اي به رزمندگان دارد فقط يك دشمني از ذهن روزنامه .....ربط داده اين كاريكاتور را به رزمندگان
جهان نیوز این ترفندی است که نباید همراهش شد این کاریکاتور جریان مهدی هاشمی را میخواهند به حاشیه برانند
Iran, Islamic Republic of
من رزمند ه ای هستم که بهترین دوستانم را در جبهه ها از دست داده ام. فرض کنیم منظور ایشان دقیقا همین است تصمیم کورکورانه باشد . خوب شما جواب بدهید با رزمندگان مصاحبه کنید . من هم می گویم وقتی به کشورمان حمله شدو قسمتی از خاکمان در تصرف دشمن قرار گرفت چه چیز ما کوکورانه بود. می توانیم با هم به عنوان دو ایرانی بدون حب و بغض ها صحبت کنیم و حتما هم نباید طرفمان قانع شود و قبول کند. بیایید قبل از قضاوت و بدو بیراه به هم گفتن به هم باهم صحبت کنیم و دلیل بیاوریم
Iran, Islamic Republic of
سلام
اقاياني كه نظرات را درج مي‌كنيد.يكي از خوانندگان شما به دروغ گفته است كه اين كاريكاتور در ويژه نامه دفاع مقدس روزنامه شرق چاپ شده در صورتي كه مانند روزهاي گذشته در صفحه آخر اين روزنامه كه هيچ ربطي به دفاع مقدس ندارد چاپ شده است.اصلا اين افرادي كه در كاريكاتور ديده مي‌شوند شمايلي از رزمندگان ما دارند.چرا جنجال مي‌كنيد
Iran, Islamic Republic of
چرا الکی همه چی را شلوغ می کنید همه شماها که این چنین فکر می کنید همان کسانی هستید که ......... بروید فکری به حال گرانی فزاینده دولت بقول خودتان..... بکنید که بیشترین ضربه را به مردم فهیم ایران زد و.... وشما ....کورانه از اون حمایت می کنید این کاریکاتور چه ربطی به رزمندگان و دفاع مقدس دارد؟ضمنا جلو اقای ....... را بگیرید که نوری مالکی را به اغوش می کشد اینگار برادر گمشده اش را پیدا کرده .
Iran, Islamic Republic of
مدیر مسئول روزنامه شرق
سلام
با احترام لطفا آدرس خود را به بفرستید تا یک جلد کتاب "دا" نوشته سیده زهرا حسینی به حضورتان جهت مطالعه و فهمیدن بخش کوچکی از تاریخ جنگ ارسال شود.
جمعی از بسیجیان
Iran, Islamic Republic of
اقدامی در جهت اخذ ویزای خارج
Iran, Islamic Republic of
میخواسته پنا... بگیره ....|
الان این چیزا باب شده ....
لباس و سر و وضع و ریش و سبیل شان که به رزمندگان نمی آید چرا به خودتون می گیرید.
Iran, Islamic Republic of
به نظر شما گزاشتن این کاریکاتور در روزنامه شرق در هفته دفاع مقدس در صفحه مرتبط با دفاع مقدس و بستن چشم بند به این صورت آیا ربطی به موضوع دفاع مقدس و رزمنده ها نداره. این مثل این میمونه که فیلم توهین آمیز به پیامبر اسلام ربطی به پیامبر نداشته.
این کاریکاتوریست فکر کرده همه مثل خودش هستند که .....
آفای کاریکاتوریست , خودتی....
Iran, Islamic Republic of
اين كاريكاتور در حمايت از رزمندگان است، يعني در زمان جنگ جوانان با بستن سربند ها به جنگ مي رفتند و آقايون الان به جاي حل مشكلات كشور، براي هم چشمبند مي بندد و از مشكلات را ناديده ميگيرند و به فكر ...
رزمنده ها با داشتن ریش (تیپ حزب الهی) تو ذهن همگان حتی بچه های دهه 70 هست.چرا می خواهید وارونه جلوه دهید .به نظر من اینها می خواهند بگویند ما چشم بر روی خیلی از چیز ها بستیم مثل بدحجابی، گرانی ، بی کاری ، بدعت گزاری در دین و .............. که همه می بینیم اما (امر به معروف و نهی از منکر) نمی کنیم و هیچ نمی گوئیم در اصل چشم بر روی خیلی از چیزها بستیم و منتظریم تا برایمان ....
Iran, Islamic Republic of
حالا حالاها کار داریم دو سه هفته هم با این مشغول میشیم ...... گرانی
اینها که به دیگران میگفتند توهین نکنید و حتی میگفتند با امریکا مذاکره کنیم حالا چرا خودشان توهین میکنند
وقتی نفست از جای گرم بلند بشه!
وقتی ندونی "جبهه" رو با "ه" می نویسند یا با "ح"!
وقتی اسم حاج همت به گوشت نخورده باشه
وقتی یه بار تو عمرت حتی راهیان نور نرفته باشی
وقتی ندونی مناطق جنگی و جنوب کجاست؟
وقتی معنی الفاظی همچون "کربلای ایران" "بیت المقدس" فتح المبین" "شلمچه" "طلاییه" "شب عملیات" و... رو ندونی!
وقتی یک خط از نوشته های آوینی رو نخونده باشی
وقتی از جنگ تنها جوک هاش رو خونده باشی
وقتی صدام رو "خالد بن ولید" و "فاتح بزرگ اسلام" خطاب کنی
وقتی تو عمرت یه بار عیادت یه شیمیایی و جانباز نرفته باشی
وقتی آدرس بهشت زهرا رو ندونی
وقتی تو خبرهات و روزنامه ات به جای "شهید" بنویسی "کشته"
وقتی جنگ ایران و عراق رو برادرکشی و کشورگشایی بخونی
وقتی دائم تحلیل بزنی که چرا به بچه های رزمنده و خانواده شهدا سهمیه میدین؟
وقتی دائم دلیل بیاری که ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر اشتباه بود!
وقتی امام رو بخاطر دفاع از حیثیت و ناموس کشور سرزنش کنی
وقتی راه بری تو کوچه و خیابون و داد بزنی که آهای مردم جمهوری اسلامی فرزندان شما رو به کشتن داد
وقتی با دفن شهدای گمنام تو دانشگاه مخالفت کنی و رسما رییس دانشگاه رو کتک بزنی که چرا اجازه داده تو دانشگاه دفن بشن!
وقتی بچه های شهدا رو تو دانشگاه مسخره و تحقیر کنی تا حتی جرات نکنند که بگن فرزند شهید هستیم
وقتی شهدا رو یک مشت ماجراجو بخونی که برای تیراندازی و ترقه بازی به جبهه رفتند
وقتی اصرار داشته باشی که ایران تو جنگ شکست خورد
وقتی از ناله ها و خس خس های شیمیایی ها بی خبر باشی
وقتی در دوره جنگ خودت و خانواده ات در امریکا و اروپا درس خونده باشند
وقتی به بهانه مدرنیزه شدن عکس شهدا رو جمع کنی
وقتی ناموس پرستی حسین فهمیده و بهنام محمودی رو خشونت طلبی و ترویج خودکشی بدونی
وقتی داغ از دست دادن فرزند و جگرگوشه ات رو نکشیده باشی
وقتی حتی یک بار در تشییع جنازه شهدای گمنام شرکت نکرده باشی
وقتی....
نه برادرم، نه خواهرم؛ این کاریکاتوریست مقصر نیست
ما متهمیم!
این عکس چقدر شبیه .......
Iran, Islamic Republic of
این تصویر اصلا شباهتی به رزمندگان اسلام ندارد اینها شبیه مزدورانی هستندکه چشمان یکدیگررا می بندند مبادا خیانت همدیگر را ببینند
خاک بر سرشون که حیثیت و شرف خودشونم لگد مال میکنند
اره آقای کاریکاتوریس راست میگی رزمنده ها چشمشون روبه دنیایی که شماتوش غرقی بستن ولی با چشم قلبشون که شما نداری همه چیو میبینن
((وای بر مسخره کنندگان))
Iran, Islamic Republic of
یه ترقه بقل گوش همین کاریکاتوریست بترکونند خودشو ........می کنه..
چی از جنگ و دفاع می فهمه این..
Iran, Islamic Republic of
درباره سران فتنه هم حاضرند کاریکاتور این شکلی بکشند؟
Iran, Islamic Republic of
شهدا شرمنده ایم
Iran, Islamic Republic of
حمله حمله! به دفاع مقدس هم حمله؟ خجالت
ضمن احترام به تمام ایثارگران دفاع مقدس خصوصا خانواده معظم شهدا و جانبازان صبور و محکوم نمودن این حرکت ضد ارزشی قابل ذکر است :
طراحی و چاپ این کاریکاتور ، حرکتی بسیار زشت ونا پسند است . اما درست نیست برادران ارزشی بلافاصله استفاده ابزاری کرده و برعلیه رغبای سیاسی بهره برداری نموده و با ردیف کردن چند جمله کنار هم آنرا به اصلاحات و رغبای سیاسی نسبت دهیم و جوانان را احساساتی و جو را ملتهب نموده و هر روز یک مشکلی برای کشور درست کرده و رهبر و مولایمان را آزرده خاطر نمائیم .این تخلف در زمانی شکل گرفته که طراح آن اینطور که از عکسش پیداست که سنش به دفاع مقدس نمیخورد وتحلیل شما بر علیه اصلاح طلبان جوری وانمود میشود که گویا همه آنها از اسرائیل به ایران مهاجرت کرده اند . درصورتیکه اصلاح طلبان اکثرا در دفاع مقدس شرکت داشته و درصد زیادی از آنان از ایثارگران دفاع مقدس میباشند درصورتیکه جریانهای سیاسی تازه بوجود آمده در دفاع مقدس شرکت نداشته و اصلا اعتقادی به آن ندارند. البته جریان اصلاحات اشتباهاتی هم داشته اند که کسی نمیتواند منکر آن شود ولی استفاده ابزاری برای حذف آنان بدین شکل دور از تقواست . امید است با برخورد حکیمانه قوه قضائیه با طراح این کاریکاتور دل امت حزب الله شاد شود . اصفهانی رزمنده دفاع مقدس
Iran, Islamic Republic of
کار شما که خیلی نقض غرضه.
Iran, Islamic Republic of
نقاش اين كاريكاتور را به خانواده هاي شهدا و ايثارگران بسپاريد ....
Iran, Islamic Republic of
چه نشسته اید حتما شبها فیلم بیدار باش را دیده اید ببینم در کدام خط مقدم ما خانمها بودند این چه تخیل غلطی است که به خورد جوانها میدهند به نظر من این هم یک توهین و تحریف تاریخه لطفا روی این موضوع کار کنید. مسئولان خواب ما را بیدار کنید به داد فرهنک جبهه و جنگ برسید
حقیقت تلخ است ولی واقعیت الان ...است کمی تحملتان را بالا ببرید
United States
این کاریکاتور هر چیزی را که بخواهد به حاشیه ببرد از قبیل مهدی هاشمی، یا گرانی یا ... ، هیجکدام از اینها دلیل نمی شود که بی خیال باشیم که مثلا گول نخوریم...
ما باید نسبت به خیانت در هر سطحی که باشد واکنش نشان دهیم و گر نه عواقب آن فردا دامن همه اعتقادات و ارزشهایمان را می گیرد.
United States
رزمنده ها مبارزه کردند و شهید شدن تا کسی به ناموس این جماعت تجاوز نکنه بذارید مسخره کنن شاید رزمنده ها اشتباه کردن!
منتظر یم عکس العمل قوه قضائیه را ببینیم
Iran, Islamic Republic of
آقاجان كجاي اينها به رزمندگان مي خورد نه لباس شان نه كلاهشانونه ...
مگر اينكه بخواهيم جور ديگري خودمان تفسير كنيم
Iran, Islamic Republic of
چرا ما هميشه بدنبال ايجاد جو ملتهب در جامع هستيم ؟!
دوستاني كه برداشت داشتند كه در هفته دفاع مقدس اين يك هجمه به رزمندگان است با چه توجيهي اين عبارتها را بيان ميكنند ؟
چرا ماها آب به آسياب دشمنان كشورمان ميريزيم ؟
اينكه يك رسانه معلوم الحال خارجي اين كاريكاتور را بهانه اي براي ايجاد اختلاف ميكند چرا ما به آنها ميدان ميدهيم ؟
كجاي اين كاريكاتور " رزمندگان دلاور اسلام و ايران " را نشان ميدهد ؟
چرا ماها بدنبال ضمير يك حركت ميگرديم و خودمان با دستها و تفكرات خودمان باعث اختلافات بين خودمان ميشويم ؟
در اين شرايط كه فشار اقتصادي زيادي را در اثر تحريم ها و بعضي سوء مديريت هاي اجرايي تحمل ميكنيم دست از اين ايجاد اختلاف ها برداريم ...
اگر رسانه بيگانه اي هم قصد ايجاد تفرقه و تنش در جامعه كرد با تدبير و سياسيت صحيحي آنرا نقش برآب كنيم

نمايندگان محترم مجلس هم بايستي وقت خود را صرف مسائل مهمتري بكنند و از اينكه بدنبال تهيه امضاء و .. براي مسائلي كه از اهميت كمتري برخوردار هستند پرهيز كنند ...اگر رسانه اي هم دچار اشتباه و لغزشي شد خوبه كه بجاي اينكه آنرا متهم به حركت در مسير بيگانگان كنند با تدبير درستي از تكرار آن جلوگيري كنند ...
Iran, Islamic Republic of
سلام بر شهدا
Iran, Islamic Republic of
چجوری استدلال می کنید که اینها رزمنده هستند؟
وقتی یکی مثل د.... فیلم میسازه رزمنده ها رو شیاد و دزد و غارتگر معرفی میکنه معلومه.........
Germany
من وقتی اولین بار این کاریکاتور رو دیدم ذهنم به تنها جایی که نرفت دفاع مقدس بود!
اينها كه اين كاريكاتور را توهين به رزمندگان با عزت ما ميدانند به واقع خواسته يا ناخواسته خود بدترين .......آنان محسوب مي شوند....
Iran, Islamic Republic of
وقتي كنار خيابون راه ميري به يكي كه وضع پوشش خيلي داغوني داره تذكر ميدي اصولا ميگن ...........
باید مثل مجله............ زد تا حساب دست بقیه بیاد
Iran, Islamic Republic of
آی مردم مشغول باشین تا ما خوب ....
خدا نکنه منظورشون رزمندگان بوده باشه

روزنامه شرق و امثالهم از عوامل دلگرمی دشمنان ایران بوده و هستند

خدا ما و همه رو عاقبت بخیر کنه
Norway
از كجاي اين عكس شما برداشت جنگ كرديد؟
Iran, Islamic Republic of
اين كاريكاتور بيشتر براي مسخره كردن .... تا رزمندگان چرا كه اين افراد همه كچل هستند ولي رزمندگان ما همه مو داشتند.
اگه سنش كمه و دركش از اون موقع ضعيفه چرا عكس......نميكشه اين ....؟
آقا من یه سوال دارم. اگه شما این کاریکاتور رو می دیدید بدون قضاوت قبلی چه برداشتی می کردید؟ خداییش چه ربطی داره به دفاع مقدس؟ چرا با این حرفا موضوع دفاع مقدس که برای همه ایرانیها با ارزشه رو تضعیف می کنید؟ نکنید این کارارو
Iran, Islamic Republic of
تسویه حساب سیاسی نکنید.
این جوان را با بازی های سیاسی به سمت اجانب سوق ندهید.
بلکه او را متوجه اشتباهش کنید.
جوابیه مسعود ده نمکی به شرق رو بزنید
Iran, Islamic Republic of
این کاریکاتور چه ربطی به دفاع مقدس داره ؟ بچه های ما ریش داشتن ، اینها ریش ندارن. این معنیش یه چیزدیگه اس ، که شما ....نمی فهمید. ...
کار خوبی کردین کاریکاتور را گذاشتید کلی دنبالش بودم تا خودم تصمیم بگیرم
Iran, Islamic Republic of
اگه صدام زنده بود برای این کاریکاتور بشکن میزد
ای بابا...
اینم شد نون امروزمون....
دوستان تاکی زخم می زنید.
دوستان نادان بدترازدشمن داناست
United States
قیافه اینها هیچ شباهتی به رزمنده ها نداره.بیچاره کارکاتوریست
ما الان داغدار فیلم موهنیم.
امیدوارم در حد این بی شرمی باهاش برخورد شه اگه نمیخواین ...
Iran, Islamic Republic of
آخه این کاریکاتور چه ربطی به جبهه و جنگ دارد ؟ من خودم رزمنده بودم و شدیدا با این .........که متاسفانه باعث می شود تاگرانیها و فسادها را نبینیم ناراحت می شوم.
آقای حیدری به خدا اونی که چشماشو بستن تا واقعیتها رو نبینه خود شمایی
Iran, Islamic Republic of
روزنامه شرق که ارگان "کارگزاران سازندگی" است و از سوی .....حمایت مالی و تبلیغی می شود طوری که هر روز رادیو فردا و بی بی سی و ...تک تک مقالات واهی و ..... آن را پخش می کنند نماینده فکری اعیان و اشراف و مستکبران و ضد .....است
Iran, Islamic Republic of
چشمهاشون رو به زندگی، خوشبختی، راحتی و خیلی چیزا که الان تو داری بستن تا کسی به ناموس تو تجاوز نکنه..
Iran, Islamic Republic of
به نام خدا
با سلام. بي انصافي بزرگي است در حق رادمرداني كه از همه چيز گذشتند و بدون چشمداشت، فروتنانه مردانگي و غيرتمندي و شرافتمندي را به ما و نسل ها بعد آموختند.
خداي بزرگ اين بدبختي كه اين كاريكاتور را كه حتما در تسكين رنج ....حقارت بار خود كشيده و بدست ........از خودش آن را منتشر كرده هدايت نمايد.
اما حالا مارابگو كه هم اين درد را بايد تحمل كنيم هم ......... نزينيم. (نه آنكه وقتي دم كه هيچ فرياد هم اگر بزنيم تاثر دارد!؟)
Sweden
چقدر ....
اولي روزنامه شرق دومي بي بي سي سومي سي ان ان چهارمي ...
Iran, Islamic Republic of
شهدا شرمنده ایم...
Iran, Islamic Republic of
عزت و عظمت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس چشم دشمنان رادر جهان کور کرد حال صف شما کجاست اگر در صف دشمنید خائنید اگرهم غافل اید به دنبال بصیرت باشید
Iran, Islamic Republic of
ما ایرانیا عادت کردیم از کاه کوه بسازیم فقط دوست داریم خودمونو با چیزای بیخود سرگرم کنیم بسه دیگه ی خورده به وضع مملکت برسید اگه سرتون گرم حاشیه ها نیست
این فرد نمی دونه داره چیکار می کنه . باید به سزای عملش برسد که این طوری .........شده است . دین نداری لا اقل آزاده باش
Iran, Islamic Republic of
هادی حیدری توواقعا....
Iran, Islamic Republic of
بیش از 29 سال از جنگ میگذرد و من نالابق که توفیق همسنگری رزمندگان را داشتم و صد افسوس که از فیض عظمای شهادت بی نصیب ماندم سر سوزنی از اعتقادم به آنچه که در زمان جنگ انجام میدادیم عوض نشده است و هم اکنون نیز حسرت چنین روزهای از دست رفته را میخورم جای بسی تاسف است که قلم بدستی ایرانی در ایام هفته دفاع مقدس اینچنین ازقهرمانان تاریخ کشور خود یاد میکند روزنامه محترمی که این مطالب را منتشر میکنی شما را به یاد فرمایش حضرت ابا عبدلله الحسین در روز عاشورا میاندازم «اِن لم يكن لکم دين و كنتم لا تخافون المعادَ كونوا احراراً في دنیاکم>> نیک نفس از تبریز
خداوند نسل این مزدوران را ....
Iran, Islamic Republic of
تکه های بدنت خاطر مین مانده هنوز
خون تو با عرق خاک عجین مانده هنوز
بعد از آن روز که در دامنه ها افتادی
آسمان دست به دامان زمین مانده هنوز
جای تو در دل این سنگر خاکی خالیست
ماه٬ مشتاق تماشا به کمین مانده هنوز
چفیه و جمجمه و چکمه و یک تکه پلاک...
شکر از آن قد رعنات همین مانده هنوز!
چند روزی قفسی ساختی از ما٬ دورت
پر زدی و قفست روی زمین مانده هنوز
Kuwait
ای بابا.......
ملت از گرانی طاقتشون تاق شده
بس کنید این خاله زنک بازیها رو!
United States
واقعا که!
Norway
بابا پناهندگي اينا رو بديد . اين بدبختا گرين كارت ميخان
United States
این بابا اگه تو جنگ بود تو کدوم جبهه میجنگید؟ خودی یا دشمن؟ خمینی یا صدام؟
United States
یاد امام و شهدا....
Iran, Islamic Republic of
این گونه نگاه یک اپیدمی شده است در این کشور .راستی چه تشابهی بین رزمندگان دوره دفاع مقدس با آدمهای این کاریکاتور هست ؟آستین های بالازده ؟کله های کچل ؟قبقب های پائین افتاده ؟یقه های هفت و دماغ های پر مو و دراز که نشانه های بارز اهل دنیا است و مائیم که همه چیز را با به خود میگیریم و فکر میکنیم منظور همه حرفها و نقل ها به ما بر میگردد و این عیب است
Iran, Islamic Republic of
توبه کن و از رزمندگان و روح پاک شهدا حلالیت بطلب
Kazakstan
وا اسلاما ..وا محمدا .......
Iran, Islamic Republic of
من نمیدانم این آدما در چه فضایی سیر میکنند واقعا نمیدانم چه بنویسم
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای جامعه و فرهنگ و اندیشه هامون. متاسفم برای خودمون که جنبه ی هیچ انتقادی رو نداریم. فرض که این کاریکاتور توهین باشه. ....
نه دوستان اين نشان از اقتدار وقدرت رزمندگان اسلام مي باشد كه نشان مي دهد صدام عددي نبود و حتي رزمندگان اسلام با چشم هاي بسته او ملعون رو نابود كردن
درود خدا بر شهدا و لعنت خدا ير يزيديان
این آقای هادی حیدری (کاریکاتوریست) تو وبلاگش نوشته: «مقصود از این طرح، نشان دادن «جهل» است که عده‌ای در روز روشن در حال بستن چشمان یکدیگرند تا روشنایی آفتاب را نبینند. اگر طراح، بخواهد رزمندگان را به تصویر بکشد، باید لباس جنگ، سلاح جنگ و فضای جنگ را به تصویر بکشد.»
باید به ایشان گفت:
1. آیا اینگونه صف و پیشنانی بند بستن برای نفر جلویی در مواقع اعزام رزمندگان و در جبهه ها کم اتفاق افتاده؟ آیا این نوع صف و پیشانی بند بستن برای جلویی تبدیل به یک نماد نشده است؟
2. الان در هفته دفاع مقدس قرار داریم. این تصویر بی تردید مربوط به این بازه زمانی است و اینکه کاریکاتوریست درباره مسائل روز طراحی کند جزء وظایف ذاتی اوست. پس بی تردید این طرح مربوط به این بازه زمانی و دفاع مقدس و رزمندگان است.
3. این صحبت کاریکاتوریست نشان می دهد که ایشان دنبال راه فرار از شرایط بوجود آمده است. (فرار به جلو)
4. نیازی نیست ایشان در طرح خود باس جنگ، سلاح جنگ و فضای جنگ را بیاورد چون معمولاً در کاریکاتورها یک شمای کلی می آید و به جزئیات پرداخته نمی شود.
5. ایشان می گوید این طرح «جهل» را می خواهد نشان دهد و اینکه «عده‌ای در روز روشن در حال بستن چشمان یکدیگرند تا روشنایی آفتاب را نبینند.» با توجه به مطالب مطروحه بالا این حرفها عذر بدتر از گناه است و این مطالب نشان عمق کینه و عداوت ایشان با رزمندگان و دفاع مقدس است.
6. و ...
Iran, Islamic Republic of
سلام
به نظر من هم این کاریکاتور هیچ ربطی به دفاع مقدس نداره
United Kingdom
آقای خاتمی کجایی که بیایی دسته گل طرفدارانت رو تحویل بگیری؟
United Kingdom
شما هم الکی شلوغش کردین
Iran, Islamic Republic of
متاسفم
Iran, Islamic Republic of
رونوشت: لیدر جریان انحرافی
وقتی آقایان صحبت از مکتب ایرانی میکنند نتیجه اش این میشود....
Iran, Islamic Republic of
توهم توطئه تو نگاه شما موج میزنه و من با تاسف باید بگم شماها با این طرز فکر ....
Iran, Islamic Republic of
واقعا شما چه برداشتی دارید که فکرمیکنید این توهینه!! اگه میشه یه تفسیری ازاین ارائه کنید تا ماهم متوجه بشیم!!!
Iran, Islamic Republic of
من نمی فهمم اهانت یک کاریکاتوریست به ارزشهای دفاع مقدس، چه ربطی به گرونی داره. بله گرونی هست و از طرفی هم معدود نوچه های باقیمانده امثال رجوی و بنی صدر هم هنوز در برخی نشریات جایگاه دارند. بنظر میرسه بهتره هر دوی اینها رو کنار هم حل کنیم. هم مشکلات اقتصادی رو و هم مشکلات فرهنگی رو.
فقط دنبال خبرهای خاله زنکی هستین بابا .....ملت از گرونی ........... .اگه کشور و خون شهدای 8سال جنگ و شهدای انقلاب 57 را کسی پایمال بکند اونوقت خشم ملت سرازیر می شود
آخه این چه ربطی به دفاع مقدس داره؟ هرکسی که ...از کاریکاتور سر دربیاره بارها این موضوعو که اشاره داره به اینکه ما خودمون داریم چشم همو به واقعیت میبندیم رو در شکل های متفاوت دیده
آخه اگه منظورش رزمنده ها بودن اینحوری میکشید؟
هرکسی از ظن خود شد یار من
ازدرون من نجست اسرار من
جای تاسف است که بعد از 33 سال از انقلاب 57 اینقدر ظرفیتها و تحمل اندیشه ها و نگاه و نطر متفاوت پایین است که با رفتارهای ............ از گرانی ها ومشکلات و بد بختی حاصل از آن را در ززندگی مردم غافل شده ایم و هر روز به دنبال سوژه جدید میگردیم این کاریکاتور مصیبت زدگی یک جامعه رابه تصویر میکشد و توهین و اهانتی به هیچکس یا گروه نیست و ارتباطی با جنگ ندارد

کاریکاتوریستی همچون هادی حیدری در دنیا بی نظیر است ........
Latvia
اینا بیشتر به عراقی ها شبیهن تا به بجه های رزمنده
ولی به هر حال امیدوارم برخورد سختی با روزنامه و کاریکاتوریست بشه
Iran, Islamic Republic of
بیچاره آقای حیدری پدر خودش جانبازه و خودش هم پسر بسیار خوبیه و تمام منظورش این بوده که آدم ها تا بینهایت چشم همدیگه رو روی حقیقت می بندن اگه روحش خبر داشت این جمعیت ....... به جای کاریکاتور کشیدن می رفت .........
صد وای از دست نگاه خوش بینانه بعضی ها
Iran, Islamic Republic of
كاريكاتور كاملا درست است و به رزمندگان بر نمي خورد فقط به بادمجان دور قاب چين ها بر مي خورد كه جان كه هيچ يك ريال هم براي ايران خرج نكرده اند.
بازم میخواین با این مسائل نا چیز ذهن مردم رو از مسائل اصلی جامعه دور کنین بابا برین به فکر گرانی و اشتغال و تورم باشین
واقعا جالب است...
این کارتون (و نه کاریکاتور دوستان....)میتواند هزاران معنی داشته باشد...که حتی یک هزارم درصد آن به دفاع مقدس مربوط نمیشود.
چیزی که به دفاع مقدس توهین میکند این است که ببینی آن جامعه و رفاهی که برایش جنگیدند رویایی بیش نبود...
Iran, Islamic Republic of
از .... دولت اصولگرا در كنترل بازار و گراني هم بنويسيد لطفا!
United States
...! همه جای دنیا به کسایی که تو جنگ واسه مملکتشون کشته میشن احترام میذارن. حداقل به خاکی که توش قد کشیدی احترام بذار
Iran, Islamic Republic of
شهید آوینی:
بگذار اهل ظاهر در جنگ، جز ترس و مرگ نبینند، ما این جنگ را دری از درهای بهشت می‌دانیم که خداوند جز بر خاصه‌ی اولیای خویش نمی‌گشاید و این‌چنین، حال ما حال عاشقی است که به سوی معشوق می‌رود.
گفتارمتن مستند «به سوی معشوق»
Iran, Islamic Republic of
شهید آوینی:
امام (ره) به ما آموخت كه «انتظار در مبارزه است» و اين بزرگ‌ترين پيام او بود، و پس از او، اگر باز هم اميدى ما را زنده می‌دارد همين است كه براى ظهور آخرين حجت حق مبارزه كنيم.
مقاله‌ى «داغ بى تسلى»
Iran, Islamic Republic of
شهید آوینی:
چه کسی از جنگ خسته است؟ این قلب حسین بن علی است که در پیکر ما می‌تپد و این‌چنین، اراده‌ی ما اراده‌ی حق است و قدرت ما از مبدأ لایزال قدرت الهی است. نه، این‌جا خستگی ندارد.
گفتارمتن مستند «چه کسی از جنگ خسته شده است؟»
Iran, Islamic Republic of
شهید آوینی:
ما فرشتگان را دیدیم که چه سان عروج و نزول دارند. ما عرش را دیدیم. ما زمزمه‌ی جویبارهای بهشت را شنیدیم. از مائده‌های بهشتی تناول کردیم و بر سر سفره‌ی حضرت ابراهیم نشستیم. ما در رکاب امام حسین جنگیدیم. ما بی‌وفایی کوفیان را جبران کردیم و پادگان دوکوهه بر این همه شهادت خواهد داد.
گفتارمتن مستند «با من سخن بگو دوکوهه»
Iran, Islamic Republic of
شهید آوینی:
ما به پیروی از مقام ولایت معتقدیم که نباید جنگ را پایان‌یافته تلقی کنیم. تا آن‌گاه که کفر و شرک در جهان هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست، ما هستیم.
گفتارمتن مستند «داستان پل»
Iran, Islamic Republic of
شهيدآوينى:
ديندارترين مردمان، وطن‌دوست‌ترين مردمان‌اَند؛ «حب الوطن من الايمان». تماميت ملى ما را نيز در جنگ هشت‌ساله، مؤمن‌ترين مردمان به دين اسلام حفظ كردند. داعيان ملى‌گرايى در جست‌وجوى سوراخ‌هايى براى فرار از ولايت مطلق بودند.
مقاله‌ى «وفاق اجتماعى»
Iran, Islamic Republic of
شهيدآوينى:
هم‌چنان كه جنگ تحميلى ما را پرورش داد و زيباترين و باشكوه‌ترين صفات فطرى انسان را ظاهر كرد، تهاجم فرهنگى دشمن نيز ما را علي‌رغم اين واقعيت كه قربانى‌هاى بسيارى از ما خواهد گرفت به تعالى خواهد رساند.
مقاله‌ى «ويديو در برابر رستاخيز تاریخی انسان»
Iran, Islamic Republic of
در این مملکت همه آزادند جز حزب اللهی ها/آوینی
Iran, Islamic Republic of
شهید آوینی:
تا هنگامى كه اين جماعت – روشنفكران - سخن می‌گويند و ما ساكتيم چيزى نيست، اما واى از آن روزى كه ما هم بخواهيم چيزى بگوييم! فرياد بر می‌دارند كه: آى آزادى نيست، به كسى اجازه حرف‌زدن نمی‌دهند اين ديكتاتورها.
مقاله‌ی: «سينما، مخاطب»
Iran, Islamic Republic of
کارتونی که روز دوشنبه 3 مهرماه 1391 با عنوان «چشم‌بندان» در روزنامه شرق منتشر کردم، با سوء‌برداشت عده‌ای، در حال تبدیل به یک مناقشه است.
گروهی از جریانات، با برداشت نادرست از این کارتون و با سوء استفاده از احساسات مردم شریف ایران نسبت به رزمندگان جنگ، به ایجاد فضای مسموم پرداخته‌اند. لازم می‌دانم توضیحاتی را به حضور مخاطبان عزیز بنویسم:
1- کسانی که گذشته مرا و خانواده‌ام را می‌شناسند، از عمق ارادتم نسبت به رزمندگان شجاع جنگ، آگاهند. در هیچ شرایطی حاضر به اهانت به این بزرگواران که همه‌ی ما مدیون از جان گذشتگی‌هایشانیم نخواهم بود.
2- مقصود از این طرح، نشان دادن «جهل» است که عده‌ای در روز روشن در حال بستن چشمان یکدیگرند تا روشنایی آفتاب را نبینند. اگر طراح، بخواهد رزمندگان را به تصویر بکشد، باید لباس جنگ، سلاح جنگ و فضای جنگ را به تصویر بکشد.
از همه کسانی که شبهه‌ای دارند تقاضا می‌کنم تا به دور از جوزدگی‌ها و با لحاظ توضیحاتم، طرح را مورد بازبینی قرار دهند.

هادی حیدری 5 مهرماه 1391
توجه کردید تا از مهدی هاشمی و توهین به رزمنده ها و توهین به پیامبر و..گفته میشه بعضی میان میگن از گرونی بگو یید !
انگار باید چشم ها را رو ی همه چیز به جز شکم بست !
United States
چرا توضيحات آقاى رحمانيان مديرمسؤل شرق وخودآقاى حيدرى را منتشر نميكنيد؟مديرمسؤل شرق خود از رزمندگان بوده وپدرحيدرى هم ازجانبازان دفاع مقدسه .تاكى بايد بخاطر يك دستمال قيصريه رابه آتش كشيد؟
با عرض سلام خدمت شما وهمه بزرگوارانی که تو این نظرخواهی دخالت داشتند. نظر دهنده عزیزی که نظر دادید هیچ ربطی به رزمندگان ندارد یا فرمودید آنها بدبین هستند بهتر بگم که شما زیادی خوش بین نیستید چطوره اگه در مورد رزمنده ها نیست BBC وسایت های دشمن از خوشحالی اینکه روزنامه شرق، (که از ما مردم ایران و شهید پرور جیبش پر میشه) اینطوری برنامه های مخصوصی به این کاریکاتور نسبت داده بهتر ما جوونها یه کم از خوش بینیمون کم کنیم وفکر کنیم جنگ نرم باشیم؛ که داره همه رو بیچاره می کنه.
یاعلی
بنده به دور از جوگیری دو پرسش از شما جناب آقای حیدری دارم:
1- چرا کاملا اتقاقی این کاریکاتور در هفته دفاع مقدس چاپ شد؟
2- چرا به صورت خودجوش این کاریکاتور در ویژه نامه جنگ و دفاع مقدس چاپ شد؟
این برداشت شماست. از این کاریکاتور میشه خیلی برداشت های دیگه هم داشت که هیچ ارتباطی به رزمنده ها نداره. یاد جریان لوگوی تهران امروز می افتم. امان از این ذهن های ....
اگر جز این بود تعجب داشت شرق را میشناسیم واز ان انتظار تایید رزمندگان و حزب الله را نداریم چون با روزی نامه های .......خارج تفاوتی ندارد.
کایکاتوریست باید .........شود
United States
این موقعیت ها فرصتی به عده ای میدهد که با اعمال شتاب زده و حرکات غیر منطقی خود را مطرح کنند
اینا کجاش شبیه رزمنده هستن؟
میشه بیشتر توضیح بدین الان به کی اهانت شده؟
بابا بسه دیگه مردم ما هزاران هزار مشکل دارن شما فقط اینو دیدین پدر منم یه رزمنده هست ولی با دیدن این عکس ناراحت نشد میدونید از چی ناراحته از اینکه به جای اینکه به فکر مشکلات مردم و گرانی این وضع معیشتی مردم باشین بیشتر به فکر ....هستین
United States
بزرگنمایی نکنید
می تونین یه نشونه از رزمنده،جبهه، جنگ، دفاع مقدس یا هر چی که میشه ربطش داد تو این کاریکاتور پیدا کنین؟
United Kingdom
این کاریکاتور هیچ ربطی به دفاع مقدس نداره چون چیزی معلوم نیست ازش.بابا گرونی کمر ما را خرد کرد کرده نماینده ها صداشون در نمیاد.ما که حرفی نداریم این روزنامه را ببندید ولی با گرانی چکار میکنید ؟آیا بیانیه میدهید وکیلان ملت؟
واسه چی پیام منو سانسور شده در قسمت نظرات گذاشتید.
بتام خدا
نمیدونم چه کسانی تاحالامناطق عملیاتی بودن ولی من حدود14ماه خدمت سربازیم منطقه ....بودم متاسفم که جواب جانفشانی رااینطورمیدهند
United States
واسه چی نظر منو با سانسور میذاری ؟
United States
لعنت خداوند بر بانیان این افکار
بهتر نیست اسم روزنامه را به "غرب" تغییر نام دهند؟
Iran, Islamic Republic of
سلام - توضیحات آقای هادی حیدری را خواندم . عمق اعتقاد ایشان را از "رزمندگان جنگ" بجای "رزمندگان اسلام" یا حتی رزمندگان دفاع مقدس" میشود فهمید
Iran, Islamic Republic of
اگه توهین نیست پس چیه؟ شما چه برداشتی میکنید که فکر میکنید نیست ....
Iran, Islamic Republic of
حتی اگر این کاریکاتور توهین آمیز باشد که نیست، چرا باید کلیه کارکنان یک نشریه از کار بیکار شوند؟
ننگ هنر (برای کاریکاتوریست هتاک هادی حیدری )

(( یاد باد آن روزگاران یاد باد ))
روزگار وصل یاران یاد باد

روزگار نسل شور و شوق و عشق
روزگار تیر و ترکش ، هور و عشق

یاد باد آن ذکر و تسبیح و دعا
رزم مردان یلِ بی ادعا

یاد سربند و پلاک و قمقمه
یاد رمز یاعلی و فاطمه

یاد تن های بدون سر شده
یک گلستان غنچه ی پرپر شده

یاد باباهای روی تاقچه
یاد پیر و باغبان باغچه

یاد فکه ، یاد میدانهای مین
وقت رفتن ، بوسه های آخرین

نوجوانان رهِ صد ساله رو
پیرمردان دلیر و پیشرو

یاد سختی های جانفرسای جنگ
صدهزاران لاله ی فردای جنگ

یاد طوسی،کاوه، کلهر ، باقری
یاد نوبخت و بصیر و باکری

یاد باد آن وسعت بی انتها
شب ، میان قبرها ، سوز دعا

با تو ام ای دشمن دیر آمده
از حرام دشمنان سیر آمده

حیدری! هادی! تو حیدر نیستی
لایق نام دو سرور نیستی

با تو ام ای روزمزدِ شب سرشت
این هنر میرانَدَت از صد بهشت

چشمها بستی ، قلم را سوختی
شاید اینگونه ادب آموختی!

چشم های بسته سهم فتنه بود
نی برای مردهای در سجود

رفته راه ننگ نیک آهنگ (1) را
کوک کردی ساز بد آهنگ را

خواستی از وسعت دریا چرا !
جلبک سبز و کف دریا چرا ؟!

شاید اینگونه بخواهندت ولی
شاید اینگونه بمانی از علی !

این سرا معراج صدها لاله است
عقده ی تو زخم چندین ساله است

عقده ی نسل رضا خانی شده
در علوم غرب زندانی شده

عقده ی ناکامی هم کاسه ها
فتنه گرها ، عقده ی رقاصه ها

عقده ی سی ساله ی نام امام
زهرِ اصلاحات در جام امام

عقده ی یک جبهه مردان دلیر
کاظمی، صیاد ، بابایی ، بصیر

جبهه تنها یک بیابان ماسه نیست
جنگ رو در رو کتاب قصه نیست

جبهه تنها انفجار و دود نیست
جبهه یک مجموعه ی محدود نیست

جبهه فرهنگ است فرهنگ جهاد
جنگ دانشگاهِ فرهنگ جهاد

با تو ام ای مرد منفور آمده
کُلُّهُم کورٌ علی کور آمده

چشم بگشا حال دنیا را ببین
این همه سربند زهرا(س) را ببین


شعر : محسن فدائیان


پاورقی :
1- کاریکاتوریست ضد انقلاب و فراری نیک آهنگ کوثر
با سلام، من از اون بچه حزب الهی های دو آتیشه ام. اما در این مورد خاص با عدم پرداختن به موضوع در این حد و سطح اعتقاد دارم. چرا که در این باره 2 سناریو محتمل است:
1- روزنامه شرق، و شخص کاریکاتوریست هدفش در این هفته دفاع مقدس توهین به ارزش های دفاع مقدس و بسیجیان و رزمندگان است. که در این باره چپ و راست ندارد چراکه از هردو گروه رزمنده داریم ولی این مدل اخیر پرداختن به آن و محکومیت همگانی و عمومی و نه در حد خواص موجب می شود خیلی ها که از آن اطلاع ندارند و یا چنین برداشتی ندارند از این موضوع سوء استفاده کنند از جمله رسانه هایی نظیر بی بی سی و از طرف دیگر مدل برخورد با متخلفین است که علاوه بر بستن روزنامه به بازداشت مسئول روزنامه وکاریکاتوریست انجامیده که با کنار هم قرار دادن بازداشت های اخیر مهدی هاشمی، فائزه هاشمی ، جوانفکر، نویسنده سایت تریبون مستضعفین و سردبیر سایت فردا می توان به ورود یک نگاه تند امنیتی در رسانه ها و برخورد با آنها رسید . که این موضوع موجب نگرانی از امنیتی شدن فضای کشور 8ماه قبل از انتخبات ریاست جمهوری 92 است که موجب سوء استفاده مخالفین و نگرانی دلسوزان نظام است اما اگر کمی از بالا به آن نگاه کنیم به این احتمال دست می یابیم.
2- سناریوی دوم این است که فرض را بر اساس احکام اسلامی بر صدق سخنان کاریکاتوریست بگذاریم که این ادعا را مبنی بر توهین به رزمندگان دفاع مقدس رد کرده است، و هدف و منظور خود را چشم بندی مسئولان کنونی در زمان حال عنوان نموده است که در مقابل اقداماتی نظیر بازار ارز چشم هم را بر واقعیات می بندند.
البته این به این معنی نیست که سرمان را زیر برف کنیم و با نادانی با این موضوع مواجه شویم. که در هر دو سناریو این مدل برخورد در جمهوری اسلامی با افراد فعال رسانه ای ناخوشایند است. و باید با زیرکی خاص به صورت آرام و بدور از حواشی سیاسی نظیر احتمال حذف اصلاح طلبان در نزدیکی انتخابات همراه باشد
مضمون این کاریکاتور هرچیزی میتونه باشه اینقدر مطمئن و بدبینانه قضاوت نکنید. اگر هدف کاریکاتوریست چیز دیگه ای باشه، جواب تهمتتون رو کی میده؟
بجای این ریزبینی ها مسائل بزرگتر مثل گرونی و تورم و بیکاری و اعتیاد و فساد رو ببینید و برای حلش صحبت کنید و لازم نیست اینقدر بزرگش کنید چون این مسائل به اندازه کافی بزرگ هستند ولی توجه نمیکنید.
Iran, Islamic Republic of
با سلام
این کاریکاتور به نظر بنده نشانه هایی که ثابت کند این آدمها بسیجی هستند را ندارد پس لطفا تحلیل درست و منطقی بنویسید.
رزمنده هشت سال دفاع مقدس
Iran, Islamic Republic of
اگر رشادتهای بزرگ مردان ایران نبود الان مدعیان باید به صدام می گفتند خان دایی !!!!
خاک بر سر بی غیرت نفهمشان کنم
چرا کاریکاتور را تغییر دادین اصلشو میذاشتین تا بینندگان خودشان قاوت کنند
یادتون هست وقتی آمریکا به عراق حمله کرد یک خودرو سواری عراقی که چند دختر دانشجوی عراقی در بصره توسط سربازای آمریکایی لخت شدند
حالا اگر این سربازان اسلام نبودند و جلوی پیشقراولای آمریکا رو نمی گرفتند الان با ناموس و خاک ایران چه کار می کردند
بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام
نمیدونم چطوری!اما وقتی مثلا نام شهر زنجان رو می بینید یا میشنوید چطور میشه که تو ذهنتون جزو اولین تصاویر از زنجان "چاقوی زنجان میاد ."
اما به همون دلیل وقتی ما تو تلوزیون بارها و بارها صحنه بستن سربند بستن بسیجی ها رو دیدیم

با دیدن این کاریکاتور ناخودآگاه یاد همون صحنه ها میافتیم ...

نمیدونم این آقا واقعا مغرضانه عمل کرده یا نه اما باید بیشتر به این مسائل توجه میکردن...
این کاریکاتوره فکر می کرد هیچ کی نمی فهمه اما همه فهمیدند
Iran, Islamic Republic of
ارزش ها برای ما خیلی مهم تر از گرونی و تورمه هموطن گرامی!
ما به خاطر قیمت نون و گوشت و.. انقلاب نکردیم و نجنگیدیم
سطح فکرتونو فکر کنم افزایش بدین بهتره!!