پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

سه کشور تولید داروی تقلبی

جمعه ۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب: 436125
دکتر علی رضا فخرآبادی در سمینار یک روزه مبارزه با داروهای قاچاق و تقلبی که در هتل اوین برگزار شد، گفت: بزرگترین تجارت های مجرمانه در دنیا مربوط به داروهای تقلبی است. بطوریکه در سال ۲۰۱۴ رقم ۱۴ میلیارد دلار فروش داروی تقلبی گزارش شده است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، این پژوهشگر دارویی، با اشاره به سه کشور سوریه، امارات و ترکیه به عنوان کشورهایی که بیشترین سهم از داروهای تقلبی را دارند، افزود: گفته می شود که داروی تقلبی اوستین که منجر به نابینایی چند نفر از هموطنان شد، از ترکیه آغاز شد.

فخرآبادی به وضعیت داروهای تقلبی در منطقه و کشورهای آسیایی اشاره کرد و گفت: بررسی ها نشان می دهد ۱۵ تا ۲۰ درصد داروهای هندی و ۴۰ تا ۵۰ درصد داروهای پاکستانی تقلبی هستند.

وی از پاکستان به عنوان یکی از مهدهای تولید داروهای تقلبی در دنیا نام برد و افزود: داروی تقلبی در همه دنیا وجود دارد و کشورهایی مثل ایران و روسیه نیز از این قاعده مستثنی نیستند. بطوریکه ۱۲ درصد داروهای روسی نیز تقلبی است.

فخرآبادی به کشورهای عرب حوزه خلیج فارس اشاره کرد و گفت: در اجلاس اخیر شرم الشیخ ، همه وزرای بهداشت عربی به صراحت عنوان داشته اند که بالغ بر ۳۵ درصد داروها در کشورهای عربی تقلبی هستند.

مشاور رئیس سازمان غذا و دارو با عنوان این مطلب که میزان اطلاع مردم از داروهای تقلبی بسیار کم است و این مسئله شامل کشورهای اروپایی نیز می شود، تاکید کرد: بررسی ها نشان می دهد که در حال حاضر همه داروها اعم از هورمون ها، آنتی بیوتیک ها و...، مشابه تقلبی دارند و فقط داروهای لوکس، تقلبی نیستند.

وی با طرح این سئوال که آیا فقط داروهای گران قیمت مشابه تقلبی دارند، پاسخ داد: بررسی ها نشان می دهد که اینگونه نیست و «آسپرین» در اروپا و فرانسه، تقلبی دارد.

فخرآبادی با بیان این مطلب که داروهای تقلبی کنار گوش ایران تولید می شوند، اظهارداشت: متاسفانه قسمت عمده داروهای تقلبی در خود کشورها تولید می شود، بطوریکه تولید داروی تقلبی در بلژیک، لهستان، ایتالیا، انگلستان و... نیز، تولید می شود.

مشاور رئیس سازمان غذا و دارو همچنین به وضعیت داروهای تقلبی در کشورمان اشاره کرد و افزود: داروی تقلبی فقط در ناصرخسرو نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
یکی پیدا شد و راست گفت وبه چین نسبت نداد