جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

معاون اوباما: متحدان‌ آمریکا عامل رشد داعش هستند

شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب: 383926
معاون رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که متحدان واشنگتن در خاورمیانه از جمله ترکیه، قطر، امارات و عربستان عامل اصلی پیدایش و رشد داعش هستند.
به گزارش جهان، راشاتودی نوشت: "جو بایدن" که در جلسه پرسش و پاسخ در دانشگاه هاروارد سخن می گفت، اظهار داشت: برخی از متحدان منطقه ای ما همچون ترکیه، عربستان، امارات و قطر عامل پیدایش و رشد داعش هستند.

معاون رئیس جمهوری آمریکا افزود: مشکل اصلی آمریکا در سوریه همین متحدان منطقه ای هستند چون توصیه های واشنگتن در مورد نحوه تجهیز گروه های شورشی در سوریه را اجرا نکردند.

بر اساس گفته های بایدن، ترکیه، قطر، امارات و عربستان در تجهیز گروه های تروریستی حاضر در سوریه زیاده روی کرده اند.

معاون رئیس جمهور آمریکا در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهور ترکیه، شخصا به من گفت که ترکیه در امر ارسال تسلیحات و دیگر امکانات برای شورشیان سوری زیاده روی کرده است.

بایدن در ادامه گفت: ما نتوانستیم این کشورها را متقاعد به قطع حمایت ها از گروه های افراطی کنیم و همین امر عامل آغاز جنگ داخلی در سوریه بود.

مقامات آمریکایی مدعی هستند که قصد آنها تجهیز گروه های میانه رو شورشی سوری بوده اما متحدان منطقه ای واشنگتن با هدف سرنگون کردن حکومت بشار اسد شروع به حمایت از گروه های افراطی کرده اند و همین امر موجب پیچده شدن اوضاع و پیدایش گروه هایی همچون داعش شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ایرانی
چه ساده انگارانه است که باور کنیم داعش یک مرتبه ایجاد شد!!
داعش گروهی افراطی است که با هماهنگی سرویس های اطلاعاتی غربی ومنطقه ای برای ایجاد هرج ومرج ،قطع نفوذ ایران وتسلط غرب بر منابع غنی حیاتی منطقه ایجاد شد. وبه دنبال آن سیاست منفور نشان دادن چهره اسلام، ایجادحاشیه امن وآرام برای اسرائیل ودر نهایت رسیدن به توطئه شوم «گسترش سرزمین یهود از نیل تا فرات» است.
واین بازیها القای نقش نداشتن شیطان بزرگ در این جنایات است!!!!
درحالیکه دهها سال است یانکی ها برای مجوز حضور خود درمنطقه و... نقشه های وحشتناکی برای خاورمیانه خصوصا ایران کشیده ومی کشند ودر این میان حکام دست نشانده (مثل عربستان، قطر، اردن وامارات) وطمع کار(مثل ترکیه) از این طرح ها حمایت میکنند غافل از اینکه بزودی گریبان خودشان را خواهد گرفت.